Afgift på blanke cd’er
Daily Rush › Debat › Daily Rush › Afgift på blanke cd’er
- Dette indlæg indeholder 28 kommentarer, har 14 deltagere og blev senest opdateret af
J-Cop for 19 år, 7 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 29/06/2001 kl. 18:26#0
Fra den 1. juli stiger prisen på blanke cd’er næsten 100%; de vil så koste mellem 9 og 14 kr. pr. skive.
Vi kan nok alle blive enige om at det er en hel grotesk pris for en lille flad cd, men hvorfor skal det være sådan?Er det endnu en geniestreg i Nyrups Danmark-skal-være-verdens-førerende-IT-land plan?
Er det for at stoppe de mange piratkopier? Og hvis det er, hvorfor skal det så gå ud over alle, blot fordi plade-/spilbranchen ikke kan beskytte deres produkter?
Jeg forstår det i hvert fald ikke, det eneste jeg forstår er at det ikke kommer til at os.
Og lige til sidst husk at købe cd’er imorgen (lørdag), før det er forsent.
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 29/06/2001 kl. 18:35 #1
Jeg har hørt at folketinget skulle gøre det lovligt at kopiere CD’er, men til gengæld så stiger afgiften på det brandbare materiale… Så lige som Unibank reklamerne: Noget for noget
29/06/2001 kl. 19:05 #2Jeg håber altså at jeg er død inden de lægger special afgift på cola ……..
29/06/2001 kl. 19:18 #3Det her er ikke Nyrups værk…arg…Nyrup er sq OK på sin egen måde. I modsætning til et vist andet Fjogh.
Det er derimod den danske musikindustri der har krævet gebyret pålagt, præcis som det også er på video bånd og de fleste andre lagrings-medier.
På sin vis er afgiften fair nok. Det bliver sq dyrt at købe CD’er, men ikke så dyrt at firmaer, der har brug for dem går nedenom. Og findten er jo at gøre det til en pestilens for privatbrugere, hvoraf sikkert mere end 95% bruger dem på ulovlige sager. Og så er det bare synd for dem der ikke gør.
Jeg synes sq at det er ok…på en eller andet retfærdighedsmæssig måde
P=NP?
29/06/2001 kl. 19:40 #4Helt enig med Kolben og M Ajine…….
Noget for noget ….du får lov at kopiere, men så skal du også betale – sådan er det !!!Og hvis der nogen der skal klandres i denne sag er det musikbranchen………..
OvEr AnD OuT
29/06/2001 kl. 20:27 #5så længe de ikke komme op på 80-100kr. som i de “gode” gamle dage….og hvor der ikke var noget der hed burnproff…
men det er self. træls for dem der bruger cderne lovligt.QDK
Bemærk: Der tages forbehold for taste og stave -fejl, ironi og sarkasme, samt udslogte varer! Alle priser er incl. 25% moms.
29/06/2001 kl. 21:22 #6jada..
Beklager Kolben, men når vi snakker politik så er jeg ikke enig. IMO så er han Danmarks Jelsin.
Altså.. Er det bare mig eller er vi alt for egoistiske.
Lige så snart der er det mindste modgang så skræbber vi op. Se det fra den lyse side. Nu kan man bare kopiere fx. Flash 5 som ca. koster 3000 kr for højst 100 kr. Jeg synes squ at cd-industrien og lignede er ret venlige. I stjæler jo deres ting…
Godt at man ikke er fisker eller landmand for så var man squ da blevet smidt i ret og mistet retten til at drive sit erhverv. (hvis forretningsmanden fusker lidt i sit regnskab bliver han ikke med hemmeligheden for der er folk til at tjekke alt. (tror I at I bliver smidt i fængsel for jeres små fuskerier?) Computere er ofte kun en hoppy / livstil. Kun nogle proff’er bruger Comps som erhverv og de skal squ nok overleve.
Nu bliver jeg jo sikkert spammet og får en omgang flaming, men I bad squ selv om det.SLET DENNE PROFIL - TAK FOR FORSTÅELSEN
29/06/2001 kl. 21:23 #7det man nu (måske) får lov til er at kopiere digital musik. Forudsat du har betalt for rettighederne til musikken. Som det er nu er der jo den sindsyge regel at man ikke må kopiere digitalt da der så ikke er nogen forringelse af kvaliteten. Der er altså ikke på nogen måde givet lov til at piratkopiere hverken det ene eller andet.
29/06/2001 kl. 21:27 #8du kalder ham for en russer (ment som skældsord) og siger bagefter vi er for egoistiske. oh well.
Rundspørge: nogen der bad om flamebait? det tror jeg ikke..
