Så skete det! Doom Slayer er tilbage og han er sur! Ikke bare almindeligt sur, men episk sur! Forestil dig at dæmonerne ødelægger klimaet og han er Greta Thunberg med et heftigt arsenal. Tilføj en gang steroider, PMS og heavy metal, så kører bedevognen! PS: No spoilers!

OBS: Anmeldelsen omhandler kun singleplayer-delen af spillet.

Grib din gøb og kom i gang!

Så er Fanden løs i Laksegade

Lidet overraskende er dæmonerne på spil igen. Lige så lidt overraskende, er det at Doom Slayer går lige i flæsket på dem. Med heavy metal som tema i både musikken og ammunitionen, er der hæsblæsende action fra start til slut. Lemmer flyver til højre og venstre, indvolde sprøjter ud som serpentiner og byen bliver malet både blodrød og hjernemasse-grå.

En krydsning mellem Greta Thunberg og Danny Trejo?

Tempoet er som vi kender det. Stå stille og du dør! Jagten på den næste døde dæmon går gennem flere planeter og dimensioner. Der bydes på nye våben, nye fjender, nye tricks og ny indsigt i den navnløse krigers fortid. Han er mere end bare en tilfældigt speciel mand, så der er ikke kun action at hente. Spillets lore er blevet kraftigt udbygget, hvilket i dén grad klæder spillet!

Både fortid og før-fortid

Nu skal det ikke handle om dansk grammatik, men snarere om dybden af den lore der kommer på banen i Doom Eternal. Jeg har ikke tænkt mig at afsløre noget af den, men bare advare om at den lægger op til mere! Udover at skabe noget mere (tiltrængt) karakter-dybde omkring Doom Slayer, kan jeg også godt se den lore blive til flere fede spil.

Ja, det ER en gigantisk robot og en gigantisk dæmon!

Fortiden dukker frem af tågerne som blandt andet selve den verden man løber rundt i. Ikke kun arkitekturen i sig selv, men også i de monumenter, der eksisterer. Disse to kæmpede deres kamp for umindelige tider siden og er låst fast i deres sidste øjeblik. Men nu skal det jo ikke kun handle om historiefortælling, det skal handle om vold!

Aftrækkeren i bund

Dæmonerne dukker op fra alle sider. Både dem du kender fra Doom (2016) og så alle de nye! Der er sket fede ting bag kulisserne hos id Software, hvilket har resulteret i mere komplekse kampe. Jeg er selv blevet overrasket over hvor irriterende de nye dæmoner kan være, og det er bare så fedt!

Skyd, slå, løb, smadr, gå amok!

Nogle er hurtige, nogle er tunge, nogle er taktiske, alle skal dø! De store bæster har nogle weak points, som det er vigtigt at ramme. Det nedsætter deres effektivitet i kamp og gør at man bedre kan rydde op i kanonfoderet. Jeg kan allerede nu råde dig til at blive mester i at skifte både våben og mods.

Nyt guf i arsenalet

Jeg vil afsløre to nye ting: Granatkaster og flammebøvsen. Disse to kan gøre en kæmpe forskel i kampen, især fordi granatkasteren kan sættes til at affyre frostbomber. Det giver en god crowd control, som kan give dig det øjebliks ro du skal bruge, for at rive kampens værste fjende i stykker. Flammebøvsen giver mulighed for at skaffe armor midt i kampen. Også en rigtig rar ting!

Opgraderinger virker som i Doom (2016), se min samling!

Som i Doom (2016) kan man finde weapon mods og derudover opgradere sine våben med point. Jeg har nogle klare favoritter og det tror jeg også du har! Lidt fedt er det at jeg lige kan gå ind på mit værelse og se på udvalget. Bemærk den klassiske motorsav. Dét våben er nok det mest ikoniske for Doom-serien og jeg tror seriøst udviklerne ville få fysiske tæv, hvis de droppede den!

