Det er endnu en gang blevet tid til Søndagsspilleren, vores faste mødested søndag aften på Daily Rush, som i aften handler om QuakeCon Europe.

Fredag og lørdag var Daily Rush blevet inviteret af Bethesda til at deltage i det første europæiske QuakeCon event. Arrangementet fandt sted på Printworks i London, som er en nedlagt fabrik, der i dag lægger industrielle rammer til musik og events. Fredagen var forbeholdt presse, medier og streamere, og lørdag blev dørene slået op for over 1000 gæster fra hele Europa.

Indgangen til PrintWorks i London

Det er første gang, at QuakeCon rykker uden for Texas, hvor eventet har kørt årligt siden 1996. Temaet for QuakeCon i år var Year of Doom, og det var man ikke på noget tidspunkt i tvivl om. Doom Eternal udkommer som bekendt senere i år, og spillet fyldte rigtig meget på QuakeCon i London.

Undertegnede i fuld Doom Slayer cosplay (not really)

Udover Doom var Bethesdas forskellige andre franchises også repræsenteret: Fallout, The Elder Scrolls, Wolfenstein og Rage. Quake var der til gengæld ikke meget af; Quake Champions og Quake II RTX var henvist til et hjørne.

Bethesda havde opstillet et ret komplet museum af gamle Doom-titler, som man kunne spille på PC, Playstation 1, Nintendo 64, Xbox, Xbox 360 og endda en Atari Jaguar.

Old school Doom

Switch-versionerne af Doom, Doom II og Doom 3, der blev annonceret under fredagens keynote, var også stillet op og kunne spilles om lørdagen.

Doom på Nintendo Switch

Men det var selvfølgelig Doom Eternal, der var det helt store trækplaster, og det var ubetinget også det spil, der fik mest opmærksomhed begge dage. Om lørdagen skulle man væbne sig med en hel del tålmodighed, hvis man ville ind at prøve demoen.

Køen ind til Doom Eternal demoen om lørdagen

Fredag fik jeg lejlighed til at prøve spillet under mere rolige omstændigheder. Detaljerne kan du læse næste uge i vores Doom Eternal preview, men jeg kan allerede nu afsløre, at det tegner rigtig, rigtig, RIGTIG godt for det færdige spil til november!

Super Shotgun concept art med den sweet, sweet grappling hook

Det europæiske QuakeCon event bød også på en håndfuld paneler. Jeg sad med til to, som begge var ret interessante. Det ene var med Modiphius Entertainment og handlede om hvordan de har omsat Fallout og The Elder Scrolls til tabletop figurspil. Det andet var med MachineGames og Arkane Studios, som talte om spildesign.

MachineGames og Arkane Studios’ panel på QuakeCon Europe

Skalaen af det første europæiske event var noget mindre end det amerikanske, men jeg synes Bethesda er kommet solidt fra start med lanceringen af QuakeCon i Europa, og jeg er spændt på at se eventet udvikle sig i fremtiden.

9 KOMMENTARER

  1. Hvor er dækningen af fortnite worldcup. No offence men quakecon er jo totalt gammelmandskonference, quake franchiset er rimeligt kedeligt efterhånden.

  2. @Firestorm ved ikke om du har bemærket at DR i årevis har været én stor gammelmandskonference? Det er et perfekt match 😅

    @pbt det ser ud til at have været et fedt show og ser også frem til preview! Håber du kunne have Slayer armour’en i kufferten hjem 😏

  3. #4 Nu handlede det jo netop ikke om Quake, som det fremgår Mht. Fortnite VM er den smuttet her i ferieperioden, er jeg bange for.

  4. Er sgu egentlig glad for at fortnite ikke fylder så meget på DR, alle andre steder skriver de jo ikke om andet. Og med to knægte som ikke går op i andet end fortnite så bliver man sgu lidt træt af det.