Til indholdet

Black Ops 2 fornyer den velkendte Call of Duty-formular

Bare rolig. Michael Bay-oplevelsen med heftig action og tusindevis af eksplosioner er stadigvæk kernen i Black Ops 2, som Activision afslørede i går. Men den gængse formular har siden Modern Warfare 2 føltes mere end en kende dagsgammel og nedslidt. Denne gang er det Treyarch tur til at genoplive kreativiteten. Som noget helt nyt i franchisen, så vil Black Ops 2 byde på forskellige slutninger baseret på nogle af de valg, spilleren tager undervejs i historien. Det lyder spændende, men hvor man virkelig løfter brynene er, når Treyarch fortæller, at de har fokuseret på at levere ægte sandkasse-action. Hvis én spilserie har været forgænger for scriptede sekvenser og korridorskyderi, så er det netop Call of Duty. Men i Black Ops 2 består en del af sinelplayerkampagnen af missioner, hvor de bliver sat ned i en stor krigszone med din gruppe. Her fra er der så frit spil til, hvordan du takler situationen, hvilket er lidt af en revolution i Call of Duty! Læs mere ...
Black Ops 2 spænder over to tidsperioder. To kolde krige. Den velkendte i 1980'erne, hvor vi skal møde nogle kendte ansigter fra Black Ops 1. Og så skal vi til 2025, hvor endnu en kold krig bryder ud. 2025 påvirker gameplayet i stor stil, da vi selvfølgelig får en masse teknolir. Blandt andet en drone, hvorfra du kan styre din soldater rundt. Faktisk kan du spille hele missioner, hvor du sider som taktisk general og lader dine tropper gøre al arbejdet. Metaltrætheden strålede ud af Modern Warfare 3, og undertegnede var meget skeptisk overfor endnu et Call of Duty. Men det ser ud til, at Treyarch kommer med en masse nye ideer. Grafikmotoren er dog stadig den samme, og den er altså ved at trænge til en kærlig hånd. Vi har desværre ikke selv haft adgang til spillet endnu, men alle større sider er klar med previews til spillet (Gametrailers, IGN). Vi kan dog byde dig på den første rigtige trailer til Call of Duty: Black Ops 2. Vi har netop oprettet vores nye og allerede vældig store Call of Duty galleri, hvor du kan fange mange flere detaljer fra spillet, end den noget hurtigt klippende trailer tillader.

Kommentarer

mutley
Bruger
2120 indlæg
#1 - | 02-05-2012 07:44
Haters gonna hate..

Men jeg glæder mig som altid til den næste COD titel. Skal nok blive godt ^^
PSN: Viiviio
SmileyMan2
Bruger
2917 indlæg
#2 - | 02-05-2012 07:55
Sheep.
_Antidote_
Bruger
1560 indlæg
#3 - | 02-05-2012 08:26
sheep gonna be sheep
Smokey, my friend, you are entering a world of pain
HAM
Bruger
786 indlæg
#4 - | 02-05-2012 08:51
http://kotaku.c­om/5906...nonym­ous-the-enemy

Lidt ekstra til artiklen.
GrayHair
Bruger
2029 indlæg
#5 - | 02-05-2012 09:37
"byde på forskellige slutninger baseret på nogle af de valg, spilleren tager undervejs i historien" hvor har man hørt det før :-)
Dingleswitch
VxChemical
Bruger
2935 indlæg
#6 - | 02-05-2012 09:46
Jeg er sgu koert doed i genren.

Men hvis de kan pifte den op med lidt sandkasse kan det godt vaere jeg kunne overveje de, bare spillet er laengere end de 5 timer.
And then he grinned like a fox eating shit from a barbed wire fence
Redspeed93
Skribent
11195 indlæg
#7 - | 02-05-2012 10:30
#5 ... Men det kan da umuligt blive lige så intetsigende, som der hvor man har hørt det før ;)

Jeg tror ikke det er en beslutning de har truffet af lyst, men nærmere end eller anden markeds-analyti­ker der har fortalt dem at deres malknings-forme­l går mod sammen sted som Guitar Hero.

Men at grafikmotoren ikke er opdateret fortæller mig med det samme at de ikke tager det seriøst nok. De sidste 3 spil har den været definitionen på grim. Kom nu videre!
Med deres salg og profit kan det ikke passe de ikke bare kan købe en unreal engine licens med et snuptag, så gamerne ikke skal sidde og bløde ud af øjnene når de spiller CoD...
al-attacke
Bruger
1862 indlæg
#8 - | 02-05-2012 10:51
Virker som om det bliver et meget interessant spil. De har også nogle dygtige folk til at skrive historien (ham der har skrevet den nye batman triologi blandt andre).
Gameplaymæsssig­t bliver det selvfølgelig interessant at se hvordan de kommer til at håndtere non-lineært gameplay men man kan jo kun håbe på det bedste.
Alt i alt virker det her som lige præcis det som call of duty serien havde brug for.
Giv en fisk en fisk og du introducere slaveri til en hel art. Lær en fisk og fiske og du gør den til en dæmonisk mareridtsagtig hersker frygtet af sin egen slags.
Pleidian
Bruger
710 indlæg
#9 - | 02-05-2012 11:20
Tja, hverken hater eller sheep. Har spillet de fleste COD spil. Synes dog ærligt talt at Black Ops var uinspireret, effektivt bras med en elendig uopfindsom historie og alt for nemt gameplay. Byttet efter 10 dage. Treyarch er ikke de bedste udviklere.

