fredag, februar 21, 2020

151.8% ÅOP

Daily Rush Debat Off-topic 151.8% ÅOP

• Forfatter
    Emne

Noztra
    Bruger
    1.747 indlæg

Så lige en reklame for det “nye” lån Zaplo, og ikke fordi jeg skal låne penge eller noget, men lagde så mærke til nede i bunden af reklamen hvor der står ÅOP og kunne ikke helt se om der stod 15.8% eller 151.8%. Så gik ind på deres hjemmeside og der fandeme 151.8% i ÅOP.

HESUS! tænker jeg bare. Er der ikke en grænse for hvor meget ÅOP må være eller lign?

For folk bliver da snydt så det driver, hvis man låner der. Selv Leasy tager “kun” 30-40% i ÅOP.

/Noztra

Viser 12 kommentarer - 121 til 132 (af 132 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Mart33N
    Bruger
    3.140 indlæg

I kan altid låne penge af mig.

Hvis i mod forventning ikke kan betale tilbage skal jeg blot have jeres knæskaller.

Google

hausner
    Moderator
    17.153 indlæg

Men der er ikke et eneste af de eksempler hvor du med stor sandsynlighed ikke kan låne pengene billigere i banken. Og så har jeg svært ved at forestille mig at kviklån er at foretrække.
    Det eneste tidspunkt hvor det “giver mening” er når banken ikke vil give dig et lån, formentlig fordi de godt kan se du IKKE er i stand til at betale beløbet tilbage kort tid efter. Og her er kviklånene sikkert lidt mere forgivende når kunden skal godkendes til lån.

Planter er fascinerende

Nass
    Bruger
    1.908 indlæg

#119 Dit syn på sagen er helt forkert. Grundlæggende helt helt helt forkert.

Prøv nu at forstå det.

For dit eksempel med 5.000 kroner:
    Hvis du tog et ubevilget overtræk på dit dankort i stedet, så skal du kun betale 5.100 kroner tilbage næste måned. Og det er endda UBEVILGET. Hvis du nu ringer til banken og får lavet en kassekredit er det måske kun 5.050 kroner du skal betale tilbage.

At betale 500 kroner for at låne 5000 i en måned er PISSE DYRT. I fatter det slet ikke. Jeg kan låne 100.000 i min bank for 500 om måneden lige nu.

Og så siger I så “jajaja men det er jo ikke alle der kan ringe til banken og få en kassekredit på 5.000”.

Okay.

SÅ SKAL DU FUCKING LADE VÆRE MED AT LÅNE.

SÅ ER DER EN FUCKING GRUND TIL AT DIN EGEN BANK IKKE VIL GIVE DIG PENGE.

FAT DET NU.

I får den igen, forhåbentlig en gang for alle.

https://imgur.com/a/AY93JZA

Fuck kviklån

Hell, it's about time

Nass
    Bruger
    1.908 indlæg

#122 Dit syn på sagen er helt forkert. Grundlæggende helt helt helt forkert.

Prøv nu at forstå det.

For dit eksempel med 5.000 kroner:
    Hvis du tog et ubevilget overtræk på dit dankort i stedet, så skal du kun betale 5.100 kroner tilbage næste måned. Og det er endda UBEVILGET. Hvis du nu ringer til banken og får lavet en kassekredit er det måske kun 5.050 kroner du skal betale tilbage.

At betale 500 kroner for at låne 5000 i en måned er PISSE DYRT. I fatter det slet ikke. Jeg kan låne 100.000 i min bank for 500 om måneden lige nu.

Og så siger I så “jajaja men det er jo ikke alle der kan ringe til banken og få en kassekredit på 5.000”.

Okay.

SÅ SKAL DU FUCKING LADE VÆRE MED AT LÅNE.

SÅ ER DER EN FUCKING GRUND TIL AT DIN EGEN BANK IKKE VIL GIVE DIG PENGE.

FAT DET NU.

I får den igen, forhåbentlig en gang for alle.

https://imgur.com/a/AY93JZA

Fuck kviklån

Hell, it's about time

Nass
    Bruger
    1.908 indlæg

Jeg siger ikke, at man ikke skal låne penge. Jeg er verdens største fan af at lån penge. Jeg låner penge hele tiden. Det er ikke dét.

Man skal bare betale en FAIR PRIS for sit lån. Du skal ikke betale en million kroner for en fiat punto, og du skal heller ikke betale 20% eller 30% eller mere for at låne penge. Hvis du låner i kort tid, SÅ SKAL DU OGSÅ BETALE MINDRE. Hvis du låner i en måned, SÅ ER DET PISSE BILLIGT.