Aldrig gå ned på gear

Rustningen og runerne skal selvfølgelig også opgraderes. Hvorfor nøjes med at være effektiv, når man kan være en omvandrende kataklysme? Praetor suit points og runer kan findes på banerne, nogle nemmere end andre. De taktiske overvejelser skal i spil, for man vil naturligvis gerne sparke så meget mås som umenneskeligt muligt.

Opgraderinger af rustningen skal da også være med!

Og så er der også de muligheder man bare VIL have, fordi de ser vildt fede ud! Jeg er selv stor fan af alt hvad der har med glory kills at gøre. Ikke at jeg ikke har eksperimenteret lidt, men jeg vender konstant tilbage til den forførende fornøjelse det er, at flå en dæmon fra hinanden med de bare næver.

Episke udsigter

Vold skal jo ikke bare være vold. Det skal også helst foregå i flotte omgivelser! Her har udviklerne haft de kreative fingre godt i gang, for det er dæleme nogle pæne baner! Der er kælet for detaljerne og hvert område har sine unikke særpræg. Det gælder ikke kun de store vidder, men også ned i de finere detaljer. Nogle steder er forudsigeligt nok helvedes-agtige.

Rejs nye steder hen, mød nye fjender, dræb dem alle!

Andre viser en uventet og kompleks fortid, vidt forskellige klimaer, folkeslag, kulturer og teknologier. Jeg sidder tilbage med et indtryk af at Doom (2016) i højere grad var en teknisk genoplivning af de gamle spil, mens Doom Eternal tager skridtet videre og gør Doom til en mere episk saga, end et rendyrket skydespil. Ikke at det ikke er et rendyrket skydespil, nu har det også mere dybde!

De skjulte skatte

Der er bonus for at undersøge sin omverden. Ikke nok med at man finder flere muligheder for at hæve sit røvsparkningspotentiale (ja, det er nu et ord!), så kan man også finde de sjovere ting. Samlefigurerne er stadig sjove og der er også cheat codes og fed vinyl at finde. Blandt andet kan man finde soundtracks fra de gamle spil og høre dem in-game. Fed detalje!

Guf, guf og mere guf! Se min samling!

Figurerne havner også på værelset, hvor de kan stå nok så pænt. En slags memorium over de fjender du har skrabet af din støvlehæl. De mere rørstrømske af os, vil nyde at finde en plade frem og høre musikken fra de gamle spil. Det lyder ikke lige frem godt, men nøj hvor det vækker minder! Cheat codes kan aktiveres under “mission select”, altså der hvor man genspiller en mission, bare fordi.

3D-kortet, som man altså lige skal vænne sig til at benytte

Kortet bliver hurtigt din gode ven, selv om det kræver lidt tilvænning at læse det. Når man går ind på det, skal man lige dreje det rundt nogle gange. Ikoner på kortet er nemlig “svævende”, så man kan nemt misfortolke tingenes reelle positioner. Jeg har været ude på en del omveje, ind til jeg slog mig til tåls med at bruge et par øjeblikke ekstra på kortet.

Har Spider-Man været forbi kontoret?

Man kan nu også kravle rundt på bestemte flader og det har resulteret i flere puzzle-scenarier. Banernes udfordringer er derfor ikke kun at pløkke dæmoner, men også traversere terrænet. Jeg har taget mangt en flyvetur ud i ingenting, ind til jeg blev venner med mekanikken. Det er en lækker udvidelse til bevægelsessortimentet og den er vel anvendt!

Lidt progressionspræmier

Hver bane byder på mange udfordringer og man får en masse XP for det. Ikke at det gør noget for ens spil direkte, men man får nogle små sjove gaver. Fx nye skins til en selv og ens våben, lidt ikoner og baggrunde. Det kommer mest til udtryk i multiplayer, så man kan få lidt net-cred for hvor meget man har spillet.

Uh, så dygtig!