Så jeg håber virkelig de gør noget med de manusforfattere (husk på at det er hit and miss med David Goyer, hvis det er ham de har hyret) og deres AI (der var utrolig dårlig i Black Ops.)

For nu er jeg afhoppet til Battlefield 3....
LM
Bruger
1960 indlæg
#10 - | 02-05-2012 11:55
Hvis de går sandkasse i singleplayer så kunne jeg godt overveje at falde tilbage til patten.

Det kræver dog at der er mere end de vanlige 4-6 timers SP gameplay gemt i det.
MrMathias
Bruger
13826 indlæg
#11 - | 02-05-2012 11:58
De skal godt nok oppe sig, hvis jeg på nogen måde kommer til at prøve det spil..
Oh what's up Yoshi? Bitch! You fucking, cunt!
BruneBanan
Redaktør
32125 indlæg
#12 - | 02-05-2012 12:43
#10 Jep, det er også min holdning. Så jeg krydser fingre for det bedste. Det ville jo være pænt nice, med fede sandbox baner at vælte rundt i!
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted!
Redspeed93
Skribent
11195 indlæg
#13 - | 02-05-2012 12:44
De har firgivet et grafik interview hvor han formår på intet tidspunkt at nævne noget af relevans, eller overhovedet at vise bare et billed fra spillet. Det tyder på vi kommer til at se samme fuldstændig forfærdigelige visuelle side. Føj.
BruneBanan
Redaktør
32125 indlæg
#14 - | 02-05-2012 12:45
#13 yup... så det godt og tænkte... ja... det kommer til at ligne alle de andre.

Problemet er ikke så meget selve grafikken. Der er ok knald på. Men det er hele følelsen bag spillet, fysikken (som ikke er der), animationerne og så selvfølgelig AI'en, som siden Call of Duty 1 har været mere lemming end noget andet.
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted!
Krisp
Bruger
4247 indlæg
#15 - | 02-05-2012 13:32
Det er da altid noget, at de prøver at forny spillet lidt.

Hvis ikke jeg havde travlt med Diablo 3 til den tid (som jeg har), ville jeg måske kigge på det.
Steam: Krisp89 - PSN: Krisp1989 - BattleTag: Krisp#2319
ZeroSeven
Bruger
1875 indlæg
#16 - | 02-05-2012 17:20
#14 den kører jo også på samme engine som Call of duty 1, dog en stærkt modificeret version.
Redspeed93
Skribent
11195 indlæg
#17 - | 02-05-2012 17:43
#16 Ja men det ligner stadig noget der er løgn. Det burde ikke i 2012 være muligt at lave noget der er så grimt.

Igen, Unreal Engine licens koster så hut jeg visker 1 million usd, så der er ingen undskyld - ud over deres sædvanlige pengeliderlig - til at bruge deres egen forfærdelige engine, når Unreal kunne hive spillet op til år 2012 fra år 2003.
Ghostav
Bruger
3657 indlæg
#18 - | 02-05-2012 19:54
Jeg har kun én ting at sige. Hvor F er den faglige stolthed blevet af? Viljen til hele tiden at lave spil smukkere og federe?
Efter at have betalt 450 kr for MW3, som var MW2 med nyt mappack, har jeg selv valgt at boykotte franchiset. Men det ændrer sig nok ikke synderligt, da de stadig sælger millioner og atter millioner af kopier.
Redspeed93
Skribent
11195 indlæg
#19 - | 02-05-2012 19:59
#18 De fleste udviklere/udgiv­er foretrækker penge frem for anerkendelse.

Trist, men sandt :(
Kallekun
Bruger
3213 indlæg
#20 - | 02-05-2012 21:23
Prøvede singleplayer delen af MW3 i 10 minutter og så kedede jeg mig bravt. Kunne godt lide de andre COD spil - også Black Ops.

Synes nu Black Ops 2 ser lamt ud med alle de robotter.

Burde de ikke også snart lave en ny engine?
Ved Osiris og ved Apis, du er et vildsvind, jaaa et vildsvin. Kig godt på mig....
Kimozabi
Hyrden
23405 indlæg
#21 - | 02-05-2012 22:35
Call of Duty dropper sit udaterede design efter mere end fem år. Nice.
I never understood how famous a president was, where - imagine that someone can suck your dick and then they're famous.. - Dave Chapelle
Dixeh
Bruger
174 indlæg
#22 - | 02-05-2012 22:38
Call of Duty 4 Mordern Warfare var top nice, klart et af de bedste lineære singleplayer fps jeg har prøvet.

Derfra gik det ned af bakke.
Redspeed93
Skribent
11195 indlæg
#23 - | 02-05-2012 22:54
#22 Fuldstændig enig. Det toppede med CoD 4 som var et ekseptionelt godt spil.
RMJ
Bruger
11101 indlæg
#24 - | 03-05-2012 01:03
woow, hvad mon vi så skal trækkes med de næste 5år.

Hvad med at bruge 5år på at lave et spil.
Pc Admiral af første grad.
al-attacke
Bruger
1862 indlæg
#25 - | 03-05-2012 08:28
#20
Mon ikke de lige venter et år til, til de nye konsoller kommer.
Hvis de stadig bruger det her gamle skrammel med next gen konsollerne kan man begynde at klage. Men de færreste laver nu en ny engine til et spil ét år før en ny generation.
Giv en fisk en fisk og du introducere slaveri til en hel art. Lær en fisk og fiske og du gør den til en dæmonisk mareridtsagtig hersker frygtet af sin egen slags.