Co-op shooteren Deep Rock Galactic fra danske Ghost Ship Games er det tredjehøjest anmeldte 2020-spil på Steam. Den imponerende nyhed blev bragt på spillets officielle Twitter-konto i går:

Og tidligere på måneden kom Deep Rock Galactic ind på en flot 14. plads blandt anmeldernes favoritter på Metacritic halvvejs gennem 2020. Her på Daily Rush var GuitarLars også begejstret og gav spillet 10/10 i sin anmeldelse tilbage i maj.

Det er rigtig godt gået af studiet fra Christianshavn i København. Og Deep Rock Galactic har ikke bare gode anmeldelser; gamere verden over har også i stor stil kastet deres penge efter spillet.

I forbindelse med nyheden her talte vi med Søren Lundgaard, som er CEO og én af grundlæggerne af Ghost Ship Games. Søren fortæller, at Deep Rock Galactic netop har rundet hele 1,6 millioner solgte eksemplarer.

Vi greb selvfølgelig også chancen for at spørge, hvad fremtiden bringer for Deep Rock Galactic. Søren svarer:

Først og fremmest vil vi fortsætte med at udvikle på Deep Rock Galactic. Det betyder, at der til september burde lande den næste store opdatering til spillet, hvor vi planlægger at tilføje nye missionstyper. Vi har ikke endeligt besluttet hvilke missionstyper det bliver, men har sat flere spor igang og så må vi se hvilke der virker bedst. De har dog alle fokus på minearbejde og tungt industrielt udstyr. Vi har også taget hul på arbejdet til den efterfølgnende opdatering, der nok først kommer mod slutningen af året. Her er målet at udvikle nogle nye biomes.

På Daily Rush glæder vi os til at følge spillets videre udvikling og vi ønsker Ghost Ship Games et stort tillykke med den velfortjente succes.

8 KOMMENTARER

  1. #2 Gælder det også når dine medspillere kan høre dig, men du kan ikke høre dem?

    Det spil har virkeligt overrasket mig med, hvor bidt jeg er blevet af det.

  2. #4 jeg kender jeg overhoved slet ikke noget til !!!
    tilgengæld helt uden sammenhæng har jeg nu meget mere styr på discord lydinstillinger

  3. Har udvikleren egentlig luften en ps4/ps5 version?
    Jeg tænker den der timed deal de havde med MS er vel ved at være udløbet.

  4. #7 Så vidt jeg ved fra deres Discord, er der stadig en del bugs i deres XboX-version. Jeg tror GSG holder sig tilbage fra at gøre kur til endnu end konsol. Det skal dog siges at jeg ærlig talt fatter klaphat omkring de tekniske udfordringer i at lave en god konsol-port.
    Et af problemerne er hosting. Den konsol der hoster, kører fint, men de tilsluttede konsoller oplever vilde grafik-problemer og lag-spikes på den store klinge.