onsdag, april 1, 2020

AMD Big Navi 2020 på vej

Daily Rush Debat Hardware Hardware AMD Big Navi 2020 på vej

• Forfatter
    Emne

Deadmeat
    Bruger
    6.810 indlæg

Så er det så godt som officielt at der er 3 nye Navi kort på vej som ‘Big Navi’ så altså hurtigere end 5700 XT. De tre kort skal åbenbart hedde 5800 XT, 5950 og 5950 XT.

Der har de seneste dage også cirkuleret et aldeles ubekræftet benchmark på nettet med identificeret nyt Navi kort, der slår RTX 2080 Ti med en målbar margin i VR.

NVIDIA er samtidig på vej med Ampere, som rygtes at være 50 % hurtigere end de nuværende RTX kort.

2020 bliver et skønt PC masterrace gamer år!

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

• Dette indlæg blev ændret for 2 måneder, 2 uger siden af  Deadmeat. Årsag: Tilføjet link til rygte om bedre performance end 2080 Ti i VR
Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Deadmeat
    Bruger
    6.810 indlæg

#15: Jamen for de 100 % ekstra pris får du jo verdens bedste RT hardware acceleration! Hver en krone værd 😜

TormDK
    Bruger
    14.594 indlæg

“Everything is worth what its purchaser will pay for it.”

MiNo
    Bruger
    2.403 indlæg

#17 Tru dat. Jeg må bare sige, at jeg ikke havde gættet at 2080ti priserne ville blive accepteret. Flot af nvidia at have set dette. I suppose. Fortsat 9000kr for de billigste, og 10.000 for “Strix” klassen….

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Deadmeat
    Bruger
    6.810 indlæg

#18: Jeg tænker man rammer lidt ind i sportsvognssegmentet med 2080 Ti og de priser. Nogen mennesker er klar til at betale et arm og et ben for at have noget der er lidt hurtigere og smartere end hvad vi almindeligt dødelige har råd til 😏

MiNo
    Bruger
    2.403 indlæg

#19 Det tænker jeg også. Men er forundret over hvor mange der tænker således og har de penge. Det havde jeg ikke forudset. Selv har jeg haft et par topkort, men tænker det er måske ved at være slut. Er bare glad for, at et 1080ti stadig er fint til 1440p så jeg ikke skal forholde mig til det nu.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Noztra
    Bruger
    1.779 indlæg

#20 En analyse går på at NVIDIA vidste at RTX ikke ville blive “klar” eller slå igennem til at starte med. Så de vidste at de ville vælge færre kort ift. GTX 1xxx serien og derfor hævede de priserne, så de selvom de solgte færre kort ville de omsætte for det samme.

Tænke der måske er noget om det, men tvivler på det er hele sandheden. RTX kortene har en kæmpe chip på næsten 800nm som på ingen måde ikke kan være billig at producere.

MiNo
    Bruger
    2.403 indlæg

#21 findes der mon salgstal, så man kan sammenligne salget af 1080ti og 2080ti samme antal måneder efter launch?

TormDK
    Bruger
    14.594 indlæg

#20 Kik på antallet af nye iPhones, det er ca. samme prisleje for de store modeller.

Dem er der massere af almindelige mennesker der køber uden at blinke.

Mit eneste problem er skærmen, den jeg vil have er stadig for dyr – selvom det selvfølgelig er noget pjat når man alligevel er klar til at smide 10 af de lange efter et grafikkort.

knekker
    Bruger
    1.632 indlæg

#23 Ud fra din kommentar antager jeg at du gerne vil købe et IPS skærm af en art. Men hvorfor? Når de dyre LCD skærme alligevel kommer med massive skavanker som light bleeding, dårligt zone dimming i form af halo effekt, og ringe HDR implimentering osv.

