tirsdag, oktober 20, 2020

Anstændig isp til fiber??

Daily Rush Debat Off-topic Anstændig isp til fiber??

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Omnifilm
    Bruger
    5.474 indlæg
    Offline

    EDIT: Jeg fik nok… troede jeg, så fik jeg for lidt og nu har jeg fået lige tilpas… for nu.
    Totalt barnligt af mig ja, men jeg har brug for net nu :S 14 dage uden fik mig til at indse hvor dybt afhængige vi i bund og grund er på alle måder.
    Selv sådan noget banalt som at sende en fejl og mangelliste på en indflytning bliver pludselig lidt presserende når man ikke har net at sende mail på

    Jeg har fået nok af TDC og tdc datter selskaber… de er i bund og grund lige til at lukke op og s… både hvad angår levering, forretningsmodel og forbindelse.

    Men hvem hulen skal jeg så kaste mig i armene på? Jeg har simpelthen svært ved at finde nogen som behandler deres kunder ordentligt og som har fornuftige priser.

    Hvem bruger I til Fiber som aldrig har udfald og hvor man ikke betaler forud 271 mdr?

    Skal lige siges at jeg kom fra coax YouSee på 1000mbit i den lejlighed jeg flyttede fra hvor der aldrig var bøvl, men de har simpelthen lavet så meget ged i den bestilling jeg havde på min nye lejlighed at jeg mistede tiltroen til dem.

    • Dette indlæg blev ændret for 3 måneder, 1 uge siden af  Omnifilm.
Viser 10 kommentarer - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    goffer
    Bruger
    456 indlæg
    Offline

    Jeg valgte fastspeed, teknikeren kom efter et par dage og så spillede det, havde hiper før, der havde jeg et enkelt udfald, men det var en overgravning, synes ellers godt om hiper, især deres kundeservice var faktisk kompetente omkring netværk.

    PSN: Goffer-DK

    #17

    Omnifilm
    Bruger
    5.474 indlæg
    Offline

    Nå tænkte jeg ville vælge Fastspeed…. men så fik jeg en bekræftelse med datoen 19/8. Pga af tekniker besøg (som Hiper mente jeg ikke behøvede fordi de da bare kunne sende mig medie konverteren og så kunne jeg bare selv koblet den til fiber boksen…. osv osv).

    Håbløst…. så må jeg jo tilbage til yousee. Gawd mand…. det er til grin den her branche.

    #18

    kenkari
    Bruger
    5.271 indlæg
    Offline

    Ja, gud bevare folk skal have lov til at holde sommerferie, og det så skaber en backlog

    Stay Loyal - Forget Royal

    #19

    Omnifilm
    Bruger
    5.474 indlæg
    Offline

    Ej men det kræver sgi da ikk en tekniker at sætte en mediekonverter op… giv mig kabel og konverter og en guide. Done.

    EDIT: hatten af for fastspeed. Vælger at acceptere kvartalsregningen. Men sætter dælme pris på at de selv tager fat og yder den kundeservice. Gik fra 42 dage med tekniker til 5 dage med gør det selv… love it!!

    • Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 1 uge siden af  Omnifilm.
    #20

    2ndKrueger
    Bruger
    1.880 indlæg
    Offline

    Har altid haft fullrate, og har elsket det!! Nu er jeg på vej over til hiper for at få fiber, og har kun hørt godt om dem Fik endda en Han Duo kop med tilmelding, whats not to like?

    #21

    matrixmagic
    Bruger
    217 indlæg
    Offline

    Nogen der har erfaring med Kviknet ???
    Det ser ud til de kan levere på min adresse, billigere end Stofa

    { If You're First - You're First. If You're Second - You're NOTHING }

    #22

    mortendb
    Bruger
    377 indlæg
    Offline

    Jeg bruger kviknet, ingen større problemer og en god support.

    #23

    mortendb
    Bruger
    377 indlæg
    Offline

    Der er 2 tilbage her hjemme som selv graver og har et stort ned, TDC og GlobalConnect, begge har fin service hvis du ellers vælger et produkt hvor du betaler for den service.

    #24

    Omnifilm
    Bruger
    5.474 indlæg
    Offline

    Åha… nå, jeg er “hjemme” hos YouSee igen alligevel.

