Arnold Sortneger
Daily Rush › Debat › Off-topic › Arnold Sortneger
- Dette indlæg indeholder 45 kommentarer, har 15 deltagere og blev senest opdateret af
Kolben for 10 år, 11 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 30/01/2010 kl. 22:59#0
The 6th. Day er på TV3+ lige nu!
Lige startet! - ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 31/01/2010 kl. 01:53 #16
#15
Nevermind. Jeg tror jeg misforstod dit første indlæg.P=NP?
31/01/2010 kl. 08:09 #17Er med på at det er godt at der kommer penge ned til dem der er i nød uafhængigt af motivet. Men derfor kan man godt kritisere motivet, og give udtryk for at det er plat eller klamt at bruge død og ødelæggelse til at tjene penge, eller at man føler man “gør sin del” fordi man har sendt 200 kr.
Swiggety swooty, getting to dat booty.
31/01/2010 kl. 09:05 #18#11 hvorfor er det småligt? er det ikke ulækkert at tjene penge på andre folks lidelser?
Det lader til du tror jeg ikke syntes haiti skal have en krone… det er overhovedet ikke det jeg er uenig i! det er at firmaerne BRUGER katastrofer til DERES egen fordel!
#17 præcis!
Ghidora84
31/01/2010 kl. 09:14 #19#15: Vesten har intet at gøre med at Haiti er fattigt. Det skyldes udelukkende deres politiske/økonomiske system.
Og jeg har givet 150 kr, og jeg føler mig ikke selvfed af den grund.
Så hvad i alverden vrøvler du egentlig om?
Var du fuld da du skrev indlægget i nat?"You're all about as useless as a cock-flavored lollipop"
31/01/2010 kl. 09:31 #20Vesten har vel lidt “skyld” i og med vi ikke hjælper så meget som vi måske kunne…
Ikke at jeg personligt har interesse i at alle skal have det lige godt..
Ghidora84
31/01/2010 kl. 09:35 #21#20 Skyldig i “ikke at hjælpe nok” – men handler diskussionen om det?
Mht. den diskussionen ser jeg også frem til at høre hvorfor, og i hvilken grad, vesten er skyld i Haitis og andre u-landes situation. Det kan jeg ikke lige umiddelbart se
Hvad bliver det næste?
31/01/2010 kl. 10:44 #22To be or not to be…not to be!
Sendt fra min Commodore64.
31/01/2010 kl. 11:24 #23#19: Nej, men jeg var træt.
Jeg mener ikke, at jeg har givet udtryk for, at jeg synes, at vi er skyld i deres fattigdom. Jeg siger bare, at det er dejlig let at give 200 kroner til ofrene for en naturkatastrofe og så glemme alt om resten af de fattige lande, for nu har man jo hjulpet. Så kan man fortsætte sit overforbrug med god samvittighed, indtil der igen er billeder af fattige, nødlidende mennesker i TV avisen, og så starter det forfra.
Jeg må vist hellere gentage, at jeg godt ved, at ikke alle mennesker er sådan. Jeg kommer bare fra et område, hvor sådanne mennesker findes, og jeg synes, at tankegangen er indskrænket.
Hvis man gerne vil være involveret i at gøre verden til et bedre sted, så er det fint med mig. Jo mere af den slags, desto bedre. Men jeg synes, at det er lidt ulækkert, at de render rundt og synes, at de har gjort deres del for at skabe lighed i verden, når deres månedlige tøjbudget for familien er 20 gange større end deres årlige nødhjælpsbudget.
Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted.
31/01/2010 kl. 11:55 #24#14 Hvad hedder den film du snakker om?
We have a very simple policy here: arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
31/01/2010 kl. 13:19 #25#23
Så i virkeligheden revser du udelukkende folk, der glemmer at der findes fattige mennesker i resten af verden. Du pakker det bare ind på en måde, så man foranlediges til at tro at du er efter folk, der føler at de gør noget godt ved at give til nødstedte.For alle der donerer gør noget godt. Derfor er det hverken klamt eller ulækkert når de føler at det er hvad de gør.
Hvor meget synes du at man skal bløde før man som individ har “gjort nok”? Når du kan kritisere, må du også kunne sætte tal på.
P=NP?
31/01/2010 kl. 13:39 #26#25: Ja…det var nok ikke så klart formuleret fra min side.
EDIT: Havde skrevet en længere forklaring til dit sidste spørgsmål i en edit, men det forsvandt. Anyway, jeg taler ikke om at give nok eller for lidt eller for meget. Jeg taler om visse folks holdning til nødhjælp.
Man bliver jo ikke filantrop, fordi man giver 200 kr til Haiti. Jeg kunne godt tænke mig, at folk donerede udfra en lyst til at hjælpe og ikkke, fordi TV avisen handler om Haiti i denne uge. Men det er selvfølgelig utopi at tro, at alle kan håndtere at være bevidste om, at folk dør af sult hver dag, mens vi smider et halvt franskbrød ud, fordi det lugter lidt muggent.
Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted.
31/01/2010 kl. 14:58 #27Imo er hovedsagen at folk hjælper.
Hvis man ikke vil give penge er det ens egen sag, men man behøver ikke håne folk der godt vil give penge.
Det er den håne-mentalitet jeg overhovedet ikke forstår.Jeg synes ikke du er slem til at håne, Syno, men det er der andre der er, både her på DR og på andre netsider.
"You're all about as useless as a cock-flavored lollipop"
31/01/2010 kl. 15:30 #28#26
Jeg kan ikke rigtigt spore mig ind på hvad du forsøger at sige.Først taler du om at det ikke handler om hvor meget man giver, og derefter taler du om at 200 kr. ikke er nok.
At folk giver noget de synes er deres, og som de er glade for, uden at forvente tak eller noget tilbage, det ser jeg som en ofring. Uanset størrelse er det positivt og gør folk til bedre mennesker. Og at det gør dem glade at give kan jeg aldrig se som noget klamt eller ulækkert. At kritisere dem for det kan jeg derimod. Hvis man vil have folk til at give til andre også, så er det godt nok ikke måden.
Der ER folk, der dør af sult hver dag. Men der BLIVER også gjort en indsats for at hjælpe dem. Det er bare ikke så let som du gør det til. For uanset hvor meget du gør, kan du altid gøre mere. Det er derfor jeg ikke rigtigt kan finde ud af hvad du vil have at folk skal gøre. Der virker som om at du vil have alle til at rende rundt med dårlig samvittighed.
Situationen er heller ikke den samme. For ved naturkatastrofer er behovet akut, fordi der er rigtig meget at vinde ved at hjælpe en nyligt kollapset infrastruktur hurtigt på benene igen, og meget at tabe ved ikke at gøre det.
P=NP?
31/01/2010 kl. 20:51 #29#24 Har ingen anelse nu, er blevet mega forvirret over det her..
31/01/2010 kl. 21:02 #30Jeg er enig med Synonymet. Mit mest aktive bidrag til verdens frelse er, at jeg høvler småpenge i Frelsens Hær-raslebøsserne, når jeg falder over dem i diverse butikker. Jeg håber dog, at jeg, hvis jeg en dag står med en millard eller to i overskud, også har mentalt overskud til at give pengene anonymt. Det ville booste min selvfedme uden at give omverdenen kvalme. Win win!
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