Med LG’s introduktion af C9 4k OLED tv serien med HDMI 2.1, 120hz G-Sync certificering, til en pris af 7.999 kr for 55″ skærmen, er dette en game changer, hvor det ikke længere er relevant at kigge efter en LCD skærm.
    Billede kvaliteten på OLED skærme, er ikke bare enormt bedre, sort niveauet er sort, du får den bedste HDR implimentering, skærmen er fremtidssikret da den kommer med HDMI 2.1 som tillader chroma sampling 4:4:4, dvs ingen farve dybde komprimering ved 4k, 120hz fps, og prisen er samtidig også meget billigere (vi skal dog lige vente til næste gen GPU’er også udkommer med HDMI 2.1 for at dette virker fuldt ud). Derudover kommer LG’s 2020 model ud med en 48″ (LG 48 CX) skærm med 5ms input lag, VRR 40-120hz for både G-Sync og Freesync, samt HGiG Mode support, hvilket kort sagt er en HDR mode der virker sådan som game designerne havde forestillet sig, hvilket ikke er muligt med nuværende HDR modes som er mere tiltænkt film branchen. Som det er nu ser det ud til at blive den perfekte gamer- og all around skærm, hvilket er den skærm jeg har tænk mig at købe, fordi det er det bedste du kan få i 2020 og fordi prisen vil være bedre end det som f.eks ASUS, ACER eller Alienware kan tilbyde.

Til jer som er bekymret over OLED burn-in, så er problemet slet ikke så slemt længere som før, ved at tage lidt forholdsregler er der mange måder af migitere problemet. Et af de få problemer jeg ser, er at disse LG skærme kommer med glas front frem for et matte, så hvis du har denne skærm, så skal du blot sørge for at have styr på lys niveauet i det rum hvor monitoren kommer til at stå.
    48″ kan også for nogen være lidt for stort, men så kan man evt skubbe skærmen længere tilbage.

MiNo
    Bruger
    2.403 indlæg

#24 48” lidt for stort?? Jeg sidder foran en 27” som passer perfekt. Har på ingen måde plads eller lyst til en gigantskærm.

TormDK
    Bruger
    14.594 indlæg

#24 55″ er lidt for voldsomt til mig til PC brug, jeg sidder trods alt rimeligt tæt på min nuværende skærm.

32″ ville være sweet spottet, og ja, det er en Asus PG27UQ jeg primært har i tankerne som monitor til den næste spand.

knekker
    Bruger
    1.632 indlæg

Jeg ville også foretrække 40″ max hvis jeg selv kunne vælge, men jeg er villig til at gå på komprimi med en større og billigere skærm hvis det betyder langt bedre billede kvalitet i forhold den f.eks. den skærm som du linker til.
    Jeg kan godt forstå at 48 CX ikke er for alle, hvis man ikke har pladsen til sådan en skærm, men hvis der er plads nok, så kan størrelsen let løses ved at skubbe den længere tilbage, eller hænge den op på væggen og så flytte skrivebordet lidt væk.
    Personligt er jeg også mere fan af Dells skandinavisk minimalistiske design af deres skærme frem for Asus, Acer, MSI Alienware, som alle ligner et stykke legetøj fra BR. Her synes jeg at LG kommer tættest på Dell’s tjekket design.

Deadmeat
    Bruger
    6.810 indlæg

Skærmsnakken er rigtig 8interessant, men kan vi ikke lige blive on topic i denne tråd tak 😊 I er meget velkomne til at starte en ny tråd om skærme.

Deadmeat
    Bruger
    6.810 indlæg

Det her er ren spekulation, men kan ikke slippe tanken om, at RX 5950 XT kan blive et dual GPU kort! Det er ligefrem sådan at navnet smager lidt af det. AMD’s sidste dual GPU kort hed jo 295X2.

Hvad taler imod er, at gamer msrkedet de seneste år har bevæget sig væk fra understøttelse af SLI/Crossfire understøttelse både på hardware og software siden.

Omvent så vil AMD kunne lave et voldsomt potent kort på basis af to relativt set billigere mindre GPU’en på ét kort. De kan samtidig have fundet en løsning på at få softwaren til at opleve kortet som 1 GPU, dvs. en infinity fabrik lignende løsning til GPU. Løsningen kan muligvis også give mening i fht. VR, altså to GPU chips til at generere det stereoskopiske billede i parallel.

Noztra
    Bruger
    1.779 indlæg

Lisa Su siger at “Big Navi” kommer i 2020 og det er baseret på RDNA2.

https://videocardz.com/newz/amds-lisa-su-you-gonna-see-big-navi-in-2020

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.