Hitman ser sin første episodiske udgivelse i dag, og i den forbindelse har Daily Rush fået en snak med IO Interactives studio creative director, Christian Elverdam.

Hvad er sværhedsgrad?

Stoltheden over at se første episode af Hitman blive spillet af hungrende fans, lyser ud af hele Christian Elverdams væsen. Men selvom et projekt på sin vis er ført til ende, så betyder det naturligvis ikke at spillet er færdigt. ”Vi har en ambition, om at få integreret en masse af det vi ser når folk spiller spillet, så det hele tiden føles som om det lever, og på en eller anden måde reflekterer hvad folk siger om det” fortæller Christian, med en vished om at spillerne sandsynligvis vil finde kreative måder at nedlægge targets på, som ikke oprindeligt var tiltænkt.

BilledeBillede

Han og resten af holdet er spændte på at se, hvordan spillerne kaster sig over udfordringerne, både for at se hvor kreative spillerne kan være, men i lige så høj grad for at blive klogere. ”Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve og komme i en eller anden dialog med vores spillere omkring hvad sværhedsgrad er for noget”, siger han og fortsætter, ”sværhedsgrad, når det er bedst, handler ikke om at blive opdaget lynhurtigt, eller at alle fjender har 200 ekstra hit points. Vi vil gerne undersøge med vores spillere, hvordan vi kan udfordre dem, på måder de ikke selv havde forestillet sig.”

Der blev taget særligt mange noter under spillets betafase, hvor netop førnævnte dialog kom på tale. ”Vi fandt ud af at vores ekspertspillere ikke kunne finde ud af at slukke for opportunities-systemet, beretter Christian. Utilfredsheden med sværhedsgraden var ikke til at tage fejl af, når de modtog kommentarer som ”spillet er for nemt” og ”vi bliver jo ledt rundt i manegen”.

”Jeg synes det er en ret fed tanke, at den måde folk spiller spillet på og den måde folk snakker om spillet på og det de oplever, faktisk er med til at forme spillet”, fortæller Christian.

14 KOMMENTARER

  1. Det har fået en skidt modtagelse på Steam.

    Det crasher, der er seriøse drops i framerate m.m.

    Fandeme godt jeg holdte mig fra at bestille på forhånd.

    Første Hitman spil jeg ikke køber før det er på seriøst tilbud

  2. #1 Så længe, at det er af teknisk karakter, og noget, som kan rettes med en patch, tillader jeg mig at håbe på det bedste.

    For gameplaymæssigt kan det sgu blive det bedste siden blood money. Bare en skam, hvis den tekniske side piller det hele fra hinanden.

  3. #2

    Jeg kommer til at eje spillet, uden tvivl. Jeg er Hitman fanatiker.

    Jeg er bare så pissetræt af deres episodelort. Jeg VED jeg ikke kan holde ventetiden ud, når jeg har pryglet de baner der er i den seneste episode, og så skal vente på den næste

  4. Fra Gamespot:

    The Good
    Missions are flexible and open to a variety of strategies
    Entertaining means of killing targets
    Excellent replayability

    The Bad
    Inconsistent AI thwarts immersion
    Missions rely too strongly on using disguises
    Technical shortcomings lend a rushed quality to the experience

  5. Sakset fra Steam:

    Warning – Always online!

    If you lose connection with the server it immediately shuts the game down without even making a local save and returns you to the main menu where it will refuse to load your last save game until you go back online and connect with the server again! I just unexpectly lost about 10mins progress because the connection to the server dropped, though connection elsewhere remains perfect. So obviously a problem on their end and I’ve only been playing 20mins or so before I encountered this.

    I also have a Nvidia 770 GTX (apparently bare min specs) and the game is forced to “low textures”. The options for medium & high textures is greyed out in the menu and disabled. Game still looks quite nice on forced low, however the frame rate still drops now and again and gets a bit choppy.

  6. Sakser lige mit eget indlæg fra forummet:
    http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/123405/

    Er der andre end mig, der spiller HITMAN på pc’en for øjeblikket?

    Min performance er totalt i skoven. Jeg spiller med alt på max og har et Titan X kort, der er ret effektivt.

    Men jeg får de syge svinginger i FPS. Og det hænger overhovedet ikke sammen med kompleksiteten i scenen på skærmen. Det svinger mellem 95-100 styks og helt ned til 30. Total random, ser det ud til.

    Det er både med dx11 og 12, ingen forskel i de enorme FPS udslag.

    Og har prøvet at rode med alle de grafiske settings, og det gør tilsyneladende heller ingen forskel.

    Derudover føles spillet enormt tung styringsmæssigt­. Det føles som om, at der er mouse lag hele tiden. Skiftede derfor over til controller … men det er også virkelig underligt at styre med den. Der er et eller andet “off” ved styringen.

    Og så er der selvfølgelig crashes. Har spillet omkring 20 minutter, og har haft 4 crashes, hvor jeg skulle en tur til desktoppen og starte spillet forfra.

    Jeg kan se, at der er mange med lignende problemer. Det er sgu ikke godt nok IO Interactive! Der har endda været beta test.

    For mig lugter det af et meget early access spil. Hvilket det vel også er, da vi kun har én reel bane

    Anyways … er der andre, der lider under samme skæbne som mig og som måske har fundet en løsning?

    Indtil videre kan jeg i hvert fald ikke anbefale PC-udgaven. Og det er rasende ærgerligt, da gameplayet muligvis kunne være pisse godt.

  7. Tænk at de formåede og smadre denne titel endnu mere end den forrige.

    Det her er ren amatørtime. Nu er det dog klart HVORFOR de valgte episodisk udgivelse, da spillet slet ikke er færdigt.

    Forbandede amatører. For første gang smider jeg ikke penge efter et Hitman spil. Jeg nægter at honorere en sådan inkompetence.

    Vi kommer, med garanti, heller ikke til at se Formanovo poste noget i denne tråd, eller nogen andre Hitman tråde mere. Var nok sjovest at poste hans hype stads inden folk blev klar over hvilken gang lort de har lavet.

  8. #8
    Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan bidrage med, Johbe. Jeg har personligt ikke haft nogen problemer på PS4 – har ikke prøvet på PCen herhjemme endnu. Men det er dejligt at se din entusiasme, forhåbentlig får du lyst til at prøve igen senere i sæsonen

  9. Tjaa, Hitman kører perfekt hos mig med et GTX 980. Ingen bugs endnu, og spiller virker som klassisk hitman. Indtil videre er episodic release intet problem for mig. Så kan man også spille missionerne igennem flere gange i stedet for at rushe det

  10. #10

    Ja, du kan jo ikke gøre andet end spille dem igennem flere gange, medmindre du vil smide spillet på hylden, indtil næste episode udkommer.

    Det er sgu da lidt plat en kommentar.

  11. Plat? Hvordan? Jeg har tænkt mig at smide det på hylden til næste episode kommer. Hvis man hellere vil tage det hele i en kører, så kan man bare vente til der er full release?

  12. #13 Jeg føler mig egentlig som rimelig kritisk forbruger? Du er velkommen til at uddybe hvordan jeg får spilindustrien til at kneppe os mere, det er ikke umiddelbart det jeg har til hensigt.

    Jeg har givet 12€ for Hitman som underholdte mig i 5ish timer, jeg kan evt. købe upgradepakken snart – eller vente til alle missionerne er udgivet. Alternativet var at spillet først blev udgivet om 1 år?