lørdag, november 28, 2020

1440p gaming – opgradere eller helt nyt?

Daily Rush Debat Hardware Hardware 1440p gaming – opgradere eller helt nyt?

• Forfatter
    Emne

Breaker
    Bruger
    3.331 indlæg

Det er efterhånden 3 år siden at min spand har set en opgradering, og med de nye grafikkort ude, fik jeg lysten til det. Jeg vil gerne tage springet til 1440p/high-ultra gaming og gerne med meget respektable fps. Mine overvejelser går så på om jeg kan bruge noget af det gamle, eller jeg skal starte helt forfra. Her er det nuværende:

CPU: Intel Core i7 2600K
    CPU cooleR: Cooler Master Hyper 212 Evo
    Motherboard: AsRock Z77 Pro3
    RAM: 2 X 4 GB G.Skill SNIPER Series 2 x 4 GB F3-14900CL9
    Case: Define R4
    PSU: XFX Core 550W
    GFX: XFX Radeon HD 6950
    Storage: Samsung 840 250 GB SSD

Kan jeg “bare” smide en 1070 i og opleve et spring til 1440p gaming på high/ultra, eller skal jeg udskifte resten også (enten fordi der er noget der ikke passer sammen/eller det ikke er optimalt)? Mit bagvedliggende spørgsmål er vel egentlig om en opgradering af CPU/bundkort/RAM kan betale sig at smide 3-4K efter? Jeg aner det ikke og det kan være at det er et dumt spørgsmål, men jeg regner med at der sidder nogle kloge hoveder på DR Tak for hjælpen.

Viser 5 kommentarer - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Tequilashot
    Bruger
    4.822 indlæg

mit msi gaming x 1070 køre super smooth på 1440 og jeg har planer om et mere 1070 senere når jeg vil brænde yderligere 4000,- af på det.

Men jeg køre kun 60hz så jeg har ikke strengt behov for det.

mine specs er en i5 3570k oc til 4,2k hz
    16gb ram

Om du vil tage springet til et 1080 kommer an på din pung.

men springet fra et 6950 til en 1070 er stort.

Lad nu være med at købe et founders edition(standart kort)
    Men et kort med custom køler på (2-3 blæsere)

Skumplet har kort på lager.

Den første pc jeg havde var en 386sx med 8 mb ram som jeg gamede warcraft 1 på i dos 5.

Deadmeat
    Bruger
    7.516 indlæg

#0: jeg har ikke ‘regnet på det’, men ville klart mene, at du vil mærke et større performance boost ved at bruge ekstra penge på et gtx 1080 i stedet frem for på ny CPU, bundkort og RAM.

Eller nøjes med at købe GTX 1070 i første omgang og brug eks. MSI Afterburner til at holde øje med om dit system bliver CPU begrænset i spil.

EDIT: slettet snak om overclocking – NM

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

Køb et GTX 1070/980 Ti og lad den ligge der. Ja, du vil kunne hente noget ekstra ved at udskifte CPU, bundkort og RAM, men prisen per fps for at opgraderer din platform, kontra prisen per fps for at opgraderer til et 1070 gør det ulogisk hvis du “bare” skal op til 1440p@60Hz. Hvis planen er 1440p@120/144/165Hz er den en anden sag.

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

Breaker
    Bruger
    3.331 indlæg

Okay, det ser ud til at jeg bare beholder det gamle så.

Hvilket 1070 skal man så gå efter? Er der et kort som er bedre mht. ydelse/støj end andre?

Redspeed93
    Bruger
    13.446 indlæg

@breaker MSI GTX 1070 Gaming X, hvis det skal være 2 slots.
    Palit JetStream/Super JetStream/GameRock/Gamerock Premium(samme køler på alle 4 kort), hvis det skal være 2.5+ slots.

Basis-råd: Vælg et billigere bundkort, en mindre PSU og hovedtelefoner + mic i stedet for et headset

Viser 5 kommentarer - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.