Square Enix havde spået Marvel’s Avengers til at blive et kæmpehit, men spillet har endnu et stykke vej, før det har tjent sig selv hjem igen. I en results briefing for den japanske udgiver og udvikler, som for nyligt er blevet oversat til engelsk, fortæller Yosuke Matsuda, at spillet ikke har solgt det forventede antal eksemplarer, og derfor ikke har indfriet de økonomiske mål, som var sat for det indeværende finansår, som altså varer indtil den 31. marts 2021.

Eftersigende mangler spillet endnu at indtjene omkring $67 millioner, og baseret på det tal, samt estimatet om at Square Enix har solgt omkring 60% af det forventede, har brancheanalytikeren David Gibson vurderet, at spillet har kostet over $100 millioner at udvikle.

I et efterfølgende tweet ændrer Gibson sit estimat til snarere at være omkring $170-190 millioner, og at udvikleren burde have råbt vagt i gevær allerede efter multiplayer-betaen.

Square Enix lader dog endnu til at være fortrøstningsfulde, og føler sig sikre på at de kan indhente det forsømte, ved at fortsætte med at udgive mere indhold til spillet.

“The HD Games sub-segment posted an operating loss as initial sales of “Marvel’s Avengers” were lower than we had expected and unable to completely offset the amortization of the game’s development costs. In the second half of the fiscal year (“2H”), we hope to make up for slow initial sales by offering ample additional content to grow our sales.”

Hvis du endnu ikke har fået fat i Marvel’s Avengers, kan løftet om mere indhold så lokke dig til at investere?

5 KOMMENTARER

  1. Jeg er så heldig jeg har fået det med ved køb af ny bærbar… der er umiddelbart ikke noget jeg glæder mig til at spille. Har ikke hørt noget godt om det

  2. Det er det argeste lort at spille.
    Styringen er helt off og de forskellige karakterers “special moves” er umulige at huske og så videre og så videre. Virkelig ikke pengene værd.
    Jeg havde håbet på noget ala Spiderman og blev slemt skuffet.

  3. Altså:
    “In the second half of the fiscal year (“2H”), we hope to make up for slow initial sales by offering ample additional content to grow our sales.”

    Så… de håber ikke at få flere salg ved at forbedre det eksisterende spil og gøre det værd at bruge tiden på. I stedet vil de lave en hel masse ekstra DLC, som de vil forsøge at sælge.

    Det er simpelthen den moderne AAA spilbranche i en nøddeskal. Krøsus da…