Det eneste der direkte påvirker spillet, er Demonic Corruption. For hver streg man udfører, får man nemlig et weapon point. Altså kan det godt betale sig at sikre at man slår ALT ihjel. Du ved, hvis nu man ikke var motiveret til det i forvejen. En anden detalje er at nogle af de ting man finder, er viden og historie.

Et øjebliks pause

Skal aftrækkerfingeren hvile lidt, kan det tilrådes at læse i sit codex. Det er den database man opbygger undervejs, og dér får man det dybere indblik i spillets lore. Jeg kan klart anbefale at læse det igennem, gerne undervejs. Det skaber god sammenhæng mellem de mange bizarre elementer i spillet og kan give et pusterum, før man pløkker den næste hær.

Database. Encyklopædi. Historiebog. Drabskartotek.

På den tekniske side kan jeg fortælle at jeg fandt lige præcis to bugs i løbet af 26 timers spilletid. Den ene var en progressions-trigger som ikke kom i gang efter en kamp, mens den anden var en meget kortvarig glitch i terræn-loading. Absolut småting, især når spillet ikke engang er ude endnu!

Konklusion

Doom Eternal er alt hvad det skal være. Et heftigt skydespil med højt tempo, død og ødelæggelse ud over det hele. De små nye tiltag, som fx flammebøvsen og væg-kravling, er flettet godt ind i spillet. Grafikken er bare lækker, musikken kan skræmme mine naboer og det hele er en rendyrket Doom-oplevelse.

Til 60 euro skal der også være noget at komme efter. Jeg har været på opdagelse i spillet men ikke gennemført det endnu og har allerede fornøjet mig med det i 26 timer. Jeg kan sikkert finde mange flere timers underholdning i det, og der er ikke engang åbent for multiplayer endnu!

Er du Doom-fan, så er dommen klar: Kom i gang!

67 KOMMENTARER

  1. Dræbende fed, humoristisk og god anmeldelse.

    Dejligt, de holde den rene “Kill’em” all linje her i disse så “korrekte” tider.

    Skal helt sikkert have det på et tidspunkt, når jeg bliver færdig med 2016, slemme mig.

  2. Lars hvis du er færdig med det så tager jeg gerne over i dag, det er sådan en flink person jeg er.

    Armen kan jo slet ikke vente i de her tider især, gimme gimme gimme.

  3. #1 Tasadaha! Ja jeg smed lige portion kreativitet i min floskelgenerator, jeg er glad for at det fornøjer!

    #4 Hehe, desværre kan jeg ikke lige låne det ud. Og inden du spørger, så nej, du får ikke adgang til min Steam-account =P

    #5 Takker! Jeg tænker at selv om man er ligeglad med spillet, må man stadig gerne få et smil på læben når man læser her på siden =)

    Generelt glæder jeg mig til alle andre kommer online. Så kan jeg få prøvet multiplayer af! Det ser lidt Evolve-agtigt ud, bliver spændende at se om det så rent faktisk er sjovt.

  4. Det ekstra (paid) content der er varslet … Er det mon bare en normal gang (tynd) DLC suppe, eller er det ligesom ‘core game’ der udvides?

  5. #8 Ja, det er så dér det bliver spændende at se om id Software kan holde Bethesda i ørerne…! Personligt håber jeg at id holder halsbåndet VIRKELIG stramt!

    #9 Hentyder du til noget specifikt? Design varierer meget, afhængig af hvilken stemning der skal bibringes. Der er rig mulighed for at udnytte mobilitet og terræn under kampene, men det kræver at man får sig nogle skillz0rz!

  6. Ah screw it. Nuppede den store (Deluxe) udgave via CDkeys (400kr). Det tog ca 45 sekunder, så havde jeg 2 koder. ca 15 min var den preloadet (gotta love gigabit).

