onsdag, april 8, 2020

500 USD for en PS5 Cirka 4300 kr den danske pris

Daily Rush Debat Hardware Konsoller 500 USD for en PS5 Cirka 4300 kr den danske pris

• Forfatter
    Emne

Canis_Lupus
    Bruger
    2.596 indlæg

Hej folkens.
    De fleste tech sites snakker om at
    PlayStation 5 , med alt dens hardware, men en høj sandsynlighed kommer til at ende på mindst cirka 500 USD.
    Dvs. Cirka mindst 4300 kr. i den Europæiske pris.
    Og her snakker vi om et salg af en konsol med tab, (sådan har det altid været) i starten.

Hvad et jeres holdning til det?
    Xbox one X Series kommer nok også til at ligge der op efter i pris.

Og hvad så hvis de så begynder At kræve
    650kr for et nyt spil til de maskiner, er i ok med det?

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Aben
    Bruger
    1.415 indlæg

PS3 kostede $499, da den blev lanceret. Det var vel og mærke 20GB modellen. 60 GB kostede $599. Det var over 13 år siden($500 dengang er ca $650 idag), så jeg tænker ikke umiddelbart, at prisen nødvendigvis bliver et problem. Den skaber dog nogle højere forventninger til konsollen, så det bliver da interessant, om den bliver en succes eller ej.

Personligt er jeg dog fuldstændig ligeglad. Jeg må erkende, efter at have spildt penge på en Switch, at jeg bare ikke er en konsolperson.

Det eneste jeg håber fra den fremtidige konsolgeneration er, at spillene oftere vil blive lanceret på PC også. Microsoft er jo med på ideen, men det er måske naivt at tro, at Sony også hopper med.

VampiricEye
    Bruger
    25.230 indlæg

Jo højere priserne er, jo flere penge sparer jeg, når jeg ikke køber dem.:D

I forhold til spilpriser, så er vi jo pt. møgforkælede. Spil til Nintendo 64 kostede op til 799kr. Og det var i 90’erne. Hvis du tager højde for inflation, så er det jo decideret vanvittigt. Men det var vilkårene. Så spilpriserne i dag er usædvanligt lave, hvis du spørger mig.:)

Nintendo Influencer

YT-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

gumshot
    Bruger
    401 indlæg

Normalt skal vi i Danmark tage højde for moms og mellemled, så de $500 hurtigt bliver 5000kr som udgangspunkt. Det kan du bekræfte ved at se på andre produkter som sælges i USA og Danmark.
    PS4pro koster ca. $300 1TB, og $360 derovre med et bundle , så kan du jo omsætte det *10 , minus et par hundrede kroner lige nu.

At priserne stiger på spil er helt normalt? De kostede engang 200-250kr , det har ingen haft problemer med er steget siden dengang. Nu mener du at de stiger lidt igen, det gør alt jo , noget mere end andet, bare se mobil telefoner 11.690kr for en mobil? Klaptelefoner kostede måske 2000kr for 15 år siden.

Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

Steadi
    Bruger
    5.321 indlæg

Med tanke på hvor meget jeg bruger min PS4 Pro, så er 5’eren nok en generation, som jeg springer over. Jeg har det stadig bedst med pc’en foran mig.

Medmindre, at FS2020 bliver vanvittigt krævende og den nye Xbox bliver billigste måde at få god grafik i det, så vil jeg ikke afvise det… men så bliver det en Xbox.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Marcshall
    Bruger
    1.252 indlæg

Mens det muligvis er et højt beløb at smide på én gang, så skal det vel også ses i lyset af den tid man forventer at bruge på at spille.

Mit køb af PS4 og efterfølgende PS4 Pro, og medregnet udgifter til spil, vil jeg vove at påstå at mine udgifter pr. time befinder sig i det marginale.

Jeg har ingne forventning om at det skulle være anderledes med en PS5 – som tilmed bliver bagudkompatibel.

Kallekun
    Bruger
    3.886 indlæg

Jeg har haft en PS4 og købte så en PS4 pro fordi jeg havde pengene til det.

Må nok er kende at jeg ikke springer på PS5 vognen til at starte med. Men når GTA6 kommer, så bliver jeg nok hurtigt overtalt.

Ved Osiris og ved Apis, du er et vildsvind, jaaa et vildsvin. Kig godt på mig....

knekker
    Bruger
    1.640 indlæg

#6 Var det ikke ogsaa dig som byttede din Xbox vaek som du vandt paa DR i sin tid?

Schalde
    Bruger
    5.896 indlæg

Er helt fint med den pris så længe produktet er fint. Hvis vi får en F16 der er ved at lette når den loader spil så venter jeg til senere modeller og håber der bliver fixet. Spil skal ikke koste mere end 409,- IMO

I could agree with you, but then we'd both be wrong

Lucky
    Bruger
    3.288 indlæg

Jeg køber bare til Release, ligeglad om den koster 4 eller 6 tusind

Ad nauseam

MiNo
    Bruger
    2.411 indlæg

#9 I forhold til hvor længe de ‘holder’ og hvad PC GPU hardware koster så er det jo også nærmest gratis

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Canis_Lupus
    Bruger
    2.596 indlæg

Men taget i betragtning, hvis begge maskiner Xbox One X og Playstation 5
    er bagud kompatible fra dag 1 (tvivler stærkt på det), så er det faktisk en ret god deal, som at have 2 konsoller i 1 Men lad os nu se….

papphar
    Bruger
    132 indlæg

#11 Xbox One X er allerede bagkompatibel.

Jeg har mange X360 spil der virker fint på min One X og flere af dem vises i 4K.

Microsoft har fundet en måde at emulere Xbox og Xbox 360 spil på. Mange af dem har fået en Xbox One X patch, så de kan vises i 4K på Xbox One X.

Carl
    Bruger
    2.051 indlæg

#11 hvorfor skulle de ikke være bagud kombatibel fra dag 1?

Jeg tror klart begge maskiner er det fra dag 1.

Køber på realese uanset pris.

Psn id @ Luthorson.

• Denne kommentar blev ændret for 1 måned, 2 uger siden af  Carl.

Canis_Lupus
    Bruger
    2.596 indlæg

#14 fordi mange gange så skal de patche riiiiiiiigtig mange spil. Og nogen gange er de spiludviklerne selv der skal ind over.. eksempelvis Rock star games, RDR1 blev jo konverteret til 4K på xbox one.

Kan du forstille dig hele Xbox one’s og Playstation 4’s bibliotek, hvor meget der er der skal programmeres til at blive emuleret på de nye maskiner.
    Vi snakker om 10.000 vis af timers arbejde.

Jeg gætter mere på at det er nogle få AA titler der er kompatible til at starte med, og så bliver biblioteket større med patches og updates.

Kallekun
    Bruger
    3.886 indlæg

Tror jeg har udstået min straf. Jeg havde den originale xbox, men interface på den nye med tv lir og alt muligt andet var ikke min stil. Så jo, jeg solgte den og købte en PS4. Meget bedre maskine efter min mening.

Ved Osiris og ved Apis, du er et vildsvind, jaaa et vildsvin. Kig godt på mig....

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.