29/06/2001 kl. 22:57 #9Loven om digital kopiering er blevet omstødt så vidt jeg husker. Ellers er den på nippet til at blive det.
mht. Nyrup har han ikke gjort noget specielt. Han har heller ikke gjort noget galt. Mens han har været der er vores levestandard langsomt steget. Han er et kvaj at høre på til tider, ja. Men det er sq kun fordi alle er efter ham. En presset mand kommer med pressede bemærkninger. Nyrup er et af de eneste folketingsmedlemmer, der snakker om politik når han bliver spurgt. Fjogh og co. har mere travlt med at fortælle hvad de andre siger og gør, end deres egne visioner. Fjogh er begyndt at komme med bemærkninger og synspunkter der modstrider den bog han engang skrev. Han er en dobbeltmoralsk satan der kun åbner munden for at få vælgere. Og når han har vælgerne skal han nok sørge for at de bliver blokket godt og grundigt. Den mand er nok den mest usympatiske politiker siden Mogens Glistrup. Og han er ikke engang værdig til at få sit navn udtalt korrekt. Det er bare min mening. Folketinget er sq en børnehave, men Nyrup og enkelte andre skiller sig dog lidt ud. Men Fjogh…uuuh…han er leder af mobbekliken i børnehaven. Ham kan vi ikke lide…han skal have en seddel med hjem….
….det var bare lige et zzurt off topic fredags opstød. Det sker ind imellem. Tror jeg er blevet smittet af kvindens mens
P=NP?
29/06/2001 kl. 23:53 #10Hmmmm. Kig venligst øverst opppe på skærmen, nærmere betegnet den blå linie øverst oppe. Fortæl mig venligst hvad der står? For at gøre det lidt nemmere så vil jeg give dig to valgmuligheder
Står der:
A: Daily Rush>Fora>Daily Rush>Afgift på blanke CD’ereller står der:
B: Daily Rush>Fora>Daily Rush>Lad os diskutere hvem af de rådne politikere der er mest til grinOg når vi nu er ved politik så vil jeg godt kommentere din holdning
Pia er Gud!!, Pia er Gud!!, Pia er Gud!!, Pia er Gud!!, Pia er Gud!!, Pia er Gud!!, Pia er Gud!!, Pia er Gud!!, Pia er Gud!!
Og jeg tænker ikke på den konservastive Christmas Møller.30/06/2001 kl. 00:00 #11Efter at både Kolben og jeg har tilkendegivet vores meninger skulle vi så ikke smutte tilbage til emne?
Fremragende ide hvis jeg selv skal sige det.
OK afgift på CD’er. For os der selv bruger CD’er helt legalt (og det gør vi jo alle sammen) så synes det måske irriterende at prisen stiger, men prøv at forestille jer musikbranchen for tiden. De tjener jo seriøst ikke en skid penge på det. Husker jeg ikke helt galt var det det samme der skete med kasettebånd. Folk kopierede dem og kopierede dem og kopierede dem og så kom der pludselig afgifter på dem. Det er vis på samme måde med en videofilm (dem man kalder optagelsesbånd). Ellers kan jeg sq ikke se nogen grund til at de skulle koste mere end 20,- Det gør det altså så man kan vel kalde det for en standardløsning kan man ikke. Desduen var der så ikke noget med at backups bliver lovlige. i hvert fald var der engang et lovforslag som hvis man fortolkede den rigtigt ville tillade piratkopiering. Ved bare ikke om det blev til noget.
30/06/2001 kl. 00:13 #12ok det er lavt.. (levestandarden.. hvor får du det fra?? Tag dog og bevis det.. Det kunne jeg da også sige) (en borgerlig kunne gøre det lige så skidt da) Med hensyn til angreb så er Regeringen heller ikke en skid bedre. (efterlønsdebatten fortjente Nyrup)
Fogh skrev sin bog for lang tid siden og har nyrup ALDRIG ændret mening? (Jo når der er stemmer i sigte) At sammenligne glistrup med fogh er såmænd den største fejltagelse jeg har set endnu. Ingen og jeg siger INGEN er værdig til at blive sammenlignet med Glistrup. (ok hitler måske)SLET DENNE PROFIL - TAK FOR FORSTÅELSEN
30/06/2001 kl. 00:20 #13Krejlum nixi! Det er sQ fair nok, men jeg skal nok indrømme at jeg synes det er trælst.
30/06/2001 kl. 00:24 #14Jeg har ikke sammenlignet nogen med Glistrup…pffffhh! Og jeg står fast hvad jeg har sagt. Men nok om det…det er sq også lidt for off topic til mig egentlig.
Hmmm…egentlig burde Musikindustrien være 100% statsstøttet. Alle bruger musik og alle bruger meget musik. Samtidig skulle afgifter på medier helt væk. Bare min holdning…
P=NP?
30/06/2001 kl. 11:00 #15Jeg bor tilfaeldigvis taet ved graensen…:)
Gaet hvad en brandbar cd koster i gode gamle Deutschland… 4kr hoejst!!!
Ja, bestil ved moi….anyone???
NmY og stinker af LORT!
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























