Mini-minigames

Hvor Kinect Sports trækker fra tidligere introduktions-sportspil, er de mange mikrogames, der agerer ferm afveksling, hvis standardaktiviteterne bliver kedelige. Jeg morede mig fortræffeligt med at få to bat i hænderne i bordtennis og så ellers returnere så mange bolde som muligt, eller at kaste flest muligt bowlingkugler én masse mod konstant genopstående kegler. Jeg undgik dog de tilgængelige fodbold-minigames, udelukkende fordi grundspillet var så skidt. Med disse mikrogames bliver Kinect Sports dog til mere end man kunne forvente og kan sagtens være garant for en varieret aften i selskab med venner og familie.

Grafikken er ikke spillets stærke side, men dette vil antageligvis være tilfældet for mange af de første spil til Kinect, der frem for kraftig præsentation, snarere vil fokusere på at udnytte teknologien og vise hvad den kan (forhåbentlig på måder, der ikke blot kloner tidligere Wii-spil). Ligesom Kinect Adventures, gør dette spil brug af Xbox avatarer, dog ikke i det tøj, du har udstyret dem med i dit Dashboard. Det betyder, at mens du kan forvente farverig grafik, hvor du på herlig vis kan vifte armene i flæng til alle tider, bør du ikke forvente teksturer af vanvittig høj kvalitet, eller lækre lyseffekter. Lydsiden er ej heller en prisvinder, selv om smashlyden i Beach Volley er ganske god. Jeg må dog fremhæve, at Microsoft har licenseret en god portion sange, der akkompagnerer de langsomme gengivelser eller sejrsdanse, når du gennemfører en disciplin. At se din avatar tage tilløb og smide et spy lang ned af banen i slow-motion, alt imens Chariots of Fire spiller i baggrunden, er svært at blive rigtig træt af.