torsdag, december 3, 2020

AMD Radeon 6800/6800XT reviews

Daily Rush Debat Hardware Hardware AMD Radeon 6800/6800XT reviews

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Jepparh
    Bruger
    1.758 indlæg

Reviews var lidt som jeg forventede.

Jeg har meget lyst til at bygge et helt nyt amd system. Jeg kan bare ikke forsvare det med mit behov, og jeg er super glad for hvordan spanden ser ud https://imgur.com/a/6oG7pqU

CDM
    Bruger
    1.680 indlæg

Havde lagt et 6800 i kurven ved komplett, men synes sq det var lige dyrt nok :D.

Not having a profile on DR is like invading russia in the winter!

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

Fint i 1080p og 1440p, men som forventet skuffende i 4K

Så jeg må bare vente til januar når NVIDIA kommer med deres 3080 Ti.

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

Cancerman
    Bruger
    1.494 indlæg

#2 Slog det prinsen på 10 mil som ProShop vil have for et 6800?

NightBreaker
    Bruger
    6.991 indlæg

Der var åbenbart ret stor forskel på pris iht 6800/6800xt. Komplett ville havde 700 mere end Proshop.

Cancerman
    Bruger
    1.494 indlæg

#5 Ud over det til 10 mil hos ProShop kan jeg slet ikke finde nogle priser – er jeg bare blind?

Fisker
    Bruger
    12.518 indlæg

#6 Ud fra de beskeder der stod ved kortene lyder det som om at der ikke kommer flere af dem? Forstår ikke lige helt hvad det handler om…

Cancerman
    Bruger
    1.494 indlæg

#7 Er det ikke fordi der er AMDs egne. Der er kun en begrænset mængde. Herefter er der AIB

Fisker
    Bruger
    12.518 indlæg

#8 Pas, jeg var der ikke da de blev frigivet…

CDM
    Bruger
    1.680 indlæg

#3 prisen var 5199 ved proshop.. Er sq for nærig til at gå over 4000kr. For en gpu!

• Denne kommentar blev ændret for 2 uger siden af  CDM.

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

#10 Hvorfor kigger du så på et 6800 til at starte med?
    Et Nvidia 3070 har en MSRP på 499 USD, hvilket i Danmark betyder en pris på 4200-ish kroner, hvilket allerede er over dit budget. Et 6800 har en MSRP på 579 USD, så det koster naturligvis endnu mere end et 3070.

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

Elocon
    Bruger
    2.069 indlæg

#1– Det godt nok nogle flotte hørebøffer !

For at blive gammel og klog, bliver man nød til at ha været ung og dum

Urnefar
    Bruger
    1.510 indlæg

Jeg synes der er mange forskellige tal. Hardware Unboxed har f.eks. anmeldt kortene med en 3950x og dual channel dual rank 3200mhz CL14 ram, og det ser ud som om de har bedre tal for 6000 serien end andre anmeldere.

CDM
    Bruger
    1.680 indlæg

#11 har som sådan ikke et budget, så det var et spørgsmål om jeg på tidspunktet ved købet ville ofre 5200 for en gpu :). Og der fandt jeg ud af, at det er lige højt nok at give 5200 kr. For en gpu :).

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

#13 Det er dælme også en sørgelig testbench, med både gammel CPU og sløv RAM. Deres test viser også at de er CPU limited i 1440p, så det er en sjælden ringe anmeldelse fra HU. Som modstykke til HU har for eksempel IgorsLab en 5950X og 4000MHz RAM.
    IgorsLab kan dermed også kan vise SAM resultater for samme setup, mens HU alligevel bliver nødt til at hive en 5000-serie CPU frem for at vise hvilke indflydelse SAM har – men nu er disse resultater så ikke sammenlignelige med dem de har vist kort forinden. Det er noget rod.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.