Grafikken

Den grafiske motor bag spillet er nyudviklet af Blizzard selv til brug i spillet. Mange elementer vil kunne genkendes fra Warcraft 3, og de har da også den grafiske motor fra Warcraft 3, der er videreudviklet og optimeret til at blive anvendt i et krævende MMO-miljø.

Billede

Motoren har i sin nuværende tilstand været undervejs i 1 år og ser umiddelbart ud til at køre ganske fremragende. Ikke på noget tidspunkt i løbet af demonstrationen oplevede vi problemer med grafikken, men indrømmet – demoen blev formentligt også afspillet fra et monster af en computer. Det er dog tvivlsomt, at grafikken vil være specielt banebrydende om nogle år, når spillet formentligt udkommer, med mindre de bliver ved med at udvikle på grafikmotoren.

Sans for detaljer


Som altid i Blizzards spil, er der kælet for detaljerne. Især spillerkarakterne har været genstand for grafikernes kritiske øje. Ansigterne er bevægelige og vil kunne vise forskellige ansigtsudtryk, lige som øjnene rent faktisk kan bevæge sig. Derudover drejer karakternes hoveder sig, så de kigger på det monster eller den NPC, der er markeret. Dette er ikke bare en gimmick, men skulle gerne være med til at gøre det nemmere at videregive beskeder til hinanden. ”Pas på, der er en stor, grøn ting med hugtænder og horn og hår mellem tænderne derovre”, giver ikke rigtigt nogen mening, hvis man ikke kan se, hvor ”derovre” er.

Udrustning

Billede

Blizzard har luret, at det vi spillere allerhelst vil, er at finde nye og sejere items, og generelt se rå ud. Det giver de os mulighed for i World of Warcraft. Der er lagt vægt på at få udrustning – våben, rustninger og lignende – til at se så unikke ud som muligt. Og der er ikke sprunget over, hvor gærdet er lavest. Tager man en rustningsdel på, er det ikke bare overfladen, der ændrer udseende, men selve modellen bliver også ændret. Kombineret med nogle massive rustninger med pigge og andet lækkert pynt gør dette, at man kan få sine karakterer til at se særdeles frygtindgydende ud.

Tegneserie-grafik


Hvor de fleste 3D-baserede spil forsøger at være så fotorealistiske som muligt, går Blizzard med World of Warcraft i den anden grøft. Grafikken ligner nærmest noget fra en tegnefilm med klare farver og overproportionerede figurer. Fordelen ved dette er, at du ikke på noget tidspunkt er i tvivl om, at du er i et Warcraft-spil. Hele den specielle Warcraft-stil er bibeholdt og det er overraskende så godt, det er lykkedes at overføre de første 2 spils 2D-grafik til en levende 3D-verden.

16 KOMMENTARER

  1. You lucky son of a’ bitch J-Cop =)

    Nice artikel, sku bedre end det jeg har fået opsamlet i min vilde leech efter WoW info :DDD
    Fanme derfor at vi holder til på DR og ikke skumler andre steder! (modstridende det jeg lige fik sagT?

    Kommer der noget om WarCraft III også ?

  2. Meget velformulet, sjov og fyldig preview af Blizzards nye spil. Dog vil jeg mene at det er træls af at man skal betale for at spille…
    Takker for artiklen:)

    Mvh Invader

  3. jeg hader rollespil.
    men i et warcraftmiljø? … :DDDDD
    det lyder jo GIGA godt.
    woohoo jeg vil være en af dem der siger “troll ready”

  4. Damn jeg tror at det bliver for cool det spil, og jeg har sq ik noget imod at BETALE, når Blizzard laver et online spil….
    Blizzard har sq aldrig fejlet, og det kommer de aldrig til.
    nice work J-Cop!!!

  5. jeg tror at jeg ville komme til at holde af det spil jeg ville helst ikke betale men nær nu det er blizzard og det ser flot ud og det ikke er så maget så går det jo nok…

    Cool…