    Man kan ikke rigtige se, at det er Deluxe versionen jeg fik. Men Doom Eternal optræder 2 gange under activations, og ser lidt forskellige ud. Håber / tror det er i orden, men vil lige nævne det i fald andre overvejer CDKEYs og synes dette lyder underligt. (så sig også lige til).

  7. I Doom 2016 var der en del steder hvor man ikke kunne backtracke, men de låste af efter en, så hvis man glemte nogle ‘secrets’ så var det bare surt. Hvordan er det i Eternal?

  8. #8 #12 Ift. DLC har Hugo Martin tidligere udtalt, at når man køber spillet, er det en “complete experience”. Deres Year One Pass dækker to gange DLC. Fra Bethesdas site: “Access to two campaign add-ons to release within first year of DOOM Eternal’s launch date. Featuring new perspectives and new ways to play, these standalone stories explore the cataclysmic events that led to earth’s fall against the demons.”

  9. #14 tak. Tog chancen og smed 100kr for deluxe. Er det kun en 50’er værd så overlever jeg nok det. Gør stort set aldrig den slags men lige Doom kan så være undtagelsen. Happy 25th!

  10. Vækker minder tilbage fra 2004, da både Doom 3 og HL:2 udkom. I 2020 er det så Doom Eternal og HL:Alyx og jeg har skyhøje forventninger til begge titler.

    Fedt at høre at Doom Eternal ikke skuffer. Men må hellere, som #1, tage mig sammen og komme igennem Doom 2016

  11. 10 simpelthen? De må jo ha’ gjort et eller andet rigtigt 😄 personligt keder den slags spil mig i dag på trods af fed lydside og fremragende grafik.

  12. #16 Du er nok ikke i tvivl, men jeg vil alligevel lige nævne, at du sagtens kan spille Doom Eternal uden at have gennemført Doom fra 2016. Der er mere lore i Eternal, men grundlæggende er man overhovedet ikke i tvivl om hvorfor man er, hvor man er, og hvad man skal gøre

  13. Og btw: Mens man alligevel venter på at komme i gang, er der nye Nvidia og AMD drivere ude nu, der er optimerede til Doom Eternal.

  14. #13 Det sker også lejlighedsvis i Doom Eternal. Der er dog upgrades til suit, der gør at man får samtlige exploration points frem på kortet, så man kan selv holde øje med det.
    Man kan også vælge en anden vej frem: Giv den fuld gas med banen, bare sømmet og aftrækkeren i bund! Bagefter kan man vælge at genspille banen med cheat codes. Fx er det ganske befriende at vende tilbage til en bane med infinite ammo og bare rive alting over!

    Vigtig detalje om cheat codes: De slår ikke komplet fra! Derfor: har man spillet en bane med cheat codes og bagefter vil fortsætte story line, så slå dem fra manuelt! Problemet er at Slayer Portals bliver slået fra i banerne, hvis man har aktiveret cheat codes.

  15. Hmmm. Der er delte meninger om hvornår det unlocker i Europa. Nogen steder står der 11:00 PM GMT den 19. og andre steder 12:01 AM GMT Den 20…

  16. #21 i slutningen af første mission blev der lukket op for noget fast travel, så man kunne hente ting man havde glemt. Det ser ud til at de har taget højde for det problem

  17. #27 Jeps, det er en ganske fed detalje, men man skal stadig huske at undgå cheat codes hvis man vil have Slayer Gates med. Eftersom Slayer Keys åbner op for et temmelig svedigt våben, så kan jeg forestille mig at mange er motiveret for at klare den “rigtigt”

  18. #11 Svare lige mig selv. Nu hvor spillet er ‘unlocked’ fik jeg i selve spillet klar og tydelige beskæftigelse på at jeg har Deluxe. Så CDKEY leverede som lovet.

  19. #9 I Doom 2016 f.eks. var de tidligere baner relativt åbne med udforskning og områder der loopede tilbage til tidligere områder. De senere baner vare mere på rails og blev repetitive, hvor man igen og igen gik ind i et rum hvor døren lukkede sig og så var det en arena.

