torsdag, december 3, 2020

3070 rtx, er det pengene værd?

Daily Rush Debat Hardware Hardware 3070 rtx, er det pengene værd?

• Forfatter
    Emne

FIRESTORM
    Bruger
    5.282 indlæg

Er ved at lave en hand-me-down computer og vil i den forbindelse opgradere mit grafikkort. Jeg spiller ikke andet end fortnite, pt og spiller i 3440×1440 så har ikke nødvendigvis brug for super high-end, men gider heller ikke skifte kort de næste 2 – 3 år.

Egentlig vil jeg gerne gå efter bang for the buck, det gør jeg altid. Umiddelbart er 3070 tillokkende (primært fordi det kan købes og det er det billigste i den nye generation). Men både 6800xt og 3080 ser ud til at være bedre performance pr kr. Men synes sgu stadigvæk 6000+ for et grafikkort er lidt skørt.

Bonus spørgsmål, jeg leger lidt med tensorflow og AI, i den forbindelse er jeg mest hooked på Nvidia. Men er der nogen der har praktisk erfaring med om GP GPU faktisk kan lade sig gøre på Radeon?

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Fox
    Bruger
    3.880 indlæg

Hvad har du pt ?

Sometimes you gotta rise above your morales

FIRESTORM
    Bruger
    5.282 indlæg

970 ti – så klart en opgradering værdigt, især også fordi den computer den skal flyttes over i har et radeon 5850 hvilket man ikke rigtig kan spille noget på længere.

NightBreaker
    Bruger
    6.991 indlæg

3070 er et fint valg iht de ønsker du har. Men om du kan finde det til den rigtige pris, er et andet spørgsmål. Pt. Er der noget overpris på alle kort.

FIRESTORM
    Bruger
    5.282 indlæg

Tja hvad er den rigtige pris, MSRP gælder jo ikke i DK. Har fundet et til 4700 kr, som jeg kan få i næste uge. Ville da gerne spare lidt på det, men det kommer vel til at ligge omkring 4000-4200 når der er fuldt inventory, men det kan jo tage rigtig mange måneder.

NightBreaker
    Bruger
    6.991 indlæg

4700 virker som ok. For du har helt ret MSRP er gone. Så virker ok, især hvis du skal bruge det nu.

Bullit
    Bruger
    1.015 indlæg

#2 blev der nogensinde lavet en TI model på 970’er kortet?

Don't say motherfucker, motherfucker.

FIRESTORM
    Bruger
    5.282 indlæg

#6 nej my bad. Det er bare et GTX 970

StultusX2
    Bruger
    5.920 indlæg

#6 Det er den sjældne med hele FIRE gig VRAM

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

FIRESTORM
    Bruger
    5.282 indlæg

Nå 6800 var ikke rigtig epokørende og også umuligt at få fat på. Så hentede mit 3070 i dag. Virkede som okay pris/performance også. Så må vi se om man føler sig bollet til januar, hvis nvidia refresher deres line-up.

Om ikke andet er 200 FPS i fortnite ikke værst

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.434 indlæg

Sweet. Er lidt jaloux på fresh grafikkort. Må man spørge hvilket mærke du endte med at vælge?

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

FIRESTORM
    Bruger
    5.282 indlæg

Det man kunne få Palit, https://www.palit.com/palit/vgapro.php?id=3747&lang=en&pn=NE63070019P2-1041A&tab=ov, satme mange år siden man har haft et palit kort. Men tror nu næsten er der ligegyldigt hvilket kort man køber, de har alle sammen sindsyge kølerdesigns af dem jeg har set. Virker tæmmelig overdimensioneret i hvertfald på 3070 modellerne, med mindre man vil overclocke. Tænker 3070 og 3060 burde være rigeligt med 2 blæsere, men det ser ud til stort set alle sammen der er ude nu har 3. Og med kølefins der optager 3 pcie slots, så er der rigeligt med materiale. Lå på 54 grader efter 1 times spil. Men det er selvfølgelig bedre med en OP køler så man ikke skal høre på en masse larm.

Viser 11 kommentarer - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.