Turen går til DICEs lokale hovedkontor i Stockholm, hvor Daily Rush er blevet inviteret af Electronic Arts til at kigge lidt nærmere på det kommende reboot af den velkendte Medal of Honor serie. Serien der blev skabt af Steven Spielberg tilbage i 1999 har siden hen solgt for flere millioner eksemplarer. Til forskel fra de gamle spil, vil det nye Medal of Honor (MoH) foregå i nutiden, hvor fokus vil ligge i den mellemøstlige konflikt i det krigshærgede Afghanistan.

Turen går til DICE i Stockholm

Til forskel til alle de andre skribenter på redaktionen, bor undertegnede langt langt oppe i det mørke Jylland. Det viser sig at være lidt af et problem, hvis man skal fra Aalborg til Stockholm og hjem igen, på samme dag. Umiddelbart betyder at det er nødvendigt at tage nattoget klokken 00.05 fra Aalborg, for at nå flyet i Kastrup klokken 07.00. Fantastisk! Med 5 timers søvn lander jeg endelig i Stockholm, hvor dagen byder på en rundtur på DICEs hovedkontor samt et kig på det kommende MoH.

BilledeBillede

Det er næsten ikke til at tage fejl af hvad man går ind til. DICEs kontor er prydet med velkendte brands, der hænger på væggen; herunder en væg tapetiseret med Battlefield 2-kunst og en skærm der konstant viser spilsekvenser fra Mirror’s Edge. I foyeren ses også et glasmontre, der udelukkende bliver brugt til at fremvise diverse priser, som DICE har vundet gennem årene. Alt for mange til at kameraet kan have det med på ét og samme billede. Efter at have haft muligheden for at beundre udsigten over Stockholm, bliver vi lukket ind i selve kontoret, dog med den undtagelse af at alle kameraer skal gemmes væk. Øv.

”Respect, reverence, and authenticity…”

Inde i varmen bliver vi introduceret til dagens program. I dagens anledning får vi både lov til at afprøve kræfter i singleplayer, samt multiplayer på de nok 50 Xbox 360 konsoller, som er opstillet rundt omkring på kontoret. Producer, Greg Goodrich, præsenterer spillet og nævner op til flere gange de tre hovedværdier som spillet er bygget op på: Respekt, ærefrygt for vore soldater og frem for alt autenticitet.

BilledeBillede

Greg Goodrich, der på flere måder minder om Dusty, som er promoveringsfigur for spillet, lader det også lige glide, at udviklingen af MoH har foregået sammen med en del militære personer. Dette er netop for at sikre, at spillets historiske fiktion ligger så tæt op ad virkeligheden som muligt. Derudover bliver der også lagt fokus på at fortælle den ”almindelige” soldats side af historien.

8 KOMMENTARER

  1. Spændende! Jeg har hørt lidt dårligt om multiplayer under betaen, så bliver spændende om man skal satse sine penge på det nye Call of Duty frem for MoH.

  2. Meget spændende læsning.

    Jeg glæder mig til at se det endelige resultat.

    @ #1: Jeg oplevede både gode og dårlige ting ved betaen, men meget overvejende gode ting. De dårlige ting der blev fremhævet på steam-forums og ea-forums etc., er, imo, udelukkende forsøg på at rakke serien ned for uoriginalitet, samt manglende spil-indhold. Faktum er dog nu en gang at MoH serien begyndte før ufatteligt mange andre, men folk beklager sig af ren idioti. Det var jo en beta – et faktum mange glemte (og glemmer nu om dags).

  3. Glæder mig godt nok meget til dette spil, spillede betaen og syntes det var alle tiders!
    Med lidt finpusning som det forhåbentligt har fået så bliver det kanon.

  4. Det kunne være interessant at vide hvordan klasserne og gameplayet er opbygget, er det med COD eller BC som udgangpunkt, eller er det noget helt tredie?

    Benyttes BC’s brug af vehicles og banestørrelse og den lidt større forskel på klasserne samt fokus på teamwork. Eller er det det lidt mere fast-paced og “arcade” prægede CoD som er stilen i MoH?

    Det jeg har set umiddelbart har kunnet se/finde ang. MoH ligner et forsøg på også at tage CoD’s bid af kagen, og dermed sætte sig tungt på military FPS genren.

    Bliver det et spørgsmål om Moh eller Cod, eller er det MoH vs. BC? Eller er det et spil som vil slås på sine egne meritter?

  5. Er meget uenig med det her..

    Dog har jeg kun spillet Betaen på PC..

    Synes det var et gigantisk flop og tror også det flopper.. Det jo en krydsning af Modern warfare 2 og Bad company 2.. dog med Downs syndrom.. Forfærdeligt spil imo! :s

  6. Jeg er direkte uenig med Mero.

    Det er ikke en krydsning mellem de to spil, men noget andet. MOH går hurtigere, er mere intuitivt, har en hårdere stil og er sjovere.

    Jeg har spillet begge dele og må indrømme at som casual alt-mulig spiller er MOH et af de bedre spil jeg har haft fat i.

    Jeg spillede med min bror på skype og det var bare et fedt feel at give hinanden backup og koordinere angreb på forsvarende fjender.

    Bad Company 2 har en tendens til at blive lidt tungt i bevægelserne og banerne virker statiske. Der er jeg mere til MOH’s måde at lave banerne på. De er fantastisk godt lavet grafisk og baggrunde samt textures bringer meget til spillet. Lydene af soldaterne der kæmper virker også bedre end i Bad Company 2.