fredag, februar 21, 2020

AMD Big Navi 2020 på vej

Daily Rush Debat Hardware Hardware AMD Big Navi 2020 på vej

• Forfatter
    Emne

Deadmeat
    Bruger
    6.650 indlæg

Så er det så godt som officielt at der er 3 nye Navi kort på vej som ‘Big Navi’ så altså hurtigere end 5700 XT. De tre kort skal åbenbart hedde 5800 XT, 5950 og 5950 XT.

Der har de seneste dage også cirkuleret et aldeles ubekræftet benchmark på nettet med identificeret nyt Navi kort, der slår RTX 2080 Ti med en målbar margin i VR.

NVIDIA er samtidig på vej med Ampere, som rygtes at være 50 % hurtigere end de nuværende RTX kort.

2020 bliver et skønt PC masterrace gamer år!

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

• Dette indlæg blev ændret for 1 måned, 1 uge siden af  Deadmeat. Årsag: Tilføjet link til rygte om bedre performance end 2080 Ti i VR
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

TormDK
    Bruger
    14.553 indlæg

50% hurtigere end 2080Ti? Lyder som om det bliver en god april/maj måned

Tequilashot
    Bruger
    4.745 indlæg

Skal lige se det før jeg tror det.

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

knaseren
    Bruger
    6.715 indlæg

det kort kommer til at koste 15.000 kr

i7-6700k - asus z170 pro gaming - 16gb corsair dominator platinum 3000mhz - asus strix 1080ti - Predator Z321QU - 500gb 950 pro - 500gb 850 EVO - 1TB 860 EVO - Fractal define XL

Deadmeat
    Bruger
    6.650 indlæg

#1 #2: Det er indtil videre meget løse rygter om +50 %, men det er blevet delt flittigt på diverse (ukritiske) nyhedssites – link. Men til GDC 2020 til marts skulle vi få den første fremvisning af Ampere kortene. Det bliver ikke gamer kortene de præsenterer der (det har de i hvert fald aldrig gjort tidligere). Så forvent Ampere til kommerciel/forskning brug.

#3: Det vil jeg se før jeg tror det. Noget af vejen kommer prisen jo også til at afhænge af hvad Big Navi leverer til prisen. Hvis AMD sender f.eks. et 7000 kr kort på markedet med bedre performance end 2080 Ti, så skal det nok holde priserne nede. Jeg ville forvente prisniveau på linje med Turing serien ved lancering.

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

#4 De 50% bedre performance går rygtet allerede på det er med RTX on/off sammenlignet med tidligere gen. Når de rykker fra 12nm til 7nm, så får de mere plads på chippen, som de ifølge rygter bruger på flere RTX cores.

Udover det er det urealistisk at folk tror på det er 50% mere power med 50% lavere strømforbrug. Kan godt være det er 50% mere power, men så er det med samme strømforbrug. Eller 25% mere power og 25% mindre strømforbrug.

Men de fleste mennesker som kender den måde Nvidia regner på med gigarays, rtx flops, osv, ved at man skal tage +50% med et gram salt.

Edit: Også kan i vædde på at RTX3xxx serien kommer til at stige i pris, da Nvidia skal betale mere pr. 7nm wafer end de gør med 12nm wafer.

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  Noztra.

Deadmeat
    Bruger
    6.650 indlæg

#5: Ja lad os se hvad de får ud af alt deres RTX gøjl. Meget kommer også til at afhænge af hvad AMD tryller frem af ray tracing support med Navi 2. Hvis deres nye kort rent faktisk leverer brugbar RT performance, så kan det satme blive svært for NVIDIA at kræve 20-30 % ekstra pris for tilsvarende performance.

Personligt synes jeg det er en pest at vi skal trækkes med dedikerede RT cores. Der kunne være kommet mærkbar mere rå performance fra GPU hvis al plads havde været brugt til flere almindelige CUDA cores.

TormDK
    Bruger
    14.553 indlæg

30% yderligere performance i 4K ville også være fint nok til mig, så er den skærm jeg vil have forhåbentligt også faldet lidt i pris, og så jeg kan få bygget den spand jeg mumlede om sidste år. Har 28K i feriepenge der venter spændt på hvad de finder på.

StultusX2
    Bruger
    5.183 indlæg

#7 ..samt det, at dine øjne er tydeligvis blevet skarpere med årerne…

Vent til 28K skærmene kommer

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

#7 Mit bud hvad end det er værd, så bliver det nye 3080Ti omkring 20-35% hurtigere i “normal” gaming og ca. 50% hurtigere i RTX ifølge Nvidia. Rigtige benchmarchs vil vise lidt mindre gains.

Og vær 100 på at Nvidia stopper med at måle i teraflops og kun giver tal for gigarays, rtx-ops og tensor flops.

Så hvis 2080Ti har 84 RTX-Ops, så får det nye 3080ti 400 RTX-ops og Nvidia siger det er 50% hurtigere, men rigtig bechmarks viser 30% bedre performance i RTX.

Deadmeat
    Bruger
    6.650 indlæg

#9: Du har rigtig gode chancer for at blive ansat i NVIDIAs markedsføring afdeling 😂

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

#10 De klarer sig vist fint uden mig.

knaseren
    Bruger
    6.715 indlæg

jeg tror, hvis amd har et kort som f.eks er 20% bedre end 2080ti, så vil prisen ligge lige under hvad 2080ti koster +20%. amd vil ikke være merkant billigere end nvidia. amd og intel cpu priser ligger også tæt. så det er drømmetænkning fra jer amd fans
    om ikke andet når amd smider det navi big kort på markedet , så kommer nvidia med deres bud som sparker navi a helveds til

i7-6700k - asus z170 pro gaming - 16gb corsair dominator platinum 3000mhz - asus strix 1080ti - Predator Z321QU - 500gb 950 pro - 500gb 850 EVO - 1TB 860 EVO - Fractal define XL

MiNo
    Bruger
    2.354 indlæg

Jeg vil holde mig fra alle forudsigelser. Jeg er stadig ikke kommet mig over 2080ti priserne.

Det er et absurd prisniveau for et produkt som typisk kun er på toppen i 1.5 år. Netop det at have ‘det bedste’ har været medvirkende til at jeg har købt top-kort (måske tåbeligt, men sådan fungere jeg så). Jeg kunne se bort fra Titan kort, da de ikke var ment og markedsført til alm forbrugere. Nu koster de ‘almindelige kort’s topmodeller så lige hvad Titan kort kostede før og så hænger det bare ikke sammen for mig længere.

Uroligt så dårlig Pris/performance vi ser på GPU’er når det er så fantastisk positivt på CPU’erne.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

knaseren
    Bruger
    6.715 indlæg

enig. det er total apple iphone princip

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

#13 Du kan være stensikker på at priserne på RTX 3xxx stiger. 7nm wafer er en del dyrere end 12nm wafer, så hvis Nvidia skulle tage samme priser som RTX 2xxx, så ville de tjene færre penge pr. solgt kort. Og hvis Nvidia er gode til noget, så er det at tjene penge.

#13 Jeg tror det vist var Hardware Unboxed der lavede en sammenligning mellem RTX 2080Ti og AMD 5700XT. Med RTX 2080Ti får du 20-25% mere performance, men du betaler også over 100% mere for det.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.