    Jeg er typen som går folk på klingen når noget virker ulogisk, eller spiller dum når jeg tænker det kan give informationer. Idag har jeg fået 3 forskellige inputs omkring min situation, og det jeg får ud af det er at det satme er noget skidt at vi har sådan nogen som TDC til at sidde så tungt på noget så vigtigt.

    1. Fastspeed ringer… TDC havde fortalt dem noget med at lige præcis min switch var der en fejl på inden på centralen (forstået her som den store bygning hvor alt fiber går ud fra et eller andet sted).

    2. ½ time senere møder jeg tilfældigt den samme tekniker på vores nybyg område igen. Jeg nævner sån lidt halv dum; “nåh… kan forstå der var noget fejl på min switch…? Det var noget Fastspeed siger…”
    Tekniker kigger spørgende på mig… nej, der burde ikke være noget galt, og centralen sidder lige derovre. Han peger på TDC boksen ved p-pladsen. Han har lige været inde og færdiggøre installation hos et par af mine naboer. Der er intet i vejen med den central….. men…… det var hans indtryk at en del udbydere inkl. YouSee, prøver at fejlmelde sådan et problem som mit ( manglende mediekonverter), fordi så slipper de for betaling, hvis teknikeren ikke lige selv bremser op og siger “hov hov…!”.
    Kort fortalt, så siger han at TDC kun er ansvarlige for centralen på p-pladsen, KAP kablet og så fibermodtageren på adressen. Konverteren er noget som TDC leverer, når udbyder laver en installations ordre hos TDC… dvs, stiller sig bag i køen. Men de er nok pressede fordi nu er køen lang da alle i hele verden vil have fiber. Så de prøver om den går…. det gør den ikke.
    TDC tek kan ikke hjælpe mig på stedet, fordi han ikke har den installations ordre på min adresse og derfor ikke har de nødvendige koder han skal bruge for at aktivere min forbindelse i centralen. Øv.

    Så tilbage… det kan godt være TDC siger til Fastspeed at der er et hardware problem, men det er der så ikke.

    Nå…

    3. Jeg ringer til YouSee… så til Fastspeed og afbestiller igen (ja.. jeg er en prissy f***), efter en god og fornuftig snak med en Fastspeed leder. Han indrømmer gerne uofficielt at deres kontrakt om “lige vilkår” måske ikke helt er så lige som de kunne tænke sig. Jeg spilder alt min information af på ham som tak…

    Derefter snakker jeg med YouSee igen, som nu fortæller mig at det handler om at “Nybyg” afdelingen har lavet ged i den på vores område. Der var tidligere meldt ind at installationerne var klar til fiber modtagelse 1/6. Det var de så ikke.
    Men det er “Nybyg” åbenbart ikke kommet videre med trods henvendelse omkring det. Så min sag er pauset… doh!
    Nå, men det er en sød ung mand i røret og han får mig godt videre og vi ender med at aftale at når jeg alligevel skulle til Hillerød TDC for at få en nødpakke, så kiunne jeg lige så godt bestille fiber der.
    Tager afsted med det samme.

    Et øjeblik troede jeg lige jeg rendte panden mod muren igen, og havde det ikke være pga. kundeservice som havde sendt mig sort på hvidt at jeg skulle have en gratis nødpakke, så havde jeg stadig ikke net nu.

    Hvad mere er…. Fastspeed gik fra fiber klar dato 15/7 til 4/8. Jeg vandt så 2 dage på YouSee, plus jeg fik internet med det samme. Noget som Fastspeed ikke har muskler til endnu.

    Men hvor er det en sindsyg branche….. virkelig.

    Det skal så lige siges at jeg helt sikkert vender næsen mod Fastspeed når min binding er overstået hos YouSee. De gjorde faktisk ret meget for at hjælpe mig, men nu står jeg bare i en situation hvor jeg har brug for at kunne sidde hjemmefra og arbejde osv nogen dage, så jeg kan ikke lige vente 3 uger.
    Men ham chefens imødekommenhed og venlighed var på højt niveau og deres priser er bare sjovere.

    Så når det fiber pjat er på plads, så rykker jeg igen.

    #25

    kenkari
    Bruger
    5.271 indlæg
    Offline

    #23: Men, du kan da ikke være kunde hos GC som privatperson, er det ikke korrekt?

    Stay Loyal - Forget Royal

Viser 10 kommentarer - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.