mandag, februar 24, 2020

151.8% ÅOP

Daily Rush Debat Off-topic 151.8% ÅOP

• Forfatter
    Emne

Noztra
    Bruger
    1.748 indlæg

Så lige en reklame for det “nye” lån Zaplo, og ikke fordi jeg skal låne penge eller noget, men lagde så mærke til nede i bunden af reklamen hvor der står ÅOP og kunne ikke helt se om der stod 15.8% eller 151.8%. Så gik ind på deres hjemmeside og der fandeme 151.8% i ÅOP.

HESUS! tænker jeg bare. Er der ikke en grænse for hvor meget ÅOP må være eller lign?

For folk bliver da snydt så det driver, hvis man låner der. Selv Leasy tager “kun” 30-40% i ÅOP.

/Noztra

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 132 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

MasterSoren
    Bruger
    2.563 indlæg

Ofte når jeg zapper rundt falder jeg til tider over luksusfælden på tv3 og her har mange af dem netop taget den der type lån. Jeg tror nok det stadig kører på tv3 med nye sæsoner hele tiden så den sidste idiot er nok ikke født endnu.

?lev ud edrojg ,snælgab reh ted esæl ta fa eregolk tegem ekki velb uD

snowball42
    Bruger
    1.185 indlæg

Det er godt nok vildt med 151,8% i ÅOP. Jeg gad godt have en forretning hvor jeg kunne få samme forrentning af mine penge.

roadrunnah
    Bruger
    14.273 indlæg

Det er sådan nogle mennesker som sætter fut i en finanskrise

#1, fuck din signatur, og JO!!!

Edit, Tak #0, nu er min kære DR overklistret med “Lån nemt og billigt” reklamer

DAMN YOU Clicker Heroes!

HolgerDK
    Bruger
    3.163 indlæg

Vivus ligger vidst over 2000% ÅOP hvis du låner penge af dem.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke.

GB
    Bruger
    102 indlæg

Det samme gør mange af de der sms lån.

ice_boy
    Moderator
    13.646 indlæg

Det er mig forsat en gåde at der er folk der låner penge via den type lån.

PBT
    Admin
    2.593 indlæg

Det sjove (eller tragiske) er, at det er lovkrav, at ÅOP vises, men hvilken forskel gør det, hvis kunderne ingen anelse har om, hvad det betyder.

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

DrNick
    Bruger
    195 indlæg

Personligt synes jeg egentligt, at det største problem ved denne slags lånudbydere er, at de tjener en betydelig del af deres penge ved (at spekulere i), at folk ikke kan betale tilbage. De benægter det selvfølgeligt selv, men man kan da bestemt mistænke dem for at give lån til mennesker, som de ved ikke kan betale tilbage, for derefter at tjene formuer i strafrenter og gebyrer.

Jeg synes til gengæld, at de må tage ligeså store renter, som folk nu er villige til at betale. Det fremgår altså ret tydeligt, hvad det koster; både i ÅOP, men også hvad det samlede tilbagebetalingsbeløb er, hvis man har svært ved procentregning.

TerroC
    Bruger
    2.975 indlæg

Jojo, det er da forkasteligt at man tager den slags åger-renter på et lån.

Men der er jo stadig mennesker der er dumme nok til at tage lånene. Så kan man gøre det nok så ulovligt, men lur mig om disse mennesker ikke finder en anden måde at sabotere deres egen økonomi på.

Traxcore
    Bruger
    3 indlæg

Den kloge narre den mindre kloge.

Fjummer
    Bruger
    635 indlæg

Kvik lån og ÅOP er ikke retvisene. Da ÅOP er per år og et kvik lån er typisk 30 dage.
    Så feks. låner jeg 100kr og skal betale 110kr tilbage efter 30 dage er renten 10%, men når der skal regnes for et år, skal jeg næste måned låne 110kr for at betale den første måned, derefter 121,133,146,161,177,194,214,235,259,285
    Altså en ÅOP på 185%

Fjummer 1, Mods 0, Og nu bliver du bannet

Jepparh
    Bruger
    1.718 indlæg

12# + det er ikke gratis at låne ud til folk, som aldrig betaler igen.

Folk der tager kviklån er normalt folk som ikke har så mange ressourcer, og ikke altid får betalt :p

Fjummer
    Bruger
    635 indlæg

#13 Jeg har ikke sagt noget om manglede tilbage betaling, blot at ÅOP er et rigtigt godt tal, men ikke altid retvisende

Fjummer 1, Mods 0, Og nu bliver du bannet

MiNo
    Bruger
    2.354 indlæg

#14 har en super god pointe. ÅOP er godt til at sammenligne lån med, men kun “lange” lån på et år eller mere. Deraf “Årlig”

Jo kortere lån, jo dårligere fungere det.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Steadi
    Bruger
    5.144 indlæg

Jeg fatter ikke, at folk bliver ved med at tage disse lån.. Altså, hvad kan ikke lige vente et par uger eller en måned? Det er vel sjældent faste udgifter, som lånene anvendes til?

Skal de forbydes? Det er jeg lidt ambivalent omkring. Det går ikke ud over andre, at lånene tages, og derfor er jeg som udgangspunkt imod forbud.. Næ, dumhed, det kan vi måske forbyde

Nå ja, åger er jo faktisk strafbart jf. Straffelovens § 282, men renter på tusinder af procent er så åbnebart ikke nok til at sætte den i gang.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 132 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.