Konklusion

Jeg er igen nødt til at understrege at The Order: 1886 bryster sig af at være det hidtil flotteste konsolspil, og Ready at Dawn skal have den absolut største ros for at få realiseret den detaljegrad der er til stede. Sammen med den fremragende historie formås der at opbygge et univers, som tilhængere af fantasy, science fiction og endda historiske begivenheder kan fordybe sig i.

BilledeBillede

Det betyder dog at man er nødt til at overkomme et repetitivt og intetsigende forløb, i et steampunk-univers hvor der ikke må forventes en alternativ fortid i højere grad, end hvad der svarer til en kaffemaskine i dag der modtager strøm via USB. Der er dårlig nok reelt gameplay gemt bag overfloden af cutscenes og quick time events, og de enkelte sekvenser der rent faktisk er til stede, er lige så hurtigt glemt som de er overstået.

Det virker mest af alt som spildt potentiale, da spillet kunne være mere udfordrende, alsidigt og generelt mere interaktivt for spilleren, men i stedet er der fokuseret på et lineært eventyr, som jeg med en ihærdigt undersøgende og udforskende adfærd, ikke kunne få til at fylde mere end OTTE TIMER.

BilledeBillede

På en akavet måde håber jeg dog at Ready At Dawn får lov til at lave en efterfølger, da jeg faktisk nåede at blive fanget af historien, og de ubesvarede spørgsmål der nåede at hobe sig op, men efter denne gennemspilning, vil jeg næppe udsætte min PS4-konsol for så triviel en oplevelse igen.

Et spil som dette havde med nød og næppe været accepteret som en launch-titel, udelukkende på baggrund af de forventede tech-demoer, men PlayStation 4 har allerede Knack og Killzone: Shadow Fall. Vi behøver ikke flere demonstrationer og løfter om fremtiden. Vi er klar til den ægte vare nu.

We CAN handle the truth!

+ Flotteste konsolspil til dato
+ Fængende historie
+ Stærkt stemmeskuespil
+ Kreative våben

Uinspirerende gameplay
Alt for lineært
Skammelig mængde quick time events
Tåbelige fjender
Overflod af cutscenes
Tamme stealth-missioner
8 timer med grundig gennemgang

Score:

5/10

Hvad betyder karakteren?

16 KOMMENTARER

  1. #5 – Ja, jeg var også på grænsen til at blive forarget, men hvis deres anmelder vægter historie og grafik over gameplay, så fred være med det. Jeg har bare det simple kriterie, at et spil også skal være sjovt at spille, og det er The Order bare ikke…

  2. Efter at ha gennemført spillet, må jeg give anmelderen ret i at 5 tallet er fuldt ud fortjent !!!

    Det var godt nok ikke et spil jeg gad at gennemføre igen…

  3. Har aldrig forstået hvorfor devs insistere på cutscenes ikke kan skippes.
    Det forringer kraftigt genspilningsværdien, fik meget lange løg af at spille ME2 og skule tvinges til a se heeeeleee introsekvensen.

  4. Det er en sand gave med en karakter, så man hurtigt kan se bedømmelsen, i stedet for at læse 5 sider for at danne sig en mening om hvad anmelderen synes om spillet.

    Man spilder ikke sin tid, men kan gå hurtigt videre i livet. Logik!

  5. Er godt nok ærgerlig over at have set hvad der kan forventes i dette spil!

    Da jeg først så gameplay footage fra spillet, var jeg overbevist om at det skulle jeg forudbestille og glæde mig til at spille.

    Men efter at have læst flere anmeldelser og set at de alle kommer til samme konklusion, kan jeg godt se at jeg kommer til at vente til spillet er sat gevaldigt ned i pris, før jeg gider kaste penge efter det.

    Så flot et spil, men så begrænset… ØV!