lørdag, juli 4, 2020

360Hz Skærm?

Daily Rush Debat Hardware Hardware 360Hz Skærm?

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

NoFaith
    Bruger
    4.114 indlæg

Det vil gøre en forskel for 0,000001% af gamere verden over, for resten vild et blot være en gimmick, der er nok andre ting man kan gøre for at øge sine evner før man når til det punkt. : – )

Its Funny Because Its True...

Retarded_wookie
    Bruger
    538 indlæg

Vildt nok.

Ja, det er sikkert kun relevant for cs:go pro’s og lignende. Maskinen skal jo også kunne trække 360 fps.

Når det er sagt, så skal man ikke undervurdere betydningen af hz.
    Har selv lige opgraderet fra en 144hz skærm til en 240, og der er altså en mærkbar forskel, selvom en del påstår, at det i bedste fald er minimalt.
    Springet fra 60 til 144 er ret stort, mens springet fra 144 til 240 er en del mindre. Jeg tænker at 240 til 360 føles som i småtingsafdelingen.

Forestil dig hvordan en retarderet Chewbacca lyder.

mOO-iM-AcOW
    Bruger
    1.930 indlæg

gik fra en 60 hertz til en 144 hertz. Her var det den vildeste oplevelse. Nu har jeg “nedgraderet” til en 120 34″ med G-sync og her kan jeg virkelig ikke mærke forskel på 120 / 144

ved ikke om det er G-sync der gør det men kan ikke mærke forskel der. men 60 hertz er håbløst som gamer

se eventuel Linus hvor han tester med Shroud og nogle andre gamere

https://youtu.be/OX31kZbAXsA

Deadmeat
    Bruger
    7.110 indlæg

Jeg vil vove den påstand, at meget af det folk rapporterer som forbedringer ved at gå over 144 Hz er placebo eller skyldes andre faktorer end skærmens frekvens.

Faktisk pixel resonstid kan også spille ind (altså at pixel ikke nødvendigvis kan følge med skærmens frekvens).

JaysTwoCents lavede for nylig en ‘test’ hvor de skiftede rundt i frekvens imens de spillede og så skulle gætte hvad skærmen kørte med. I nogen tilfælde kunne de vist ikke engang skelne 60 Hz fra væstentligr højere Hz.

Personligt kan jeg godt se tydelig forskel på 60 og 100 Hz på min egen skærm. Jeg tror jeg vil være udfordret ved højere frekvenser.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

MiNo
    Bruger
    2.552 indlæg

Deler #4‘s oplevelse.

Min kan gå op til 165, men omkring 100-110 så mærker jeg ikke rigtigt nogen forskel mere. Jeg spiller dog mest singleplayer FPS og dermed er det ikke så hektisk som CS:GO eller de mere moderne multiplayer spil.

Men forskellen fra 60 til 100 – holy moly – den er stor. Og jeg var ellers glad for 60 HZ i lang tid og forstod ikke rigtigt hvordan der kunne blive meget bedre før jeg prøvede det selv :-).

PT, fordi min spand har fået lidt alder, er jeg dog mest glad for G-sync. Det kostede lidt i sin tid, men jeg oplever at det voldsomt forlænger holdbarheden af ens grej, fordi man til enhver tid får det bedste ud af det. En fordel hvis man f.eks. kun har foragt for 20xx RTX serien (og dens priser)…

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Noztra
    Bruger
    1.892 indlæg

Meget fin kommentar fra TPU.

“The real issue with this monitor is that the hardware doesn’t exist to be able to leverage it. Hell, the **software** doesn’t exist to be able to leverage it – Doom 2016 has a hard cap of 200FPS. Overwatch has a hard cap of 300FPS, in the engine, and it can’t be surpassed. 360Hz is pointless in those titles. The frames don’t exist to justify the Hz.

We’re now at the point where not only can these framerates not be achieved with present-day hardware in a lot of games, they also can’t be achieved with future hardware because the games themselves are limited. That’s the real reason this Hz race bullshit is a waste of time – not only does it provide a tiny, dubiously useful benefit, but also it *cannot be utilised*.”

Sven_Bent
    Bruger
    25.728 indlæg

Hvorfor SKLA maskine kunne trakke 360fps for a udnytte en 360hz skaerm over for en 240 skarm.?

I min matematik er det ikke absolut behov for at faa en fordel om du kore sync eller ej
    2f.eks ville 300fps no sync vaere bedre paa en 360 hz skaerm end 240hz skaerm

Saa du kan sagtrens udnytte en hojere hz ved laver fps. men ikke noedvendigt udnytte det fuld ud ( det er en forskel paa de to begreber

Lad os kigge narmer paa rene tal

Gsynx og Freesync med double buffering
    Din maskine kan traekke 280FPS du foretrækker ikke et have tearing
    240hz Skaerm: Du koere med 240FPS uden tearing
    360hz skaerm: Du koere med 280FPS uden tearing
    Fordel uden at have 360FPS: JA

