mandag, september 21, 2020

Apple Media Event – WWDC 2020

Daily Rush Debat Platform iOS Apple Media Event – WWDC 2020

• Forfatter
    Emne

3nickma
    Bruger
    4.391 indlæg

Så er det i morgen aften kl. 19 dansk tid, at Apple afholder deres årlige WWDC event.

Grundet Corona virussen bliver dette deres første udelukkende online event. Er spændt på at se hvordan de griber det an uden et begejstret publikum

Der går rygter om, at der muligvis bliver fremvist lidt ny hardware, på denne ellers typiske software event.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Steadi
    Bruger
    5.607 indlæg

Jeg satser på en ny Apple TV, men er forberedt på, at det ikke sker :p

Familien er orienteret herhjemme, så jeg regner med at se showet fra sofaen.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Nioxic
    Bruger
    17.874 indlæg

er der ikk snak om macbooks med ARM chips?

anyways, jeg er ikke umiddelbart interesseret i deres produkter, men oftest tager andre firmaer deres designs til sig og kopierer dem helt eller delvist

http://www.reddit.com/r/random/

Steadi
    Bruger
    5.607 indlæg

#2 – jo, der er åbenbart ret kraftige rygter om et skift til ARM-chips.

The Verge har diskuteret det en del på deres podcast for nylig. Jeg er ikke hardware-nørd, men forstår så meget, at det ikke nødvendigvis “bare” er til at skifte.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

RadeonXRay
    Bruger
    122 indlæg

Et skifte fra Intel til ARM, vil være et lige så stort titanisk skifte for Apple, som da de i 2005 annoncerede overgangen fra Motorola Power PC til Intel.
    Jeg tror at rygtet om ARM-baseret Mac’s er sande, men om det bliver i år eller næste år at de annoncere dem, synes jeg er noget oppe i luften. Dog vil jeg satse på, at overgangen vil tage 1-2 år, som skiftet fra Power PC til Intel.

Jeg havde håbet på en refresh af Macbook Pro 16″, men de annoncerede en mindre update af GPU’en i denne uge, så forventer desværre ikke at de kommer med endnu en update blot 1 uge senere.

Forventer at se en redesignet iMac der ligner Mac Pro Skærmen.

Mht. iOS, iPadOS, WatchOS og MacOS, er jeg mest spændt på hvad der sker af nyt med Watch OS 7. Jeg tror at iOS 14 bliver en stabilitets- og fix iOS13-omgang

AppleTV refresh vil jeg først forvente at se mere hen mod slutningen af året.
    Forhåbentligt kommer der også en update på Catalyst (iOS-apps til MacOS)

Ellers har jeg faktisk generelt ikke så store forventninger til årets WWDC /:

Ghostav
    Bruger
    3.381 indlæg

Jeg satser på en ny iMac. Så siger det haps.

Steadi
    Bruger
    5.607 indlæg

#4 – den nuværende generation Apple TV er fra… 2017? Så vi har vel ikke en “cyklus” for annoncering af næste generation, som vi har for fx iPad og iPhone.

Men enig, WWDC er måske ikke det mest indlysende sted at annoncere næste generation ATV.

RadeonXRay
    Bruger
    122 indlæg

Jeg synes WWDC plejede at være meget mere Developer fokuseret end det har været de sidste par år. Eventet synes mere og mere at blive gearet til den generelle forbruger, der vil have et sneak-peak af hvad de nye consumer features bliver, fremfor hvilke nye værktøjer udviklerne kan se frem til at arbejde med.

Helt enig, Apple TV har ikke en decideret cyklus som iPhone, iPad osv, men de sidste par Apple TV HW opdateringer er typisk sket i 3-4 kvartal af året (med undtagelse af 3rd -gen, den kom i Marts 2012), og spørgsmålet er vel også hvad de reelt vil opgradere. Jeg tror der er stører chance for en HW opdatering (eller rettere, re-do/relaunch) af Homepod i år.

Steadi
    Bruger
    5.607 indlæg

#7 – personligt mangler jeg YouTube i 4K før, at det bliver en sikker investering til setuppet derhjemme.

Jeg kan så forstå, at det ikke nødvendigvis er en mangel pga ATV’s hardware, men mere pga manglende samarbejde mellem Apple og Google.

Nioxic
    Bruger
    17.874 indlæg

#7 det er jo også det som WWDC står for. world wide DEVELOPER conference.

jeg mindes da de har fremvist iphones og det nye iOS de sidste år, og til tider også OSX opdateringer?

det’ vel ting som softwareudviklerne følger tæt, da de ting kan ha en indflydelse på det software de så kan lave

jeg tænker ikke developers i sig selv har interesse i en alm. hardware refresh af et apple TV, eller ny hardware i en imac

http://www.reddit.com/r/random/

Steadi
    Bruger
    5.607 indlæg

#9 – iPhones plejer at være i efteråret, men iMac’s og MacBooks er vist blevet præsenteret til tidligere WWDC’er.

Men, som sagt forventer jeg heller ikke noget ATV i den her omgang.

RadeonXRay
    Bruger
    122 indlæg

Yes yes, WWDC står netop for World Wide Developer Conference. Min pointe var bare, at jeg synes at…. at WWDC måske er blevet en smule “dumbed down”, fordi Apple ved at mange kigger med, specielt mange der er ikke-developer, og derfor går de ikke teknisk i dybden med deres nye versioner af iOS , MacOS osv. og hvad developers nu kan gøre og udvikle.

Det virker mere som en konfernece, hvor der er mere fokus på at fremvise en poleret og consumer-venlig udgave af divs. updates, MacOS, iOS osv.
    Jeg ville ikke have noget imod, hvis Apple brugte 30-45 minutter på at gennemgå nogen af de nye API i iOS, men det sker nok ikke.

iPhones, fra 3G til og med 4’eren, blev fremvist og lanceret til WWDC, men de er nu rykket til 3/4 kvartal. WWDC er typsik her, hvor vi ser updates til iOS, macOS, iPadOS, WatchOS osv.

Værktøjer til developers, så som nye iMac Pro, Mac Pro, MacBook Pro plejer typisk at blive fremvist til WWDC, men refresh cyklussen er noget off for nogen af dem lige nu, så forventer ikke det store på HW fronten.

• Denne kommentar blev ændret for 3 måneder siden af  RadeonXRay.
    • Denne kommentar blev ændret for 3 måneder siden af  RadeonXRay.

3nickma
    Bruger
    4.391 indlæg

Så er vi sku lige straks live!

Kan fandme ikke finde det inde i TV app’en på mit Apple TV som jeg burde! Så må det blive via YouTube, som forhåbentligt er klar.

RadeonXRay
    Bruger
    122 indlæg

3nickma
    Bruger
    4.391 indlæg

#13 Skulle åbenbart hente Apple Developer appen fra App Store på mit Apple TV for at se den direkte fra dem selv af, men nu er jeg klar

Steadi
    Bruger
    5.607 indlæg

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi på dansk højst får en skrabet udgave af de nye opdateringer til iOS og iPadOS.

Men sådan hænger det vel også sammen på Android/Google? Min Google Home Mini er eksempelvis ikke meget klogere end da jeg købte den for et par år siden.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.