Endnu mere Autolog

Autolog blev introduceret i sidste års fedeste racerspil , 2010 udgaven af Need For Speed: Hot Pursuit. Autolog er basalt set et netværk, der forbinder dit spil med alle dine venner. Her kan du følge deres karriere, deres omgangstider og en hel masse andre ting. Autolog vil i SHIFT 2 komme i en opgraderet udgave og være langt mere integreret i selve spillet end vi oplevede i Hot Pursuit. En af Autologs fornemmeste opgaver er at binde singleplayerkarrieren sammen med spillets omfattende multiplayerside. Meningen er, at de to aspekter ikke skal føles adskilte, men opfattes som én samlet oplevelse. Set i lyset af, at multiplayer var det klart sjoveste i SHIFT 1, er det en rigtig god ide, at gøre springet fra singleplayer til multiplayer gnidningsløst.

BilledeBillede

Du vil kunne sætte dig bag rattet i 145 biler fra 36 forskellige fabrikker. Antallet af baner er steget til 35 og du kan blandt andet fise rundt på Bathurst og Suzukabanerne. Du kan også fyre dine motorer af efter solen er gået ned, og natteræs i SHIFT 2 er om muligt endnu mere vanvittigt og intens end ræs i dagslys. Grafikmotoren har ligeledes fået en tur igennem vridemaskinen, så bilerne og banerne nu er endnu flottere at se på. Vi snakker ikke samme klasse som Premium bilerne i Gran Turismo 5, men SHIFT 2 er uden tvivl meget nydeligt at kigge på, især når man benytter sig af Helmet Cam. Der er kommet en ny skadesmodel, så bilerne kan ødelæggeres mere end i etteren. Kombineret med den intense oplevelse fra Helmet Cam, bliver de uundgåelige uheld virkelig en oplevelse uden lige. Spillets opgraderings- og tuningsdel er blevet gjort noget mere detaljeret. Så er du vild med at rode rundt i motorrummet på din yndlingsslæde, vil du sikkert ikke blive skuffet. Det er endda muligt at gemme specifikke setups til bestemte baner, så du ikke skal ind og lave om på opsætningen, hver gang du vender tilbage til en af de tidligere baner.

BilledeBillede

Alt i alt ser det ud til, at SHIFT 2 bliver større, vildere og bedre end forgængeren. SHIFT 1 led dog under en lettere horribel rubberband AI. Kørte du rigtig godt, ville AI ligeledes køre hurtigt og hårdt. Var du meget langsom, ville AI’en nærmest stoppe op foran målstregen og vente på dig. Da man først gennemskuede denne konstruktion, var singleplayerdelen nærmest værdiløs. AI’en i SHIFT 2 er blevet ændret i stor stil. Forhåbentlig er de gået væk fra det horrible koncept Rubberband AI, for selv ikke det fantastiske Helmet Cam kan redde SHIFT 2, hvis AI’en er ligeså spilødelæggende som i SHIFT 1. Af hvad vi oplevede i vores hands on session var heldigvis ret lovende. Formår SHIFT 2 at “naile” en rigtig god AI, så kommer spillet helt sikkert til at stå om et af de fedeste racerspil i 2011!



17 KOMMENTARER

  1. Jeg er personligt RET spændt på den .. faldt aldrig helt for SHIFT .. nok mest på grund af den enorme skuffelse over pro street, så kunne slet ikke få mig selv igang. Hot Pursuit derimod er jo alt alt for vildt og sjovt, så håber SHIFT 2 laver det samme tigerspring fra sin forgænger som hot pursuit gjorde

  2. Jeg elsker shift lige så meget som jeg hader det.. Man lever sig unikt meget ind i det, men sætter man afsted i en zenvo eller veyron, så har man ikke en jordisk chance for at holde balancen, og vinde racerløbet på samme tid.

  3. og os der kan lide bumpercam???? får intet fedt lir?

    Autolog blev introduceret i sidste års fedeste racerspil , 2010 udgaven af Need For Speed: Hot Pursuit. <- jeg græder nu...

  4. #1 SHIFT 1 var rigtig fedt. Følelsen af at fise afsted i en racer var uovertruffen. Fysikken og AI’en haltede dog efter min mening. Det ser ud til, at de har fået rettet op på dette. Men vi fik ikke så lang tid med spillet, så det er svært at bedømme ordentligt.

    #2 Haha… ja! De hurtige øser var vanvittigt svære at styre.

    #3 Altså… du kan jo køre bumpercam alt det du vil. Det vil dog være en skam, da heltmet cam virkelig er en sindssyg fed oplevelse, og den feature der adskiller SHIFT 2 fra alle de andre spil.

    Hvilket bilspil kunne måle sig med hot pursuit sidste år? Og hvis du siger GT5… så er det sgu min tur til at græde

  5. GT5 var faktisk en ret stor skuffelse.

    En skuffelse der ikke blev mindre, når man kiggede på hvor lang tid spillet havde været i udvikling.

  6. #5 Jeps. 2010’s største skuffelse, by far. Jeg spillede det 2 dage efter udgivelsen, og har ikke rørt det siden.

    Overvejer faktisk at sælge skiven, da jeg sikkert ikke kommer til at game det igen.

  7. Fordi i kører i bus og ikke går en skid op i biler… kun computah gamez og arcade ræz!’
    ‘noobz!

    Mere seriøst… Så er GT5 virkelig ikke et spil for folk der bare vil ud og køre stærkt og ikke går så meget op i alle de andre aspekter af motorbranchen…

    GT5 er helt fantastisk på nogle punkter og på andre er det en halv kedelig affære…

    Men Hot Pursuit er da godt nok bare arcade så det basker! og bør slet ikke nævnes i sammenhæng med GT5 eller NFS Shift for den sags skyld!

  8. #7

    Ja, mega arcade, men stadigvæk bedste need for speed længe.. Og nej, jeg tager aldrig bussen, jeg elsker biler og har egen bil.

  9. #Ghidora. Nu dækker bilspil jo både over sim og arkade. Og IMO ownede hot pursuit alt og alle i 2010. Jeg elsker bløde sim-spil. Er giga forza fan. GT5 var bare alt for MEH til mig. Forstår dog godt, at nogle holder af det. Jeg gør dog ikke.

    #12 MEGET! Jeg skal så meget eje den og køre samtlige baner tynde i den. Den er syyygt fed!

  10. Det er ogsaa fint tænk hvis vi alle var ens glæder mig til det bliver sommer… Pt er det ik sasa sjovt at rode med biler… Og saa skal brormands trans am satme luftes…!!

  11. Det eneste man kan blive skuffet over ved gt5, er at det er et 98% ripoff af de tidligere spil. Det har ikke rørt sig en skid, der er bare kommet nye modeller og ny fysik.. Det er lidt synd, men på den anden side, så får man jo præcis det man kommer efter. Jeg er rigtig glad for gt5, jeg savner bare noget mere vildskab, men forstår de ikke har haft energi til det.