Vsync med double buffering
    Din maskine kan trakke 180 fps. du foretraekker at undgaa tearing
    240hz skaerm: du kore 120Fps pga din render tid skal du venter til hver ande 2 frame cycles for opdatering
    360hz skaerm: Du kore 180fps da din render tid praecist bpasser med hver andend frame cycle
    Fordel uden at have 360hz skaerm: JA

No-sync med double buffering
    Din maskine kan trakke 280fps du har avlgt dette for lavest input delay men bryde dig ikke om tearing
    240hz skaerm: du har 1-2tearings liner paa hver refresh cycles da din render cycle er korterr end din refrech cycle tid
    360hz skaerm.: Du har 0-1 tearings lininer da din render cycle tide er langsomme end din refresh cycle
    Fordel uden at have 360fps: JA ( men lille)

Vi kan ogsaa see paa ting some fast sync og triplebuffering
    men jeg tror vi har et klart billed her at det ikke er et absolut krav at du koere med 360FPSfor at faa en fordel af 360Hz. (alt andet lige)

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

• Denne kommentar blev ændret for 5 måneder, 4 uger siden af  Sven_Bent.

Sven_Bent
    Bruger
    25.728 indlæg

pass paa med refference ti llinustech.
    Han er en kaempe amatero og hans test arbejde af tit og ofte helt forkert udfoert

– han lavede an artikel omkring delid og konkludder det ikke hjalp pga han ikke kunen finde ud af at gore det ordenligt

-han lavede en ertikle om om graffikort ram forbug pg talte om oploesing frame buffer storrelse og after at have afskrve ca 32MB til disse kunne han ikke forkklrae reste op til de gigabut vis af ram
    og han missed totalt at medregnegne Z-buffer

-han sammenligedn hoej hz skaerm tidliger og konkluder der ikke var en forskelle
    a: han gjorde det kun med en test person cilke er horrible daarligt test samples
    b: han lavede ikke en korrekt udfort AB/X test

Han er absolut ikke en tech kyndig person

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.TechCenter.DK

Deadmeat
    Bruger
    7.110 indlæg

#7: Jeg vil stadig godt møde en person, der seriøst kan se forskel i et spil på 240 og 360 Hz. Det er 4.2 ms vs 2.8 ms frametime.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Hyldig
    Bruger
    2.623 indlæg

Kunne skærmproducenterne ikke snart koncentrere sig lidt om ordenligt HDR og brightness, fremfor det refreshrate kapløb… er personligt fuldstændig ligeglad med alt over 120hz.

Der findes næsten ingen “gamer” skærme der kan vise HDR ordentligt.

Kan dog se LG viser en skærm med DisplayHDR 600 certificering på CES, så mon ikke snart der sker noget på den front.

#8 enig i at meget han laver Er på hobby/amatør niveau men de lavede faktisk også en refresh-rate test med flere brugere (heriblandt også pro-gamere) I samarbejde med bl.a. Nvidia og andre, som virkede som rimelig gennemarbejdet, men videnskabeligt var stadig ikke helt… Kan dog ikke huske konklusionen.

mOO-iM-AcOW
    Bruger
    1.930 indlæg

århh køre Sven Bent

du har virkelig et hate mod Linus. Syntes det virker lidt sørgeligt.

de ligger 10+ videoer op om ugen og runder snart 10 million subscribers så de er uden tvivl den største spiller på markedet. At de så rammer forkert i ny og næ sker jo. det er jo ikke kun Linus der finder på det hele han er blot frontfigur / CEO hvorimod han har et hold bag ham som giver informationer.

at du nævner 3 ting han har sagt forkert retfærdiggør ikke at alt hvad han ligger ud er forkert og dårligt. Netop som den video jeg linker til og som #10 nævner så handler det hvad en gamer mener hvor de har en eks pro gamer en nuværende pro gamer og til sidst en streamer.

suk. lidt ligesom den film jay2cent lavede.

MiNo
    Bruger
    2.552 indlæg

#10 De skal bare lave en OLED skærm (evt MicroLED) i 27″ og evt 32″ i 1440p opløsning og med G/Freesync.

Jeg spiller ofte i mørke, og savner den helt ufattelig store forskel det giver, at sort er ægte sort. Nu har jeg det på mit TV og min telefon, kan ikke rigtigt holde ud at det ikke er på PC’en Og nej, jeg vil ikke have en 42″+ skærm. 27″ er perfekt, 32″ acceptabelt. Ej heller 4K før om 4-5 år.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Drixx
    Bruger
    2.922 indlæg

Virker total tåbeligt, heldigt der er mange tåbelige mennesker i verden.

Et helt almindeligt fyr

NoFaith
    Bruger
    4.114 indlæg

#13 Nogen folk kan lide at have det vildeste de kan få lige meget om de kan bruge det eller ej, for nogen handler det bare om at have det vildeste, sådan er jeg ikke selv men forstår da godt hvem den her slags ting henvender sig til.

Vil ikke sige det gør folk til tåber dog, kun hvis de køber det fordi de tror de kan se forskel eller udnytte det haha.

Its Funny Because Its True...

MiNo
    Bruger
    2.552 indlæg

#14 Enter 8K TV’s….

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.