tirsdag, august 4, 2020

2500 kvm græsplæne – hvilken klipper?

Daily Rush Debat Off-topic 2500 kvm græsplæne – hvilken klipper?

• Forfatter
    Emne

Octo
    Bruger
    1.219 indlæg

Hvis man kommer til at købe en grund med 2500-2700 kvm græsplæne (og ønsker at beholde den) hvad ville I så købe?
    Robot, Havetraktor eller andet?
    Og i så fald, hvilken model og brand?
    Hvad skal man helt sikkert undgå af brands?

Gerne seriøse råd og erfaringer tak

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

abehanne
    Bruger
    1.136 indlæg

Havetraktor fra Husqvarna.. Gogo. Min morfars har holdt i 17 år

Mr_Wizard
    Bruger
    1.152 indlæg

#0 Som andre nævner, kommer det “bedste valg” også an på hvordan du ser på, hvor meget tid du er villig til at bruge på vedligeholdelse at din have. Vil dog lige nævne, at hvis man køber 2,5-2,7 km2 plæne areal, så har man også samtidig valgt at man gider at bruge lidt tid på at holde den! ;-P

Den ultimative “dovne” løsning, er selvfølgelig en løsning hvor robotter klarer det hele. Men du slipper dog her ikke udenom at disse desværre også skal vedligeholdes(udskiftning af knive og batterier samt de evt. løbende små-reperationer som alm. slidtage vil forårsage).

Jeg er ikke “ekspert” på området indenfor havemaskiner, men for et par år siden, arbejdede jeg for en IT virksomhed, hvor indehaveren var så glad for sin Hustler plænetrakter, at jeg absolut skulle prøve den når jeg var på besøg privat.
    Og det jeg hæftede mig ved, var at den kunne dreje utrolig skarpt, så at den kunne klippe rundt om små træer eller selv en flagstang, uden at efterlade de alm. totter af græs man normalt ville på en mere klassisk havetraktor med et rundt dreje-rat. Derudover, og måske vigtigste i dit tilfælde….så kunne den klippe så effektivt at selvom man satte den på næsten max hastighed, kunne den stadig følge med og klippe plænen fint(kræver nok man har en rimelig jævn plæne, må jeg heller lige tilføje! ). Så derfor blev man hurtigt færdig! Og prisen for en Hustler er vidst ikke så pebret igen…..alternativt, hvis pengene er små, kan man jo altid prøve at se om der er noget på brugt markedet.

Fandt eksempelvis denne på dba = https://www.dba.dk/havetraktor-hustler-23-hk/id-1065738997/

Andre kan måske byde ind med andre maskiner, som de mener er bedre end Hustleren!

Men ja, tror jeg ville vælge den store maskine, som klipper hurtigt…..og måske er mere “robust” og kræver mindre vedligeholdelses arbejde i den sidste ende, end flere små robotter i plastikhus!

• Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 1 uge siden af  Mr_Wizard.

Ixnatifual
    Bruger
    2.369 indlæg

#2 Kaniner kan godt lide at spise lort, så hvis du har 8 geder og 16 kaniner burde det være selvkørende.

pixel
    Bruger
    369 indlæg

Men hvem spiser kaninens lort?

mortendb
    Bruger
    373 indlæg

Jeg købte en zero turn plæneklipper til min have, den gør det til en leg at slå de små 10000 m2 jeg har. Havde en normal havetraktor men det blev tungt for armene at vende hele tiden. Men kig på hvor mange forhindringer osv der er. Må dog leve med at bruge omkring 200l aspen benzin om året til maskinparken.

CrackMaND
    Bruger
    1.049 indlæg

#19 det gør de faktisk selv!

May the source be with you

mortendb
    Bruger
    373 indlæg

#17 kan du ikke lige rette din tekst med “2,5-2,7 km2” du har rod i dine nuller. 1km2 er 1km*1km altså 1000*1000m2 så stor er hans have heller ikke.

FunteX
    Bruger
    8.003 indlæg

Daily Rush's Petrolhead & ADHD case #1 Triple punctuation is my trademark!!!

Jacques
    Bruger
    10.249 indlæg

#19, det gør du!!!

Bye with a warmly hugs

Mr_Wizard
    Bruger
    1.152 indlæg

1km = 1000m

2500kvm = 2500m2 = 2,5km2

#23 Wauw…..på beløbet med dankort tak!

Hov vent, ser ikke ud til den bioklipper…..nejtak så! ;-P

StultusX2
    Bruger
    5.506 indlæg

https://www.pricerunner.dk/test/robotplaeneklippere

Go nuts

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

PBT
    Admin
    3.131 indlæg

#25 Interessant regnestykke der, ellers

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

Jacques
    Bruger
    10.249 indlæg

Iih, I’ bare overhovedet ikke interesseret i at gøre noget for vores skrantende biodiversitet 😭😭 I vil meget hellere bare tale om havetraktorer!! You monsters!!

Bye with a warmly hugs

• Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 1 uge siden af  Jacques.

Esmun
    Bruger
    987 indlæg

#28 Pjat. Jeg kører bare udenom det ukrudt jeg synes er pænt, og lader være med at bruge alle mine penge på kalk og plænegødning. Udover det mine moskusænder skider rundt omkring.
    Desuden har jeg stadig 10000 m2 tilbage hvor der kun bliver lavet 1-2 høslet om året og ca. 5000 m2 tilbage med sø og varieret læbælte med stendiger og diverse kvasbunker

Men jeg kan stadig godt lide min havetraktor

Kirov Reporting

Jacques
    Bruger
    10.249 indlæg

#29, det lyder sgu godt! Og du skal sguda også have lov til at holde af din havetraktor!

Bye with a warmly hugs

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.