søndag, september 22, 2019

Alienware afsløret ny gamerskærm på gamercon 2019

Daily Rush Debat Hardware Hardware Alienware afsløret ny gamerskærm på gamercon 2019

• Forfatter
    Emne

dmoon
    Bruger
    462 indlæg

Års gamercon har Alienware løftet sløret på deres nye gamerskærm, som kommer til at være en 55” OLED gamerskærm med 120Hz og en responstid på 0.5ms.

Kilde: Alienware 55 OLED Gaming Monitor

På siden kan man også finde andre ting fra Dell og Alienware, men den nye skærm står lidt længere nede på siden.

I'm a gamer not a player, players get chicks, I get achievements

• Dette indlæg blev ændret for 1 måned siden af  dmoon.
Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

HorrorByte
    Bruger
    4.738 indlæg

Og du har en du vil sælge?

First we poisoned him, then we broke his neck. Then we took his clothes, and we're very sorry.

dmoon
    Bruger
    462 indlæg

#1Bliver lidt svært, eftersom man ikke kan få den endnu.

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned siden af  dmoon.

Nioxic
    Bruger
    17.633 indlæg

4000 dollars…

så.. en 30-40K ?

noget i den dur?

anyways, nvidias 65″ 4K gamer skærm kan købes i dag…
    og du slipper for at få indbrændt dit spils interface i kanten, da det ikke er en OLED.

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-skarme/17120/hp-omen-x-emperium-65-4k-storformat-gamingskarm

http://www.reddit.com/r/random/

dmoon
    Bruger
    462 indlæg

#3 Ja noget i den stil tror jeg. Jeg vidste faktisk ikke at HP, havde lavet en gaming skærm og så en 65″. Den virker ikke så slem endda, hvis man er til store gaming skærme.

Jeg tror ikke, at jeg kommer til at invester i så store gaming skærme.

MiNo
    Bruger
    2.247 indlæg

FFS lav nu for helvede en 27” OLED med gsync. Så vil jeg ikke bede om mere.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Stormtrooper
    Bruger
    800 indlæg

#3. Er der burn-in på OLED?

The floor's made for dancin' - you can tell by the lights

Deadmeat
    Bruger
    6.309 indlæg

#6: Troller du?

Gør klar til massiv Windows menubjælke burnin…

Vil også se nogen ordentlige test af den skærm før jeg tror på den kan magte 120 Hz. Lur mig om den ikke vil have svært ved at levere den nødvendige responstid.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Mr_Wizard
    Bruger
    1.097 indlæg

#7 Oled paneler har nu altid haft en hurtig responstid. 120fps = 1/120 = 8,33 ms.
    Så responstiden skal altså bare holde sig under de 8mS for at du ikke oplever slør ved 120 fps…..hvilket ikke burde være umuligt med en 0.5 ms responstid!

Desværre er det bare sådan med opgivet responstider, at de som regel er opgivet med en gns værdi. VA paneler er f.eks. meget langsomme i de mørke farvenuancer, så selvom panelet er opgivet til f.eks. 5 ms. kan den stadigvæk sagtens have visse mørke farveovergange der overstiger 35ms….hvilker giver slør i visse scener.

Jeg er dog sikker på at OLED ikke er i nærheden af dette, da dette er specifikt til VA paneler, men alle panel typer har variationer på hastigheden/responstiden af de forskellige farveovergange.

Kunne være interessant, om nogen gad komme med nogle måleværdier på OLED på dette område! Er næsten sikker på den klarer sig bedre end alle de andre panel typer, men min “nørdede side” vil gerne læse nogle måleresultater!

• Denne kommentar blev ændret for 4 uger, 1 dag siden af  Mr_Wizard.
Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.