  20. #31 Vi har allerede snakket om dette i redaktionen og vil lave en separat anmeldelse af multiplayer. For du har ret, det som de har sat op, er ikke noget der særlig ofte falder i god jord. Til gengæld skal det understreges at multiplayer absolut ikke er noget som Doom nogensinde har gjort noget ud af.
    Hvis du derfor synes at Doom MP er træls, så har du sikkert komplet ret, men husk at vurdere det ud fra at Doom generelt er et single-player FPS.

  21. Må sige min første time med spillet er ret skuffende.
    Starter med en god ting, spillet køre silky smooth med alt banket op på max virkelig flot performance.
    MEN, i min første time oplever jeg super mange bugs især på lydsiden hvor lyden falder ind og ud hele tiden, så er der kun musik, så er der ingen musik men masser af effekter og til sidst døde lyden totalt lige inden spillet crashede helt, før det var der også steder hvor jeg sad fast i grafikken og der var animationer i takedowns der gik galt fordi man blev slået/skudt af andre imens animationen foregik.

    Har ikke lige haft mod på at banke det op igen siden den oplevelse men det får en chance mere senere i aften, havde glædet mig til en 10’er men

  22. #33 lyder ikke godt. Jeg har spillet det hele dagen, uden en eneste bug. Måske noget hardware problem? Har du nyeste (game-ready) drivere?

  23. #34 yes, sprit ny kværn… alt opdateret og ingen problemer i andre titler, det kan jo også være en engangs oplevelse og jeg skal være den første til at trække det tilbage hvis det går i orden senere i aften når skal prøve igen.

  24. #33 Av for sgu, det lyder dæleme træls!
    Det er jo absolut ikke meningen at du skal have en 7’er når jeg lover en 10’er.

    Hvordan ser det ud med dine drivers? Har du opdateret især grafikkort og så videre?

  25. Mnjaee jeg kan se at der er flere der har problemet end mig, og jeg har lige haft det igen, i cut scenes især forsvinder lyden og grafikken begynder at faile og spillet dør bare langsomt indtil det til sidst crasher, hvis jeg trykker “gå tilbage til menuen” så fryser hele spillet når det forsøger at save… det er jo totalt uspilbart.

    Alle drivere/windows er fuldt opdateret selv bios er up to date, har forsøgt at opdatere/geninstallere directx efter en anbefaling fra bethesda selv på deres forum, dette er ikke en fejl de selv har anderkendt endnu men flere folk oplever det samme på både deres eget forum samt steam forum og et par stykker på reddit.

    ØV MED ØV PÅ!

  26. #38: @nofaith det er et totalt longshot, men har du prøvet at lave en helt ren installation af grafikkortdriveren? Du skal hente Display Driver Uninstaller fra Guru3d.com og komplet fjerne den gamle driver, inden du installerer den nye. Vel et forsøg værd i mangel af muligheder pt.

  27. #39
    Det er en i9900ks cpu med et 2080ti fra strix med 32gb. ram ssd disk, vandkøling, ja den burde kunne klare det.

    #40 worth a shot i guess, her da jeg forsøgte for 8. gang virkede lyden fint(men det gør den altid i starten) men da jeg trykkede map(tab) frem så var der bare sort skærm og så frøs den… efter en tvangs lukning så crashede steam også.

    Ved ikke hvad fanden der sker spillet køre silky smooth med 145 fps med alt på max i de 10 min. det virker, har også forsøgt validate og totalt reinstall og på 2 forskellige diske.

    Jeg giver det med GFX driveren et forsøg kan kun sige det virkelig fornemmes som om det er DOOM den er gal med da alt køre perfekt har testet 7 andre spil for at se om det var min PC, og den klare også en 3Dmark og PCmark test uden problemer.

