Nu blev de endelig færdig med PC versionen af Splinter Cell. Det er et spil vi alle har ventet med længsel (i hvert fald os uden Xbox). Splinter Cell er blevet kåret som et af de bedste spil til Xbox. Vil det samme ske med PC versionen – eller er det blot endnu en dårlig efterligning? Vi har set nærmere på sagen.

Introduktion

Billede

Som vi alle nok ved har Splinter Cell for længst gået sin sejrgang på Xbox, spørgsmålet er bare om den længe ventet konversation til PC er vellykket. Splinter Cell er et taktisk stealth/sniger spil, en genre der ikke er så stor på PC, det eneste vi vel har, er Metal Gear Solid, som også var konverteret fra et konsol spil. Mange råbte op i sin tid op om at det slår Metal Gear Solid 2 og på mange punkter bakker jeg det udråb op. Splinter Cell er nemlig overlegen på lydsiden, den grafiske side og featuremæssigt, dog mener jeg gameplay og historie er på ret lige fod.

Historie om terror

Splinter Cells historie omhandler det efterhånden ret aktuelle emne om terror. Det starter med at vores hovedperson, Sam Fisher, bliver sat på en mission der går ud på at opsøge to forsvundne CIA agenter. Den første forsvandt under en mission i den omtalte præsidents land, den anden agent blev sat ind for at undersøge det, men forsvandt ligeledes under sin mission. Det hele udvikler sig i en interessant retning jeg selvfølgelig ikke vil afsløre her.

13 KOMMENTARER

  1. imo kan et spil uden nogen form for multiplayer ikke få over 8, men det er vel en smagssag. Grunden til min mening er at spillet simpelthen ikke holder længe nok :|

  2. imo kan et spil uden nogen form for multiplayer ikke få over 8

    Man skal passe på med at begrænse og undergrave sin egen karakterskala

    Spillet er ikke bedømt ud fra en multiplayer-del som aldrig har været en del af konceptet.

    Det du siger svarer til, at en ny Skoda får dårlige karakterer – udelukkende af den grund at den ikke er en Porsche

  3. Jeg synes bane opdelingen er noget der gør genspilbarheden en del bedre, det kan være meget sjovt at se om man kan klare alle baner på hard uden at dræbe.

  4. Altså hvis jeg ikke vil dræbe nogle så kan jeg jo bare leve mit liv i stedet for at spille computer : ). Det er nu en gang sjovere at skyde de onde end at snige sig forbi dem.

  5. Tjahh, var ikke vildt imponeret da jeg prøvede demoen for et stykke tid siden, men der var jo heller ikke nogen tutorial til at lære en alle de fede ting.

    Ellers en udemærket anmeldelse med en enkelt ting:
    “Splinter Cell er et taktisk stealth/sniger spil, en genre der ikke er så stor på PC, det eneste vi vel har, er Metal Gear Solid”
    Hvad med Danmarks egen hitman, hører det ikek til i denne kategori. Hvis man smækker det på hard er det godtn ok slut med Rambo mode, og hvis man ivl have silent assasin er det ingen Rambo anyway. Er der ikke noget lignende point system i Splinter cell? Noget med hvor mange fjender og civile der er blevet nedlagt?

    Og sidst men ikke mindst: Singleplayer har begrænset holdbarhed, men som regel en bedere oplevelse i den tid det tager. Multiplayer spil holder længere, men lige netop et psil som Splinter Cell der er baseret en del på sin historie ville miste interesse hvis de havde ofret noget single player på multiplayer delen. Det er tit et valg for udviklerne om de vil have en multiplayer del med eller udgive spillet en del før.

  6. + Imponerende grafik
    + Flot lydside
    + Realistiske fjender
    + Stemningen
    + God og ikke helt urealistisk historie

    Der er ikke nævnt som plus at der er godt gameplay i spillet og at dette spil var et af de mest populære til xbox kan man vel hurtigt konkludere at xbox sux ik’ ?
    Bryder mig ikke om spil som får gode karakterer pga. flotte effekter og lyd >_<

  7. #5

    Det er nu osse sjovt at snige sig ind på dem, slå dem ned, gemme dem af vejen og så give dem et lille kujonagtigt headshot

    Jeg har osse gennemført spillet og kan ikke umiddelbart mindes at nogle fjender har overlevet. Altså når man lige ser bort fra de missioner hvor man ikke må dræbe dem

  8. Er jeg den eneste der synes det kører lidt kedeligt (læs. lettere hakkende) når man kun har 256 RAM ?

    Ellers er jeg vel bare blevet kræsen…

  9. Jeg synes nu det er et utrolig godt spil. Hvis man ellers lever sig ind i det, i stedet for at “løbe” gennem spillet og skyde alt der bevæger sig, så er der mange spiltimer i det – også flere end 10

    Det er da ret fedt at kunne snige sig gennem en bane uden fjenden har opdaget dig en eneste gang. Man sidder ofte i skyggen og venter på fjenden går forbi. Så hører man pludselig fodtrin og kaster sig ind i skyggen igen – indtil man opdager det er ens egen mor, der går forbi ude på gangen

    Just my 0.02$

    Brian

  10. Jeg synes, at Splinter Cell er et rigtigt fedt spil og absolut alle pengene værd !

    Det eneste jeg synes der er lidt dårligt ved det, er at der nogle gange er rimelig dårlig AI hos fjenderne… Eks:

    Fjenden står med ryggen til, jeg sniger mig hen mod ham og tager ham bagfra ( den skulle ikke misforståes ), og i det at jeg gør det og han siger nogle få lyde kommer der en vagt mere på hans patrulje… han står faktisk lige ved siden af mig og hører eller ser ikke en brik selvom lysometeret var på midten… lidt lamt !!!

  11. Jeg synes det er korupt at i giver et så nemt et spil 9/10….. Og at i siger at fjenderne er realistiske bah!!.. F.eks. i den bane hvor man skal ind i CIA…. man løber gennem metal detektoren fuld armeret…. hvor efter en vagt siger “heavy armed man spotted”… så gemmer man siig selvfølgelig… hvor efter at der kommet EN VAGT!!! og efter 5 min siger at “he’s proberbly gone” EN VAGT…. og desuden er CIA oplyst af sterinlys….. det tror jeg ikke…… men det er da et godt spil det skal da siges.
    Rigtig god historie, og grafik…. og specielt en rigtig god ide også… men det når ikke Thief: The Dark Projekt til sokkeholderne.
    Der mangler den hardcore sværhedsgrad som i thief…. men håber at de kommer med noget der er bare EN HEL DEL SVÆRE i løbet af de næste par år.