I forbindelse med vores anmeldelse af SteelSeries Kana mus, har vi haft en lille snak med Kim Rom, der leder hardwareproducentens marketings- og PR-afdeling. Vi får vendt lidt af hvert, blandt andet hvad Kim Rom selv spiller, når han har tid, og hvad hans holding er til det store fokus på bevægelsesdrevne spil. Læs med herunder.

En gamer med hang til mus

Daily Rush: Hej Kim. Først og fremmest, tak fordi du tager dig tid til at tale med Daily Rush. Jeg kan forestille mig, at du har mange forskellige opgaver hos SteelSeries. Kan du fortælle vores læsere lidt om, hvad det er, du laver hos SteelSeries?

Jeg er leder af vores globale marketing- og PR-afdeling. Det betyder, at jeg bruger det meste af min tid på at tale med mennesker – lige fra journalister, professionelle gamere, lokalsamfund, kunder, til folk, der forsøger at sælge mig ting. Jeg snakker meget. Og jeg lytter ligeledes meget. En nylig ændring for mig er, at jeg ikke længere har arbejdsplads i København, men i Chicago.

Daily Rush: Hvis du skulle opsummere SteelSeries’ vigtigste mål, hvad ville det så være?

Vores mål er at skabe hardware og software, som løfter eller letter folks interaktion med en computer eller en enhed med computerkraft. Vores mission er at hjælpe dem med at vinde, uanset om det er et i et spil, en opgave eller et scenarie, som de skal erobre.

Daily Rush: Vi ved, at du er en ivrig gamer. Hvad er dine yndlingsspil lige nu?

De spil, jeg spiller på min pc i disse dage er, Star Wars: The Old Republic, StarCraft II og Left 4 Dead 2.

Daily Rush: Hvilket SteelSeries-gear bruger du selv?

Min gaming-pc er en laptop fra MSI (med et SteelSeries-tastatur), en Sensei-mus, Siberia v2, QcK Heavy og til tider et 6Gv2.

Daily Rush: Hvad er dit favorit SteelSeries-produkt?

SteelSeries Sensei. Frigivelsen af denne mus er et afgørende øjeblik både i min egen karriere og i SteelSeries’ historie. Jeg er særdeles stolt af, hvordan det endelige produkt kom til at se ud, men jeg er også stolt af, hvordan vi har lyttet, forsket, udviklet for at skabe musen. Stien til det endelige produkt var virkeligt givende for mig. Jeg synes faktisk, at det er et bemærkelsesværdigt stykke teknologi.

Daily Rush: Vi tester i øjeblikket jeres nye Kana-mus, som blev udviklet med feedback fra jeres community på nettet. Hvorfor involverer I brugerne i udviklingen, og hvordan gør I det?

Det er vigtigt for os at høre, hvad forbrugerne vil have ud af deres gaming-udstyr. Vi arbejder med de bedste professionelle gamere i verden for at udvikle og afprøve den teknologi – vi ved, at vi har brug for input fra de mennesker, der bruger vores tilbehør hver dag og vinder med det. Vi lancerede ”Design by Gamers”-kampagnen i vores Facebook-community med mere end 300.000 gamere. Mere end 60.000 “Likes” bestemte Kanas sorte og orange design.

Daily Rush: Hvis du kunne, ville du så ændre noget ved Kana musen?

Nej, egentligt ikke. Den har alt det, vi ønsker i forhold til funktioner. Og det til en fornuftig pris.

Daily Rush: Hvordan har de forskellige spil-communities taget imod jeres nye Kana-mus?

Noget feedback har været godt og andet har været knapt så godt. Den generelle modtagelse af musens form og vægt har været rigtigt god. Men vi lavede to fejl i softwaren, og det har vi rettet efterfølgende med en opdatering. De tilbagemeldinger, vi får nu, er meget positive og salget går godt – men jeg ville ønske, vi havde haft det rigtige software fra starten.

1 kommentar

  1. Nice artikel, det er meget fedt at høre om personerne bag det hardware vi bruger til dagligt.

    Har selv flere steelseries produkter og de holder bare, især deres steelkeys 6G det keyboard kan jeg bare ikke slide i stykker.