Et lille dansk spilfirma vil lave en AAA shooter. Faktisk vil de lave tre af slagsen. En multimillion FPS trilogi, som skal måle sig med de største. Zero Point Software har ambitionerne og de har evnerne. Men kan det overhovedet lade sig gøre for en lille udvikler her i Danmark? Det er det helt store spørgsmål, når vi snakker med de danske drenge i dette eksklusive interview.

En essentiel forhistorie

Billede

Interstellar Marines skulle gerne endnu med at blive en fantastisk FPS trilogi. Men det er hverken nemt eller billigt at udvikle spil i 2012, hvis man har ambitioner som Zero Point Software. Den danske udvikler har dog ikke tænkt sig at lade sig kue af modstand og udfordringer, og de arbejder lige nu hårdt for at realisere Interstellar Marines: Prologue, en forhistorie til trilogien. Den har to formål. For det første skal spilleren sættes ind i universet, lære spillestilen at kende og blive sulten efter mere. For det andet skal prologen vise, at Zero Point Software kan levere varen, både når det kommer til gameplay, men også på den tekniske side, hvor Unity 3D-motoren trækker læsset under overfladen.

Zero Point Software har i lang tid haft en ganske unik tilgang til spiludviklingen, og den har lige siden starten været meget åben for alle interesserede. De har blandt andet lagt fire prototyper ud på deres hjemmeside. Disse prototyper kan spilles direkte i browseren, og præsenterer hver et eller flere elementer af det færdige spil. For en lille måneds tid siden sprang de så endelig på kickstarter-kampagnen, og den kører stadigvæk godt derudaf. Herunder kan du se deres kampagne-video, og så vil vi ellers lade interviewet tager over.



4 KOMMENTARER