Her er en lille guide til de på nuværende tidspunkt offentliggjorte Heros hos de respektive racer. Med udgangspunkt i andre store Warcraft III sites har jeg indsamlet lidt informationer og kvalificerede gæt på de kommende men indtil nu ukendte Heros. Første del af denne lille guide inkluderer Heroes for racerne Humans og Orchs.

Indledning

Indledning


Billede

På nuværende tidspunkt er der ca. offentliggjort to Hero’s per race under den stadige udvikling af Warcraft III. Ikke desto mindre er det planen ifølge Blizzard, at hver race skal have tre Heros hver. Flere Warcraft 3 sites er allerede nu kommet med deres bud på, hvilke heros det er vi mangler at få officielt offentliggjort og på baggrund af det, har jeg lavet den korte gennemgang af de indtil nu officielt offentliggjorte Hero’s og så dem – yet to come. Dette er første del af en guide til Heros i Warcraft III, anden del kommer meget snart.

Hvad er Heroes?


Hero’s i Warcraft III kommer til at spille en meget afgørende og ikke mindst særdeles spændende rolle i spillet. Heros er så at sige kerne-enheden i enhver hær i Warcraft III. I Heroen finder man rygmarven, i det som skal udgøre ens hær. Det er denne enhed, der har de mest kraftfulde spells, det største antal hitpoints, og uden tvivl vil gøre forskellen mellem liv og død i de fleste slag. Heros vil derfor, i følge Blizzards sidste info ved spilmessen E3 i 2001 afholdt i Los Angeles, komme til at koste 5 enheder i food (bedre kendt som supply for Starcraft freaks), hvorimod normale enheder som regel kun vil koste 1 enhed i food, og i sjældne tilfælde 2. (her kunne man forestille sig Wyvern Rider eller The Gyrocopter ville være nogle af de enheder som koster 2 food.)

Hero’s består af flere elementer. Til forskel fra normale enheder kan de stige i levels. Levels eksplicitte funktion er, at det giver Heroen tilføjet styrke, hvilket i udgangspunktet er indlysende nok, men skal forstås i forhold til de tre attributter Heros besidder i modsætning til normale enheder. Disse tre egenskaber er: Styrke, Adræthed (hurtighed) og Intellekt.



Disse forskellige egenskaber stiger i alle i forhold til hvilket level Hero’en befinder sig på, og des højere disse egenskaber er, des større styrke vil Heroen have. Funktionerne udmønter sig på følgende måde.

Billede

Med styrke menes der forøgelse af den skade Heros forårsager ved angreb og samtidig forøgelse af det antal hitpoints Heros besidder. Adræthed skal forstås i henhold til den hastighed som Heros kan bevæge sig med og endvidere Heros evne til at forsvare sig selv. Intelligens skal forstås i forhold til raten af Heros mana. Des højere intelligenstærskel des hurtigere vil Heros mana genskabes og des mere mana vil Heros have til rådighed.

Disse egenskaber er det der karakteriserer Heros, og ud fra disse oplysninger kan man tydelig se, at deres rolle bliver altovervejende i Warcraft III.

16 KOMMENTARER

  1. Britney du er nørd nok Godt gået at du gider skrive alt det her, men jeg fatter ik at du gider, når spillet ikke engang er udkommet. Hvor mange læser mon disse artikler. Mig og 3-4 andre? Eller er alle Starcraft-fans inde og dyrke war3-siderne i ny og næ? Anyways – du gør det godt

  2. jeg læser alt hva jeg kan få fat i.. og jeg tror ik jeg er alene

    Måske man sku lave en afstemning og se hvor mange der reagere .-/

  3. Nice guide, ret lækkert at få overblik, især nåre blizzard konstant ændrer ting er det svært at vide hvad der stadig er som det er.

    En forstyrrende faktor er desværre bare et par stavefejl (heros->heroes), ellers godt arbejde!

    PsiGod

  4. Vi (læs: undertegnede) der udelt lader sig rive med af romantiske beretninger om fortidens storhed og mytiske væsner undsiges den halve fornøjelse uden dedikerede previews som dette på Daily Rush… som pøblens seneste hungren efter Diablo II LoD voksede i styrke i takt med Blizzards offentliggørelser af detaljer vedrørende diverse characters, samt historiemæssig leflen for den laveste fællesnævner (det virkede sq), må det samme til en vis grad nødvendigvis gøre sig gældende for W3. Det er imo en af Blizzards forcer at være i stand til at indfange nye gamers samt at vedholde interessen hos de eksisterende ved dels at gøre optakten til udgivelsen fængende på flere planer, dels at holde deres kanaler udadtil konstant opdaterede så deres kommende udgivelser ikke tillades at glide for langt væk fra det bevidste plan.
    “OMG, er det i dag W3 udkommer?” eller “Ka’ man osse være Human?” er vel sætninger de fleste af os, med hvilken ambition man end måtte have i denne sammenhæng, gerne ville have levet foruden at have sagt…
    #1 – ikke at forglemme de gamers hinsides som ikke begår sig på SC’s slagmarker; også i andre bnet fora forlyder rygterne om en ny Blizzard-udgivelse. “And there was light…”
    – End of Spam –