I skal ikke falde for “jeg låner 5000 i dag og betaler 5500 tilbage næste måned”, DET ER PISSE DYRT.

Med de nye regler, så skal det MAKS koste 150 kroner at låne 5000 i en måned, og det er der en grund til!!!!! FFS!

TÆNK, bare FUCKING TÆNK hvis jeg lånte 5000 ud i en måned og så gjorde det 12 gange på et år, så låner jeg 5000 ud i et år og fik 11.000 tilbage, det er jo fucking idiotisk. Det er simpelthen for fucking åndssvagt at nogen som helst skal tjene SÅ MANGE PENGE på at folk er for dumme til at sammenligne priser, fordi folk er dårlige til matematik.

TAL
    MED
    DIN
    BANK

og hvis de siger NEJ, og ikke engang giver dig et DANKORT, så SKAL DU BARE LADE VÆRE MED AT LÅNE NOGET SOM HELST AF NOGEN, og så skal du LÆSE og LÆRE, så du kan TJENE MERE ASAP

Hell, it's about time

Guru35
    Bruger
    130 indlæg

Det kan jo være man er uenig med banken omkring grunden. Måske ved man noget om sin egen privat økonomi som banken ikke ved.

Men dermed ikke sagt, at jeg ikke er enig med dig i, at det selvfølgelig er bedre at låne billigere hvis man kan, og at man generelt skal tænke sig om før man låner, og jeg kan generelt godt forstå det gode princip i at lade være med bruge penge på at låne dyrt.

Men når man nu har tænkt sig om, så kan det jo være at konklusionen er, at det er bedst at låne, af grunde som hverken banken, du, eller jeg kender til. Man kan ikke nødvendigvis trække et princip ned over enhver situation, og sige det er det bedste at holde sig til princippet.

Men jeg er grundliggende enig i dit princip. Principper er bare ofte ret firkantet eller sort/hvide, og passer ikke til alle situationer.

Nass
    Bruger
    1.908 indlæg

#126 Det gælder bare måske 0.000001% af befolkningen. Hvad skulle grunden være til, at du får en masse penge lige om lidt, som banken ikke er enig i?

Får du feriepenge udbetalt? Det kan du jo vise bankrådgiveren, så kan du bruge det til at overtale ham.

Får du penge tilbage i SKAT? Det kan du bare vise bankrådigveren så.

Det kan godt være, at 0.000001% kan tage et kviklån med god samvittighed fordi det var det bedste i deres situation. Men helt ærligt, vi laver ikke lovgivning til 0.000001% af folk. Det gør vi bare ikke.

Så derfor er det nu LOV, at kviklån bare skal fucke af.

Hell, it's about time

CDM
    Bruger
    1.621 indlæg

Hvad er der blevet af at spare penge op istedet for at bruge penge man ikke har?

Not having a profile on DR is like invading russia in the winter!

Guru35
    Bruger
    130 indlæg

#128 Det er en gammel strategi, men som altid har været svær at praktisere. I dag er der stort set ikke nogen, som ikke skylder penge.

Nass
    Bruger
    1.908 indlæg

#128 kommer også an på hvor man er i sit liv. Jo ældre, jo mere opsparing. Yngre = mere gæld. Det er også en klassiker. Det har noget med indkomst og forbrug at gøre.

Hell, it's about time

Mart33N
    Bruger
    3.140 indlæg

Der er så mange praktiske ting man kunne sætte på skemaet i folkeskolen, men næh nej, det er langt bedre, at vi kan regne ud hvor lang tid toget er om at komme fra CPH til Roskilde med det mindst mulige datasæt…

Google

hausner
    Moderator
    17.153 indlæg

Come on. Jeg køber ikke den der med at der kan være årsager som ingen andre kender.
    Og så er vi bare tilbage ved udgangspunktet. Jeg er endnu ikke stødt på nogen der kan komme med et generaliseret eksempel på hvornår det giver mening at gå til kviklån frem for banken.
    Og det eneste jeg dermed kan komme frem til er at det er noget folk tager når banken allerede har sagt nej og man netop (måske uvidende) IKKE har råd til at tage et lån uden at måtte pantsætte hus og hjem for at kunne betale tilbage.

Alternativt at man bare ikke ved bedre og starter med kviklån fordi det lyder nemt og banken lyder besværligt fordi de rent faktisk checker om din økonomi kan holde til det.

Planter er fascinerende

Viser 12 kommentarer - 121 til 132 (af 132 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.