No Man’s Sky fra Hello Games har været igennem noget af en rutsjebanetur. Fra en overvældende E3-præsentation, til en storstilet udgivelse der på ingen måde levede op til pressematerialet og et efterspil med opdateringer, udvidelser og forbedringer som har gjort spillet til en moderne klassiker, må det være fair at sige, at metahistorierne omkring spillet nærmest skriver sig selv. Vi var også lidt rundt på gulvet og vidste ikke helt hvad spillet prøvede at opnå, da vi gav spillet en karakter på 6/10 for fire år siden.

Derfor bliver der også fulgt tæt med, når Hello Games lige så stille snakker om hvad fremtiden bringer for studiet. Hovedmanden hos studiet, Sean Murray, har derfor nu endelig meldt ud i et interview med Polygon, at næste spil skam er under udvikling, og at ambitionerne matcher niveauet fra No Man’s Sky:

Last week, Sean Murray, the studio’s founder, spoke with Polygon about the team’s desire to keep making new, non-sequelized projects, including a title Murray describes as “a huge, ambitious game like No Man’s Sky.”

Det er tydeligvis for tidligt at sige, hvad spillet kommer til at handle om, men med den erfaring de fik fra både udvikling og udgivelse af No Man’s Sky, må man håbe at der er lært mere end en enkelt lektie.

Hello Games har for nyligt udgivet The Last Campfire, som er at finde på alle konsoller, PC og Apple Arcade.

5 KOMMENTARER

  1. Syntes faktisk det spil er blevet ganske okay
    Og kan godt lide han tænker stort, så er meget spændt på hvad han kommer med næste gang.

  2. #2 Jeg tror ikke helt det er hans skyld at NMS var sådan en katastrofe fra starten. Jeg mener at have hørt at det var Sony der VILLE have det ud selv om det ikke var færdigt. Hvis det var ham selv så tænker jeg ikke at der ville blive lagt så mange kræfter i at få rettet op på det efter release.