mandag, juni 1, 2020

Apple Media Event – WWDC 2018

Daily Rush Debat Platform iOS Apple Media Event – WWDC 2018

• Forfatter
    Emne

3nickma
    Bruger
    4.336 indlæg

Så er det i morgen mandag kl. 19 dansk tid, at Apple streamer deres årlige WWDC event.

9to5Mac Roundup

Der er jo en software udvikler konference, så vi kommer selvfølgelig til at se iOS 12, watchOS 5 og en ny MacOS. Kan krydse fingre for ny hardware, men forvent nok ikke det store.

Synes der i år har været ualmindeligt stille på rygtebørsen, så måske det lykkes Apple at leverer en event, hvor man rent faktisk ikke ved hvad de vil snakke om Håber bare de har nogle gode overraskelser i ærmet..

Viser 7 kommentarer - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Phonetic
    Bruger
    23.576 indlæg

Endelig noget Mac-nyt. På tide

Daily Rush Head Honcho

Phonetic
    Bruger
    23.576 indlæg

Hehe MacOS Mojave… Eller “Måhharve” på dansk

Endelig Dark Mode

Daily Rush Head Honcho

Phonetic
    Bruger
    23.576 indlæg

Stort set samtlige tilføjelser til MacOS er iOS-baserede eller inspirerede. Viser ganske klart hvor Apples fokus ligger.

Daily Rush Head Honcho

Phonetic
    Bruger
    23.576 indlæg

Den tyndeste WWDC keynote jeg erindrer.

Daily Rush Head Honcho

3nickma
    Bruger
    4.336 indlæg

#19 Hvad havde du forventet/håbet/ønsket de havde fremvist??

Udover et nyt iOS design, som ifølge nogle rygter er blevet skubbet til næste år.

Synes også det er klart, at iOS er hovedfokus, men undrer vel ingen, når det er deres klart største omsætning.

Er lidt skuffet over watchOS 5, der ikke bringer så meget nyt på banen for mig. Tror og håber, at der sker noget sundhedsteknisk med Apple Watch 4.

Er meget overrasket over de understøtter så gammel hardware med iOS 12, i stedet for at luge bare lidt ud i tingene. Men hvis især det ældre hardware kan få mærkbare performance forbedringer som de påstår, så er det jo godt nok.

Synes Animoji blev meget populært meget hurtigt med alle de Karaoke sange før det døde lidt ud igen. Tror dog det personlige Memoji bliver rigtigt stort når man kan lave sin helt egen avatar

Var ikke lige den mest sindsoprivende fremvisning, selvom der var nogle større reaktioner fra publikum på visse ting end sidste år, så vidt jeg husker.

Kan heller ikke forstå hvorfor de gør så meget ud af, at de IKKE merger macOS og iOS. Selvom de gør nogle spæde skridt og endda fremlægger en langsigtet plan og starter ud med Phase 1. De behøver ikke merge dem (selvom det vel ligger i kortene?), men er da smart nok hvis kodebaserne kan genbruges på tværs af platformene.

Packman
    Bruger
    52 indlæg

Som gammel forbruger af navigation, er jeg spændt på at se google Maps og waze i Carplay. Avner dog allerede navigtion features såsom kørehastigheder og skiltning. Håber Waze får fuld funktionalitet med over i carplay, så man kan rapportere forhindringer og fotofælder.

Nå ja, håber da snart at DR Radio app bliver supporteret i carplay, hvis FM båndet bliver lukket ned.

3nickma
    Bruger
    4.336 indlæg

Okay en watchOS 5 feature, der bliver mega lækker er, at man ikke længere skal sige “hej Siri” for hver kommando!

Nu kan jeg nøjes med at hæve armen og sige “tænd lyset i køkkenet”. Hvis jeg så bagefter kan fortsætte med “tænd lyset i stuen” ville det være fantastisk!

Viser 7 kommentarer - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.