  28. Kæft jeg morer mig!

    Har ikke nydt et spil i samme genre siden Quake3. Doom 2016 var jeg faktisk ikke specielt vild med, men jeg sidder og griner som en eller anden teenagetøs det meste af tiden i Doom: Eternal.

    9/10 herfra. Det forfærdelige interface trækker desværre ned.

    Har forøvrigt ingen problemer med bugs. Det spiller bare.

  29. Det er sjovt som man oplever spil forskelligt. Jeg elskede DOOM 2016, men har her knap to timer inde i Eternal faktisk lige lavet et refund request til Steam. Spillet har overhovedet ikke fanget mig. Den grafiske præsentation af spillet er voldsomt forsimplet i forhold til forgængeren og den store afhængighed af chainsaw’en for at få tanket ammo op føles mere som en belastning end en fed feature for mig. Tror det her spil kommer til at dele vandene for fans af Doom 2016. Kan være jeg giver Eternal chancen igen, når det engang kommer på tilbud.

  30. Det er pokkers øv at læse om jeres problemer med spillet. Jeg oplevede kun de to små bugs, der forsvandt af sig selv. Har ikke haft nogen freezes eller noget som helst andet.

    #44 Jah, der er mere behov for chainsaw end tidligere, men jeg synes det fungerer. Jeg kunne da godt tænke mig at have en større bunke ammo med rundt, så jeg ikke behøvede at være OBS på chain saw fodder, men jeg opfatter det som et niveau af realisme.

  31. ENDELIG fundet fejlen… drumroll.

    Vertical sync. tro det eller lad vær, selvom man slår det fra INDE I SPILLET så vælger det åbenbart at ignorere det og slå det til igen, efter at læse i timevis og finde det dybeste hul på internettet fandt jeg en der havde samme issue og som fortalte at man skulle slå det fra inde i nvidia control panel for at være sikker på det var OFF i doom… det fiksede alle lyd/crash problemer, det eneste issue jeg har tilbage er at når jeg har HDR slået til så bliver mappet utrolig mørkt og man kan slet ikke se hvor man er, men det kan løses ved bare at slå HDR fra, fik også lige 40 fps mere så nu køre den silky smooth 188 fps.

    Så nu skal jeg endelig til at prøve spillet rigtig, det ser jeg dælme frem til.

  32. #48:
    Mja, realisme er nok det forkerte ord at bruge, men jeg forstår dit synspunkt. Synes dog det er med til at indsnævre hvordan man griber en kampsituation an, at man er konstant er tvunget til at overveje hvor meget ammunition man har til sit våben. Havde i hvert fald slet ikke den der “fuck yeah”-oplevelse, som jeg havde næsten med det samme i Doom 2016. Nuvel, det kan være noget man måske vænner sig til, og spillet har også kørt rigtigt smooth på min maskine.

    Min største skuffelse over spillet er faktisk præsentationen. Doom 2016 havde en enormt fjollet historie, men den blev formidlet virkelig effektivt og spillet osede af stemning, og verden føltes troværdig for hvad det var. Alt det er jo næsten helt væk i Eternal. Er ret

  33. Ret enig med flere

    Ammunition og chainsaw. Altså sølle 15 skud med shotgun mod hele helvede. Det rækker jo som en skrædder i … øh ja … helvede. Synes det ødelægger det flow man ellers hurtig kommer i, at man skal holde øje med ammo og nogle baner bliver sygt svære (og ikke sjove) pga dette. Måske jeg skulle sætte sværhedsgraden en nen, og så op igen på en senere gennemspilning.

    Interface – håbløst. Feks de ikoner i top højre Hjørne der viser hvad du har samlet op – dem er der ingen forklaring til eller “mouse over”. Bare et eksempel.

    Teknisk stadig ikke et eneste problem her.

