Torsdagens WildStar præsentation bød på et interview med spillets Game Design Producer, Stephan Frost. Vi nåede godt rundt om hvorfor The Dominion virker så onde, om housing-systemet blot er en The Sims-add-on og hvor meget fokus der er på at gøre spillet appellerende for moddere. Det er her du finder svarene på de spørgsmål som Rusherne bød ind med i sidste uge. Er dit spørgsmål ikke med, eller føler du ikke at det er blevet besvaret, så er det fordi NCSoft havde PR folk klar med løftede pegefingre om ikke at afsløre for meget.

Bad boys, bad boys, whatcha gonna do …

Det mærkes tydeligt at I bestræber jer på at give The Dominion et ”bad boy”-image, hvor The Exiles lader til at have en mere positiv og økologisk tilgang til deres mission. Var det planen fra starten af have så stor forskellighed i deres udtryk?

”Vi ville bevidst give en ”good guy” og ”bad guy”-attitude til hver faktion, men det interessante ved deres mål er at der er bred debat om, hvor vidt The Exiles egentlig kæmper for det ”gode” synspunkt. De kan udadtil virke som om de har den stærkeste morale, men årsagen til striden mellem de to er at den højteknologiske og uddøde race, The Eldan, i sin tid valgte Cassian-racen (menneskerne hos The Dominion) som repræsentanter, hvorefter de tog dem til Nexus og sammensmeltede deres DNA, for at skabe den race de kalder The Luminai. The Luminai regerer stort set hele galaksen, hvilket The Exiles bestemt ikke er tilfredse med, da de finder det mærkeligt at én race bare kommer og tager hvad den vil og dikterer hvordan alle andre skal leve. Så da et medlem af The Exiles finder Nexus og mener at de nu har et sted de kan kalde hjem, mener The Dominion at den naturligvis tilhører dem eftersom de var udvalgt af The Elden. Så hele striden handler om hvem der har ret, og ingen af faktionerne er nødvendigvis retmæssige ejere af planeten.”

BilledeBillede

Men faktionernes racer er meget beslutsomt animeret til at tilkendegive metoderne for at opnå deres mål?

”Man skal betragte det som forskellige personligheder, for eksempel er Draken aggressive og kampglade bæster og Aurin er i kontakt med naturen og den slags. Så man kan sagtens betragte The Dominion som skurkene, men jeg tror at MMO-spillere forventer muligheden for at vælge en ”bad guy” attitude til sin figur. Personligt er jeg vild med Mechari som er disse høje robotter som er en bad-ass, no nonsense, spionage-orienteret race, men hos Carbine Studios er holdet delt cirka 50/50 i forhold til hvem de sympatiserer med, og vi håber at spillerne vil være lige så delte ved release.”

Kamp mellem de to faktioner er jo tydeligvis uundgåeligt, men har interne kampe nogen egentlig effekt på Nexus?

”Det meste PVP foregår i instances, men du kan dog flagge dig selv som værende en PVP-spiller og kæmpe løs i det fri i flere af regionerne, blandt andet i den netop afslørede level 20-30 zone ved navn Whiteveil. Vi implementerer også end-game PVP i form af War Plots, hvor de to faktioner i 40v40 kampe, kan bygge hver deres fæstning og så kæmpe om overtagelsen af området. Den slags påvirker området efterfølgende i og med at den enkelte faktion vinder zonen, og herefter kan bygge forsvarsmekanismer og en større fæstning, for at gøre fremtidige overtagelser mere udfordrende. Der bliver en masse af disse zoner, og magtbalancen vil svinge hele tiden.”

3 KOMMENTARER

  1. “Selv størrelsen på universet matcher hvad vi ser hos andre MMO med hensyn til størrelsen på zonerne og kontinenterne”

    mener de endnu et themepark MMO? fantastisk..