ATI Radeon X850XT vs. GeForce 7800GTX
Daily Rush › Debat › Hardware › Hardware › ATI Radeon X850XT vs. GeForce 7800GTX
- Dette indlæg indeholder 33 kommentarer, har 14 deltagere og blev senest opdateret af
killerniller for 15 år, 3 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 06/09/2005 kl. 23:46#0
ATI Radeon X850XT Platinum vs. GeForce 7800GTX
Hvad siger de kloge hoveder? Hvilket er bedst? Jeg kan se de koster ca. det samme.
Kortet skal bruges til BF2 samt EQ2.
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 06/09/2005 kl. 23:50 #1
7800GTX skulle owne alt andet på gaden atm! : )
Powered by alcohol
07/09/2005 kl. 07:37 #27800 > * pt.
Husk dog på, at du skal have et hurtigt system og spille i høje opløsninger (1600×1200 eller højere med AA og AF).
Muligvis kan det bedre betale sig at købe et 7800 GT… se anmeldelser på Anandtech, HardOCP m.fl.
07/09/2005 kl. 16:41 #3Asso… hvis du vil have ren ydelse så tror jeg du skal vente lidt… ATI har endu ikke kommet med et direkte modspil til GeForce7, og ATI har altid haft kraftigere kort, mens Nvidia har deres fantastiske drivere (well, ikke så fantastiske lige i øjeblikket, men det kommer nok igen ;)) Nvidia kortene plejer også generelt at være at højere kvalitet
Suffer a self-imposed exile, taste the bitter fruits of denial. In the presence of greatness the humble can only bow.
08/09/2005 kl. 01:21 #4som #3 påpeget er ATi på vej med R520 og R580. Underligt nok skulle R580 være færdigt før R520, og sidstnævnte kan risikere at blive faset helt ud fordi det ikke kan hamle op med 7800 serien… Så det er op til dig om du vil vente på en ny ATi chip, eller vælge den nuværende konge… Ligemeget hvad, så får du et meget hurtigt grafikkort : )
Powered by alcohol
08/09/2005 kl. 10:55 #5#3
Hvad snakker du om… Kerner fra hhv. ATi og nVidia er forskellige i arkitekturen – og det er ikke til at gøre sig klog på hvad der er af højest kvalitet Designs fra producent til producent er til gengæld meget forskellige, og der ligger kvalitetsforskellenEllers enig med #2
Hvis du i øvrigt huskede at oplyse din pc’s øvrige specifikationer ville det være meget lettere at anbefale et kort..
Take the D and B from Drum & Bass, you still got Rum & ass!
08/09/2005 kl. 14:01 #6#0
GF kortet ift. radeonkortet yder 105-150% i forskellige tests/spil. Prisen på GF kortet er 110-120%, så GF-kortet vil være det bedste køb i en ydelse/pris beregning.#3
Han kan også vente på at nVidia kommer med et modspil til ATis modspil. Faktisk kan man med den filosofi vente pænt lang tid i computerbranchen.EDIT: Og den med kvaliteten må du sgu længere ud i skoven med. Mht. billedekvalitet har ATi altid været et skridt foran.
P=NP?
08/09/2005 kl. 14:47 #7#6, som jeg læser #3, så mener han “byggekvaliteten” af selve kortet. (Ikke fordi det nødvendigvis gør hans påstand mere sand, heh.)
08/09/2005 kl. 14:53 #8#7 Du har nok ret. Havde ikke lige overvejet at nogen kunne udtale sig så skråsikkert om noget de vidste så lidt om
Edit: Men nu hvor jeg ser, hvem det er, så undrer det mig lidt mindre…
P=NP?
08/09/2005 kl. 15:09 #9X850XT var jo ATI´s deres sidste highend kort og kan jo ikke sammenlignes med 7800GTX.
Nvidia´s kort er jo langt hurtigere indtil videre. Har ingen konkurrent lige nu før ATI får nosset sig sammen og får smidt deres næste kort ud.
Men at sige at ATI er direkte hurtigere altid er en gang crap at sige. Ingen af dem er bedre end den anden da det afhænger af de forskellige spil så alt det fanboy snak med ” ATI ER BEDST ” ” NEJ NVIDIA ER BEDST ” Drop det dog holder ikke nogen vejne.???
08/09/2005 kl. 17:00 #10TNT FTW !
08/09/2005 kl. 18:53 #11Nu er der jo også en del penge at spare hos ATi med deres CrossFire, som kan kombineres med et alm kort (eksempelvis 850XT). Men det er vel også til folk med ydelse=nydelse princippet.
Desuden har jeg som regel den holdning at jeg vil se hvad der udgives af spil, som rent faktisk gør brug af de nyeste teknologier, inden jeg trækker læderet op af lommen. Man er jo aldrig “fremtidssikret”, som de fleste hardware pushere vil påstå.
Lidt samme tankegang hvad angår de næste konsoller – det er spillene som driver værket.08/09/2005 kl. 21:21 #12#0
først som andre siger: det kan ikke sammenlignes, vent til ATIs udspil.jeg er sikker på der ligesom X800XL kommer et ligeså godt pris vs. ydelse kort fra ATI der også giver seriøs ydelse (X900XL og/eller X950XL eller lign) og så elvfølgelig de dyre XTer…
så vent lidt, og lad priserne dale ned.
Jeg er ikke god til banko
08/09/2005 kl. 23:02 #13#8
Kalder du “plejer” skråsikkert? Lad lige værd med at genere mig personligt igen, du ødelægger bare endu en tråd.#6
Ja det har du ret i :P… man kan vente for evigt på det bedste, men der plejer dog alligevel at være et lidt større tidsrum mellem at AtI kommer med noget nyt og at Nvidia igen tager tronen.Suffer a self-imposed exile, taste the bitter fruits of denial. In the presence of greatness the humble can only bow.
08/09/2005 kl. 23:18 #14siden udgivelsen af 9700 Pro har ATi i bund og grund bare skaleret deres designs op så de kan hamle op med/være bedre end nvidias… de t er sikkert det vi kommer til at se med R520/R580 igen : )
Powered by alcohol
09/09/2005 kl. 00:38 #15#13
Ordet ‘plejer’ ændrer ikke på at du kom med et statement. Og hvis du ikke kan tåle at få at vide at du tager fejl, så lad være med at sige forkerte ting…P=NP?
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