  34. #50 (+ evt. andre) Den bedste billedkvalitet + minimering af driver relateret problemer får du ved at:

    1. Udføre en “ren” installation ved hver driver opdatering!
    2. Ændre teksture kvalitets indstilling til : High quality (og ikke bare “quality” som den står til som standard…..dette giver den bedste skarphed af indgame textures samt slår et par driver optimeringer fra, som nogengange forårsager grafik problemer i spil og du mister måske 1 – 2% ydelse).
    3. Anisotropic Filthering(AF) bør stå på enten max i driveren(16x) eller stå på app controlled og så altid huske at vælge 16x i spillet.
    4. Sætte indstillingen der slutter på “negative LOD bias” til “clamp”(bør altid stå således hvis man bruger AF) indstillingen for at undgå risiko for artefakts med texture “misplacing/pop-ups) indgame.

    Det var det….happy gaming all!

  35. #54 ja jeg kunne også bedre lide i Doom 2016 at de var lidt mere gavmilde med ammo. Jeg kan godt se hvorfor de gør det i Eternal, da kampene bliver meget mere intense, men jeg er ikke god nok FPS spiller til at holde styr på ammo, motorsav, granater og deres cooldowns, samt blood punch samtidigt. Det endte med at jeg gik ned på en lavere sværhedsgrad, og det blev meget sjovere, og stadig udfordrende for mig.

    Ellers et super fint spil, hvor de virkelig har løftet alle banerne op på et vanvittigt episk niveau.

    Personligt er jeg nok på 8/10, men det er heller ikke denne type spil der får mig helt op i 10’er feltet. Klart det bedste af denne type spil jeg har spillet i meget lang tid.

  36. Ud fra hvad jeg kan læse mig til ligner det pga. farvevalg visuelt mere klassisk Doom end 2016 gjorde. Til gengæld er UIen dårlig og ligner noget fra en tegnefilm. Man bliver tvunget til at spille på en måde som er markant anderledes end klassisk Doom. Man bliver desuden bombarderet med forskellige mekanismer/upgrades/tutorials man skal forholde sig til, hvilket nogen føler er forvirrende og bryder flowet. Leveldesignet er meget lineært i modsætning til det mere åbne design i klassisk Doom og første halvdel af 2016.

    Det lader dog til de fleste synes det anderledes design er udført på en effektiv og underholdende måde. Og det kan jo også have noget at sige hvilken forventning man går ind i spillet med.

  37. #57: @mr_wizard tak for tips – de skal lige prøves af! For lige at gentage mig selv fra DOOM forum tråden her på DR: Hvis nogen af jer har problemer med for meget blur fra antialiasing, så kan det slås fra i konsollen: tast ‘½’ og skriv: r_antialiasing 0 –> ENTER. Så er antialiasing slået helt fra. Det giver en del mere skarphed, men kan bla. give nogle underlige effekter fra refleksioner på våben – så smag og behag, men prøv.

    Slå også supersampling til i grafikkort kontrolpanelet, hvis der alligevel er hestekræfter til at trække den ekstra opløsning. Det giver også lidt ekstra detaljegrad. I NVIDIA control panel aktiverer man DSR under 3D indstillinger. Herefter vælges den ønskede grad af supersampling. Personligt kører jeg med 1.20. Vælg supersampling opløsningen inde i spillet også.

  38. Er der andre der synes det er ret svært ? Især fordi man hele tiden løber tør for amo?

    Jeg startede på ultra violence, og er nede på Easy nu xD

  39. #64 Synes også det er forholdsvis svært. Og spillet lægger meget op til, at man skal booste sine ressourcer med glory kills, flammekasteren og motorsaven. Uden det bliver man nok presset.

  40. #64: Ja jeg er også på næstlaveste sværhedsgrad her efter at være startet på Nightmare. Jeg bryder mig ikke så godt om designvalget med at man skal bruge motorsav hvert og hvertandet øjeblik for at få ammo. Det er et ret forstyrrende designvalg i gameplay for mig desværre.