Til indholdet

Mere PvP og End Game-indhold til BioWares SW:TOR

BilledeEt nyt håb. Det er hvad lead designer Daniel Erickson fra BioWare forsøger at give os. Meldinger om tomme servere og faldende spillerantal har heldigvis fået BioWare i gear, og nu arbejder de fokuseret på at levere mere PvP indhold samt at gøre Star Wars: The Old Republic langt mere interessant for high level-spillerne. Daniel Erickson har snakket med RPS, hvor han fortæller, at den store interesse på PvP faktisk overraskede BioWare, men at de nu har omrokeret deres udviklere, så der er større fokus på netop PvP. Du kan læse hele interviewet hos RPS. Er du stadig i fuld sving i galaksen langt, langt væk?
There were two big lessons coming out of not just launch but beta testing that impacted development direction,” noted Erickson. “The first was that although we had not originally planned the game to be heavily PVP-focused, the ease of getting in and playing the Warzones combined with their fun design gave us the highest PvP participation of any modern triple-A MMO. At that point we turned a huge amount of our resources to PVP development, but we’re still playing a bit of catch-up, and that is understandably frustrating to our most advanced PVP users.

The second was that the better your leveling content, the longer people would play in single sessions, and that when people are playing an average of five-or-six-hours-a-pop, they devour your content at an amazing pace. That meant moving more teams to end game content earlier than we had expected.

Daniel Erickson via RPS

Kommentarer

Hundhest
Bruger
1152 indlæg
#1 - | 03-05-2012 11:06
Mon det er for sent?
Senator Ortolan Finistirre: That's ludicrous - The great state of Vermont will not apologize for its cheese!
TolaGarf
Bruger
843 indlæg
#2 - | 03-05-2012 11:09
Hellere sent end aldrig.
BruneBanan
Redaktør
31174 indlæg
#3 - | 03-05-2012 11:09
#1 Jeg tror det ikke. Spillet skal nok bare lige finde sit leje, hvorefter antallet af spillere bliver nogenlunde stabitl.
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted!
ruuz
Bruger
1360 indlæg
#4 - | 03-05-2012 11:10
jeg tror "desværre" at de bliver overhalet inden om af GW2 på pvp fronten.

De kan ikke redde deres nuværende pvp system, hvad vil de gøre? smide mere og bedre pvp gear efter grinderne, som så skaber endnu større ubalance?

Præcis det som er sket i samtlige forgående spil, men så længe de kan holde folk i spillet via grind, så griner de nok hele vejen til banken.
Tak for tippet. Du bare alle tiders. Hej-hej!
mutley
Bruger
1996 indlæg
#5 - | 03-05-2012 11:16
Spillets force har altid været story. Det har de aldrig lagt skjul på. Det er det spillet blev solgt på også. Så at de smider flere folk på pvp holdet er virkelig trist.
PSN: Viiviio
GrayHair
Bruger
1940 indlæg
#6 - | 03-05-2012 11:43
Ikke en sw:tor tråd uden lovprisning af GW2 - det spil kommer til at stinke værre end ens tarmluft efter en 3dags druktur :)
Dingleswitch
Moog
Bruger
729 indlæg
#7 - | 03-05-2012 11:57
ALLE deres CGI trailers hentydede til PvP Sith vs Republic, jeg var meget skuffet over mængden af PvP content...
ruuz
Bruger
1360 indlæg
#8 - | 03-05-2012 12:01
#6 jeg vil ikke kalde det en lovprisning lol, siger bare jeg tror GW2 kommer til at være bedre pvp.

3 faction frontier based pvp > 2 faction instanced BG

og det er da naturligt at sammenligne swtor pvp med andre mmo's versioner af pvp, og jeg tror desværre at de er for sent ude, med et forældet koncept.
Tak for tippet. Du bare alle tiders. Hej-hej!
TormDK
Moderator
11125 indlæg
#9 - | 03-05-2012 12:06
#5 Enig.

