Endnu en gang motion control, endnu en gang sport-minigames. Denne tanke har antageligvis været nær mange folk, da de så at en af de første tilgængelige titler til Kinect var Kinect Sports. Og visse af sportsgrenene går da også igen fra tidligere tider, som f.eks. boksning. Kan Kinect Sports stå på egne ben og tilbyde sig selv som et spil, der er pengene værd, eller bør dine penge gå til andre titler, der reagerer på hele din krop?

God variation

Efter at have fået lov at varme et stadionpublikum op, føres du ind i spillets hovedmenu, hvor du præsenteres de tre forskellige måder at spille Kinect Sports på: Du kan spille én af de seks sportsgrene separat, spille mikrogames (hvad kalder man ellers minigame-varianter af minigames?), der er små varianter af hver sportsgren, eller Party Play, der tager seks tilfældige mikrogames og slår dem sammen i en sekvens. Spillet er ganske adskilt, og indeholder ingen reel singleplayer-del. Din karakter kan ganske vist stige i erfaringsniveau, men jeg har ikke oplevet en decideret belønning. Måske har jeg ikke spillet længe nok, men der er som sådan ingen motivation for at få dig til at spille videre og videre for dig selv. Kinect Sports er i høj grad en introduktions- og dernæst fest/hyggeoplevelse, som du hiver frem når vennerne kommer på besøg.

Som multiplayer-spil er der ganske habile muligheder for at få rørt kroppen i fællesskab, at skabe direkte og indirekte konkurrence og basalt set have det sjovt. Kvaliteten af de seks discipliner og deres afarter som mikrogames holdes overvejende god, og skifter mellem at man spiller én af gangen på skift, eller spiller to på én gang. To simultane spillere er dog grænsen, da der simpelthen ikke er plads til flere folk foran kameraet. Dette er helt klart et minus ift. f.eks. Wii Sports, der uden problemer understøtter fire spillere. Kinect Sports giver dig dog langt mere omfattende tracking og multiplayer i Kinect Sports er mægtig spas på egen vis.