Volley og boksning

Beach Volley er en anden middelsjov sportsgren, du kan prøver kæfter med. Det fungerer meget som i virkeligheden, med to spillere pr. hold, der server og smasher sig til sejr i sandet. Ingen kan pille ved, at det er fedt at hoppe, smashe og se bolden suse mod jorden på modsatte side af nettet, men server er underligt udførte, da spillerne ofte blot udfører en slagbevægelse, uden de nødvendigvis rammer bolden, hvilket bliver til en serv alligevel. Det største problem med Beach Volley er måske, at du kan spille det uden at kigge på modstanderholdet. Det eneste du skal holde styr på er at flytte hænderne hen over et ikon, der dukker op på skærmen og fortæller dig hvor bolden rammer. Det gør kampene meget adskilte de to hold imellem, og spillet bliver ikke ligefrem bedre af, at det er forholdsvis nemt at forsvare, hvilket kan trække en enkelt duel ud i 10 minutters længde, hvis begge hold giver den fuld gas.

Så vender vi blikket mod boksning. Der lægger ganske kompetent teknologi under overfladen og styrer slagenes gang og spillet genkender mange forskellige bevægelser. Ud over standardslag oppe og nede, kan du snildt smide uppercuts, sving mod siden af hovedet og lign. gøgleri af sted mod din modstander. Parering kan spille en stor rolle, og trækker du armen langt tilbage før et slag, kan du få din modstander til at vakle omkring. I min tid med denne disciplin havde jeg dog aldrig en fornemmelse af at det kunne betale sig at forsøge af bokse rigtigt, at variere slagene og den kraft jeg lagde i. Dette blev specielt tydeligt, da jeg blot førte hænderne frem og tilbage i vildskab, mens min modstander virkelig forsøgte at bokse, uden han dog havde en reel chance. Boksning bliver bedst med mentaliteten om at spille med en direkte modstander og prøve at pande hinanden et par stykker, med virtuelle knytnæver. Nogen taktisk eller dyb oplevelse bliver det aldrig.