De bør satse mere på PvE, og community building/social­ising (Housing etc.) end på PvP.

mutley
Bruger
1996 indlæg
#10 - | 03-05-2012 12:43
#9 Spillede du SWG? Gid de ville stjæle den måde player housing var i det spil :/
PSN: Viiviio
ruuz
Bruger
1360 indlæg
#11 - | 03-05-2012 12:48
#10 helt sikkert, SWG var extremt sandbox på mange områder, det er synd at de fleste nye mmo's er themeparkw istedet for sandbox
Tak for tippet. Du bare alle tiders. Hej-hej!
Snikz
Bruger
1773 indlæg
#12 - | 03-05-2012 13:05
Forhåbenlig, har de lyttet til den kritik der har været af end game contet.. Og jeg gamer ikke selv pvp men havde nu håbet at ligesom i CGI trailerne at man ville kæmpe noget emre mod sith
- MMORPG-løs, mere eller mindre -
TormDK
Moderator
11125 indlæg
#13 - | 03-05-2012 13:48
#10 Yup, det gjorde jeg.

Det undre mig stadig at man den dag idag ikke benytter f.eks deres crafting system i andre MMOG'er.
mutley
Bruger
1996 indlæg
#14 - | 03-05-2012 13:54
#13 ja. det kan godt være spillet som en helhed failede. Men der var en del elementer som ville pynte på alle MMO'ere.
PSN: Viiviio
TormDK
Moderator
11125 indlæg
#15 - | 03-05-2012 15:12
#14 Eller bare det at man kun havde 1 toon, og derfor betød ting som omdømme i fællesskabet en del.

Det kunne de nye MMOG'er lære en del af. Desværre er der nok ikke tonsvis af penge i det.
g00s3
Bruger
97 indlæg
#16 - | 03-05-2012 16:37
Løbet er vist kørt eller? Jeg er i hvert fald glad for jeg ikke havde PC da det udkom. Ville have følt mig usigeligt snydt.
Designer - Gamer
TormDK
Moderator
11125 indlæg
#17 - | 03-05-2012 16:59
#16 For SWTOR? Nej, det tror jeg ikke du skal regne med. EA giver dem ikke lov til det, og så længe tallet på bundlinjen er sort istedet for rødt, så kan man jo passende holde det aktivt.
Harkonnen
Bruger
3034 indlæg
#18 - | 03-05-2012 18:11
Det er for sent!!!

SW.TOR er en død sild.

Folk flygter væk og mange server står tomme.

Det er også meget dårlig og kedeligt.
wOOOOt
Bruger
630 indlæg
#19 - | 03-05-2012 18:21
Jeg tror også det er for sent de sadler om.

Jeg har spillet GW2 og World PVP der er total tilbage til gode gamle Daoc, og det var fanme pvp der virkede.

Samtidig bliver SWTOR nu ramt af D3 den 15/5 og sommervejret. Bioware har bare ikke formået at lave ordentligt endgame til de erfarne mmo gamers.

Der mangler bare for meget stadig, folk keder sig.

w
wiazabi
Bruger
533 indlæg
#20 - | 03-05-2012 20:31
Ilum var/er en stor joke, gav absolut ingen mening og de kunne da på ingen måde selv synens det var fint.

Hvordan skulle de kunne lave imp vs rep i openworld med den kæmpe forskel der i ratio.

Og deres måde at balancere klasser giver heller ikke den store mening.

#19 +1 til gw2 openworld som faktisk giver mening.
Kimozabi
Hyrden
22731 indlæg
#21 - | 03-05-2012 20:36
#7:
Ellers kunne de jo ikke vise alle de pæne lyssværd, der svinges i cirkler.
I never understood how famous a president was, where - imagine that someone can suck your dick and then they're famous.. - Dave Chapelle
Ghostav
Bruger
3654 indlæg
#22 - | 04-05-2012 11:50
Du skal dø i pvp Wiazabi, din skide scoundrel.. ^^
Xanas
Bruger
16 indlæg
#23 - | 06-05-2012 21:56
#8, der kommer jo også et andet 3-way mmorpg spil "The Secret World", men vidste ikke at GW2 også ville komme til at få det :). Er der mange herinde der tror at GW2 bliver en succes? For efter en fuldt igennem fed oplevelse af 1'erne, og sammenlignet med trailers og release date i forhold til andre spil så tror jeg ikke det bliver gennembrydene?