Medal of Honor vender tilbage i form af en langt mere personlig fortælling i Warfighter. Men med den moderne shooter velrepræsenteret i form af Call of Duty og Battlefield 3, hvor skal Warfighter så tage plads henne? Vi mødte for nyligt Greg Goodrich, der er executive producer ved Danger Close Games, hvor vi fik os en god snak om den moderne shooter og Medal of Honor

Tid til en demonstration

Vi nåede knap nok at hilse på den gode Greg Goodrich, inden han med et stort smil smækkede en Xbox 360 kontroller i hånden på os. Overraskende nok var det ikke blot et interview, vi skulle mødes til. Vi skulle nemlig også prøve Medal of Honor: Warfighter som nogle af de første i verden. Vi fik lov til at kaste os over en mission i Filippinerne. Helt præcis skulle vi infiltrere en terroristlejr i hovedstaden Basilan. Missionen var ret kort, og vi fik kun omkring frem minutter med controlleren i hånden.

Kort sagt, så virker spillet hamrende solidt, og det placerer sig midt imellem den lynhurtige action fra Call of Duty og det lidt mere velovervejede tempo fra Battlefield 3. Frostbite v2 så rigtig godt ud, og overraskende mange ting kunne skydes i stykker. Lydsiden var faktisk overraskende god, nærmest DICE-standard. Det fik mine medjournalister i hvert fald at høre, da Greg skruede så højt op for lydanlægget, at en PR-medarbejder kom løbende for at få os til at skrue ned. Der var andre interviews i gang i bygningen, og de kunne slet ikke høre noget for vores skyderi. Lige da det begyndte at spille for os, og terrorristernes hoveder begyndte at poppe som modne bumser, var demoen slut. Et kort med meget godt indtryk. Banen er faktisk fanget på video, så du selv kan se den. Det er dog ikke lige os, der spiller.



3 KOMMENTARER

  1. fedt interview. og synges det var nogen gode spørgsmål i fik stillet selvom ipaden løb tør for strøm.
    hvordan fungerede fysikmotoren i forhold til bf3

  2. #1 Takker Det var faktisk lidt sjovere at improvisere det meste.

    Fysikmotoren skulle være nogenlunde den samme. De fokuserer dog mere på microdesctruction. Det er ødelæggelse af alt muligt på banerne, bare ikke lige hele vægge og bygninger. I hvert fald ikke som vi så det. Men det så super svedigt ud, når en salve fra et maskingevær smadrer et rækjvark en lille mur