onsdag, juli 8, 2020

Årsopgørelse – 2017

Daily Rush Debat Off-topic Årsopgørelse – 2017

• Forfatter
    Emne

kenkari
    Bruger
    5.167 indlæg

Traditionen tro skal vi da have en tråd om dette herlige emne.

Det skulle gerne kunne ses fra på mandag, med sneakpeek i weekenden.

Hvad har folk af forventninger?

Stay Loyal - Forget Royal

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 190 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Omnifilm
    Bruger
    5.424 indlæg

Så lige at flere dele af SKAT går i strejke hvis det kommer til det…. bl.a. en sektion som hedder “Person Proces”. Håber dælme ikk’ det er dem som skal behandle overskydende skat

goffer
    Bruger
    450 indlæg

Skimmede? Jo
    Klikkede? Nej 😀

PSN: Goffer-DK

ice_boy
    Moderator
    13.691 indlæg

Jeg er lidt spændt på hvordan min kommer til at se ud, for ’17 var sgu lidt et rodet år.

Lønmodtager de 2 første måneder, dagpenge de næste 8 måneder og så selvstændig de sidste 2 (er forsat selvstændig).
    Så har ændret mine skatteoplysninger flere gange i løbet af ’17.

Jeg plejer at få en 500-1000kr retur.
    Prøver altid at ramme så korrekt som muligt

OnePostOnly
    Bruger
    4.964 indlæg

Jeg har lidt gøjseren over den I år, da jeg fik en væsentlig stigning I løn I sidste halvdel af 2017 og kørte uden fradrag de sidste 2 måneder af året.
    Jeg ved sgu ikke om jeg fik reddet den I tide eller hvad der kommer til at ske, heldigvis kørte jeg med lavere fradrag på lån, så det kan måske bløde faldet en smule af…

Blev HorrorByte nogensinde set igen siden han lavede sin UTVETYDELIGE brøler?

"Hummerbestanden i de vestlige farvande har lidt et grumt nederlag som følge af min svaghed for deres überfråderen kød" - Ukendt dansker i Caribien.

VampiricEye
    Bruger
    25.615 indlæg

#15 Vi er jo allerede i marts. Hvorfor kan vi ikke se den endnu?!

#16 Vil en evt. strejke ikke først starte, efter vi alle har fået opgjort det hele? Den starter jo først engang i april.

#17 En skimning burde egentlig også have været nok til at opdage den.:)

#19 Han er stadig at finde på DR. Men han ownede vist aldrig op til sin brøler, hvilket er grunden til, at den DR-meme lever endnu.:) Det havde slet ikke været lige så sjovt i sin tid, hvis han havde været fornuftig og bare havde erkendt sin fejl.

Nintendo Influencer

På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

MasterSoren
    Bruger
    2.566 indlæg

#9 Well played. Jeg hoppede i med begge ben. Jeg klikker lige igen. Goe gamle Astley

?lev ud edrojg ,snælgab reh ted esæl ta fa eregolk tegem ekki velb uD

Steadi
    Bruger
    5.440 indlæg

#20 – Strejke starter tidligst 4. april. Men det er vel også deromkring, at systemerne skal til at udbetale al den dejlige overskydende skat? Så er spørgsmålet om maskinerne kan stå for det alene.

Mit år har været uden de helt store indtægtsmæssige ændringer. Var sygemeldt i en måned, så måtte rette mit befordringsfradrag, men det var vist den største ændring.

Men skifter arbejde pr. 1. april, så det skal nok give anledning til en masse spas til næste års årsopgørelse :p

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

MasterSoren
    Bruger
    2.566 indlæg

Her er forresten tråden hvor HorrorByte UTVETYDELIG læser sin årsopgørelse før alle andre kan.

https://www.dailyrush.dk/debat/emne/aars-opgoerelsen-solde-eller-bloede/

?lev ud edrojg ,snælgab reh ted esæl ta fa eregolk tegem ekki velb uD

VampiricEye
    Bruger
    25.615 indlæg

#23 Endnu en der ikke har læst #10.;)

Nintendo Influencer

På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

-zybr
    Bruger
    2.972 indlæg

ffs, tag nu at læs tråden før i spilder elektroner på at reposte…

"Tibet-kommissionen har derimod ikke kunnet læse de øverste chefers mails, fordi ”deres korrespondance simpelthen var væk. Slettet. Slettet også fra backup’en og væk", -Kommissionens formand, Tuk Bagger.

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.285 indlæg

Jo strejken rammer ikke selve offentliggørelsen af årsopgørelsen, men SKAT får ca. 12.000 anmodninger om genoptagelse hvert år, fordi folk vil have ændret ting på årsopgørelsen, f.eks. rentefradrag, befordring osv.
    Så genoptagelsesprocessen kan potentielt blive hårdt ramt og dermed blive voldsomt forsinket i år.

Ifølge DJØF er personprocesser i SKAT allerede varslet til strejke – Men vælger staten/SKAT en generel lockout så går det jo helt galt.

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

MiNo
    Bruger
    2.560 indlæg

Jeg må med skam erkende, at jeg nok ikke har ramt rigtigt i år.

Jeg har en forsikring som er fradragsberettiget. Da jeg oprettede den i 2016 var alt på plads, men når SKAT så lavede min forskudsopgørelse for 2017, så bruger de tal fra 2015. Ergo kom forsikringen ikke med, og jeg var ikke opmærksom på at den var borte.

I øvrigt en ‘model’ som ligger bag stort set alle de fejl der har været i min årsopgørelse gennem de sidste 10 år. Jeg kan åbenbart ikke huske, at ting skal manuelt tilføjes 2 år i træk før ‘det hænger fast’.

TL:DR regner med at få ca 3500kr tilbage grundet ovenstående.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

gumshot
    Bruger
    453 indlæg

#16 Vi får slet ikke udbetalt pengene, når SKAT strejker/lockout’d , så det skal nok blive et april måned vi ikke sådan lige glemmer, når flere nu får afsløret opgørelsen men måske ikke ser dem udbetalt som planlagt pga strejke, så bliver der nok rama skrig.

Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

kenkari
    Bruger
    5.167 indlæg

Men det med strejken/lockout er jo kun varslet pt. Hvis ikke der findes en overenskomst inden 4 april, så strejkes der. Så der er stadig håb.

Men så igen, med Løhde i forhandlingsgruppen kan alt ske

Stay Loyal - Forget Royal

Nioxic
    Bruger
    17.790 indlæg

#22 der er varslet strejke for lærer og nogen pædagoger i nogen kommuner. ikke landsdækkende for alle stats og kommunealt ansatte..

http://www.reddit.com/r/random/

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 190 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.