lørdag, august 8, 2020

2500 kvm græsplæne – hvilken klipper?

Daily Rush Debat Off-topic 2500 kvm græsplæne – hvilken klipper?

• Forfatter
    Emne

Octo
    Bruger
    1.219 indlæg

Hvis man kommer til at købe en grund med 2500-2700 kvm græsplæne (og ønsker at beholde den) hvad ville I så købe?
    Robot, Havetraktor eller andet?
    Og i så fald, hvilken model og brand?
    Hvad skal man helt sikkert undgå af brands?

Gerne seriøse råd og erfaringer tak

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Drixx
    Bruger
    2.951 indlæg

8 geder

Et helt almindeligt fyr

Octo
    Bruger
    1.219 indlæg

#1 fint bud, men ønsker ikke lort i haven – eller høre på deres brægen.

• Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 2 uger siden af  Octo.

StultusX2
    Bruger
    5.523 indlæg

Æsler!
    anbefaler min moder

Eller måske mere info?
    Er der træer, bed en masse eller bare smuk firkant?
    Er der stor højde forskel og så videre…

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Octo
    Bruger
    1.219 indlæg

#3 ingen hældning – plan plæne. Stort set een stor plæne uden bede og træer, men ikke helt firkant.

VampiricEye
    Bruger
    25.766 indlæg

Nintendo Influencer

På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

peldrol
    Bruger
    2.709 indlæg

Har selv 16 husqvarna på arbejde.. Kan virkelig ikke anbefale andet, hvis du er fra Jylland kan jeg muligvis hjælpe med kontakter så du kan få en god pris hvis det er

hausner
    Moderator
    17.161 indlæg

Du skla jo afgøre med dig selv om du gider sidde på havetraktoren. Det kommer til at kræve nogle timer at slå 2500kvm græs hele sommeren medmindre der bliver total tørke som sidste år
    Jeg ville nok se mig om efter x antal mindre robotplæneklippere istedet for én stor til at dække det hele

Planter er fascinerende

• Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 2 uger siden af  hausner.

X4v14
    Bruger
    1.356 indlæg

Enig med #7, det handler om at sprede din risiko! Køb 12 af Harald Nyborgs billigste og lav ét stort serie netværk så de alle kører på samme areal.
    Og hvis du timer dem til at køre i samme tidsrum, får du fornøjelsen af en robot stoledans hvor de alle prøver at finde en station når de skal hjem igen og lade

• Denne kommentar blev ændret for 3 måneder, 2 uger siden af  X4v14.

Fox
    Bruger
    3.773 indlæg

Håndskubber ! Giver muller og street-cred på vejen !

Sometimes you gotta rise above your morales

Steadi
    Bruger
    5.508 indlæg

#9 – så kan #0 også starte forfra med det samme, når han endelig er nået hele vejen igennem

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

TheAviator
    Bruger
    713 indlæg

Jeg ville følge #6 og hans venlige håndsrækning og så få en havearkitekt & gartner ud og se, om der er områder, der kan gro vildt. Efter sigende er en græsplane en biologisk ørken, og det ville måske se lidt mere interessant ud, hvis der var noget mere variation (og områder, der ikke skal trimmes hver 3. uge i sommerhalvåret).

“I don’t think that people accept the fact that life doesn’t make sense. I think it makes people terribly uncomfortable.”
    ― David Lynch

Jacques
    Bruger
    10.255 indlæg

Som økolog kan jeg ikke undgå at foreslå dig, at du sparer både penge og kræfter og gør en stor del af din have vild. Omlæg den til natur. Lad græsset vokse og slå det 1 gang i oktober/november. Fjern efterfølgende alt det afklippede materiale. Gør det hvert år for på den måde at udpine jorden og gøre den næringsfattig. Det fordrer en langt højere biodiversitet og når først livet flytter ind på din grund, vil du elske din have. Allerede efter et år eller to vil du se en forskel i vegetationen. Flere vilde, blomstrende urter vil tilvandre og med dem en masse spændende og nyttige insekter, bl.a. vilde bier og sommerfugle. Med dette utroligt enkle tiltag vil du i dén grad hjælpe vores skrantende biodiversitet – og klima. I stedet for en dyr robotplæneklipper kan du investere i en lækker havestol og placere dig i den med en kølig drink og nyde synet af en have med liv

Bye with a warmly hugs

Esmun
    Bruger
    987 indlæg

Jeg har en Jonsered havetraktor til mine ca. 3000 m2
    Hvis du har mange træer på grunden, så skal du som minimum have en knækstyret/frontrider, og gerne så bred som muligt. Ville gå efter noget med 110 cm klippebredde eller derover.

Havetraktoren har også den fordel at du kan sætte anhængertræk på og kører lidt rundt med en vogn eller trailer når der er brug for at samle grene og blade. Du kan også sætte en rive eller en plænelufter efter den. Altsammen noget som en robotklipper ikke kan selvom det kunne være fristende at slippe for at sidde 2 timer på traktoren hver anden uge i sommerhalvåret.

Kirov Reporting

traCe
    Bruger
    2.483 indlæg

INGEN DER HAR SKREVET DET ENDNU?!?

NEGLEKLIPPER

CAPS LOCK IS LIKE CRUISE CONTROL FOR AWESOME

PBT
    Admin
    3.140 indlæg

#14 An elegant weapon for a more civilized age.

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.