The Sims serien har efterhånden indtaget verdenen med hver eneste udgivelse, hvilket ikke tæller så få da spillet er kendt for at have umådeligt mange udvidelsespakker. Vi har her på Daily Rush modtaget endnu et Sims spil, og denne gang er der hverken tale om et spin-off eller en udvidelsespakke. Der er derimod tale om The Sims 3 indtagelse af konsol verdenen, og i denne omgang tager vi et kig på hvor smertefrit overførslen fra PC til konsol verdenen er for dette spil.

Velkommen i familien

The Sims serien er nok det nærmeste den elektroniske generation kommer på et dukkehus, hvor fantasien er blevet byttet ud med grafik, lyd og meget mere. For The Sims 3 gælder det som i de tidligere udgaver af spillet om at skabe en familie, og så ellers enten hjælpe eller modvirke dem i at nå deres drømme. Med hvert nyt spil kom der flere detaljer og småting ind for at forbedre oplevelsen, pludselig var det ikke nok at bede sine Sims om at gå på toilettet – nu havde de også ønsker om at få luksus modellen med integreret varme i sædet – samt flere små specifikke ønsker. Jo bedre deres liv var, jo lykkeligere blev de og jo flere fordele kunne dette skaffe familien. Med The Sims 3 til PC var den helt store udvikling at huset som ens Sims boede i, ikke længere var et brudstykke af verdenen – men derimod at hele byen nu fungerede som en levende helhed – hvor spilleren frit kunne rejse frem og tilbage uden at skulle ud i menuer eller loadeskærme.

For at få en lille oplevelse ud af spillet startede undertegnede fra bunden af med en Sim kaldet Hr.Negleklipper. Hans store drøm var at blive en berømt rockstjerne og i bedste band stil var der mangel på penge, hvilket resulterede i at boligen blev et hul af et hus. Dagene var lange – til tider næsten ubærlige – og foregik med en hel del repetition for at kunne komme til tops i karrieren, enten ved at øve sig på guitaren hjemme eller ved at spille for drikkepenge i den lokale park. Hr.Negleklipper var dog ikke kun rockstjerne for musikkens skyld, og det varede da heller ikke længe før han havde begyndt en affære med chefens kone – en detalje som han ikke fandt ud af før chefen dukkede op og var knap så glad for at se ham. Karrieren vejede dog mest for Hr.Negleklipper, og forholdet måtte lide døden som følge af dette. Efter mange ugers – ja, en Sims liv er ikke meget mere end et par måneder – træning og hårdt arbejde lykkedes det endeligt for Hr.Negleklipper at blive en stjerne blandt stjerner, og pengene væltede ind på kontoen. Til sidst blev Hr.Negleklipper pensioneret, blev gift med husholdersken – som det viste sig kun var teenager – og fik tvillinger, og levede lykkeligt til sin dages ende.
Hvis bare det var så nemt i virkeligheden.