Tim Willits, id Softwares studio director, har annonceret på Twitter, at han forlader firmaet efter næste uges QuakeCon:

Willits startede hos id Software som level designer tilbage i 1995, og var dermed en af de få tilbageværende fra firmaets helt tidlige dage. John Carmack forlod som den sidste af de fire grundlæggere firmaet i 2013, for rollen som teknisk direktør i Oculus VR.

Hvad Tim Willits har af planer efter id Software, vil han annoncere når QuakeCon er overstået.

3 KOMMENTARER

  1. Ak ja, spil industrien har ændret sig, især for dem af os der voksede op med PC gaming i 90’erne og som også fulgte lidt med i hvad de enkelte firmaer stod for.

    Jeg vil dog sige, at for mit eget vedkommende, så var IDSoftware et “nyt udvikler hus” i mine øjne, da John Carmack forlod firmaet. Jeg er jo vokset op med at IDSoftware var dem som var i front med seneste nye indenfor spil grafik og teknologi og at det altid var John Carmack som var deres frontmand, som hovedsagligt kom med alle de tekniske løsninger, som løftede niveauet i både deres egne spil, samt i alle andre som købte en licens til deres/John’s game-engine software….med andre ord, 1 enkelt person kunne påvirke en hel spil industri!

    Tim Wilits var/er i mine

  2. ….fuck, kan man nu ikke engang skrive længere indlæg herinde længere?

    ….fortsat:
    Tim Wilits var/er i mine øjne i denne sammenhæng, “bare” en mindre spiller, som har fået mere og mere opmærksomhed efter at han efterhånden blev en veteran i firmaet. Har ikke hørt om nogle specielle bedrifter han har stået for…..men er da sikker på han har begået et eller andet, ellers ville han vel have fået sparket forlængst!

    Så det er da bestemt nye tider for IDSoftware…..men ikke nødvendigvis ringere tider. Det sidste jeg har hørt ang. detaljer vedr. udvidelsen af deres medarbejder stab(som var nogle år før deres Doom 2016 udkom), var at de havde fået engine programmører fra Crytek ombord. Og Crytek har jo en profil der minder lidt om IDSoftware mht. at lave game-engine software som er foran alle andres. Dog var deres fremgang, at man løftede mere i flok, istedet for at man havde 1 enkelt person i firmaet, som bar hovedansvaret for alt det tekniske.

    Min pointe? Kvaliteten af et firma’s spil kommer til syvende og sidst an på talentet hos de medarbejdere de har ansat…..og ikke hvad navnet på skiltet foran bygningen siger!