torsdag, juli 16, 2020

360Hz Skærm?

Daily Rush Debat Hardware Hardware 360Hz Skærm?

Viser 6 kommentarer - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Sven_Bent
    Bruger
    25.733 indlæg

Enig jeg ville blive ret imponeret hvis en person kunne gennemfoere en ABX test mellem 240 og 360hz monitor.

Selv ved lav FPS vsync hvor vi grundet at bufferswaps kun kan ske ved hele intervaller af refrech cycles. kan have en del FPS dropes som bliver minimere at at have en hoeje Hz, kan jeg ikke se der er den store opfattelige forskeels

hvis vi kigger paa omring 30fps
    saa paa en 360hz skamer vil du kore omkring disse 3 fps intervallers
    32.7
    30
    27.7

Ved 240hz skaerm vil du koere omkring disse 3
    34.285714285714285714285714285714
    30
    27.692307692307692307692307692308

Enig

Jeg har et had imod daarlige udfort test der spreder misinformation.
    om det er linus tech tips. eller den taablig”build guide” der anbeafale at bruge en lomme kniv som skrue trakke og fortalte at PSUe ikke matte roere kabinettet er irrelevant

Disse var blot de 3 eksempler jeg kan huske.
    Jeg har dog svaert ved at see argumenter at fordi han ligger mange video op saa bliver han mere korrekt af dette.

Tvaertimod er det argument for at man burde check de ting man siger lidt mere nar man naar ud til saa stor et publikum.

Enig
    jeg tror ogsaa man skal passe paa med at komme med hurtige konklussioner og tror at fordi man selv ikke kan se forskel saa kan andre ikke.

et par gode ABX test ville vare nice at see. men i dages IT medier hvor det er mere salg om gadgets end om teknik forstaaelse ser vi nok ikke saa mange korrekt udfoert test mere.

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Guldkortet
    Bruger
    2.876 indlæg

Altså jeg kan sagtens se forskel på 120 og 165 hz.
    Hvis man kan få 360hz og fps i et spil, må det være den vildese oplevelse.

Work work.

Deadmeat
    Bruger
    7.125 indlæg

#17: Jeg hiver lige min gamle kæphæst frem igen. Du er oppe imod kagekomplekset med Hz på en skærm. Jo højere Hz jo mindre reelt synlig forbedring får man.

Fordi Hz er en rate, så svarer det til at inddele den samme kage i flere og flere stykker. Desværre er det kagestykkernes størrelse (framtime, tiden imellem hver frame) der bestemmer udbyttet. Så der er ikke 1:1 øget ‘opfattet forbedring’ med øget Hz. Når man kommer op over 120-150 Hz så begynder ændringen i frametime for alvor at blive lille ved højere Hz.

At der så kan være mere markante forbedringer på reel pixel respons tid er en anden snak. På den måde er Hz i sig selv også misvisende, for hvis panelet i en skærm reelt ikke kan opdatere ligeså hurtigt som frekvensen antyder.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

• Denne kommentar blev ændret for 6 måneder, 1 uge siden af  Deadmeat.

sYnCHAoZ
    Bruger
    12.036 indlæg

Jeg kunne ikke se nogen forskel på skiftet fra 120 Hz til 165 Hz, men jeg kunne godt mærke forskel i mouse response. Det er ikke nogen revolutionerede forskel, og jeg kan sagtens leve med 120 Hz.

Skiftet fra 60 til 120 var dog den vildeste PC hardware oplevelse jeg nogensinde har haft, er du vanvittig en forskel.

Bageren
    Bruger
    1.682 indlæg

Er det ikke også noget med at visse spils animationer & camera movement er lavet til – 60/120/144fps så alt over det, vil bare ödelägge oplevelsen og give en hakkende spiloplevelse, da man måske köre 300fps, men animationerne opdateres bare 1gang pr 2frames.

Gamertag: Bager86

FunteX
    Bruger
    7.977 indlæg

#19 Og du har ganske ret, man kan nemelig maerke det, lidt er maaske placebo, men saa er det ogsaa det. Kommer man over en vis hastighed . . .

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Viser 6 kommentarer - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.