Til indholdet

Baldur's Gate: Enhanced Edition kommer til sommer

BilledeFørst annonceringen af Diablo III udgivelsen. Og nu et "nyt" Baldur's Gate. Det er i sandhed en god tid at være rollespilselskende kæmpenørd i. I aftes gik timeren i nul på den officielle Baldur's Gate hjemmeside. Annonceringen, som var ventet af mangt en læser, var ikke Baldur's Gate III, men "blot" en Enhanced Edition af både Baldur's Gate og Baldur's Gate II. Men set i lyset af, at disse to spil nærmest ikke har noget lige i rollespilsverdenen, er denne nyhed helt fantastisk. GameBanshee har sammensat en lang og yderst lækker liste, fyldt med alle de informationer, en spiller kunne ønske sig. De vigtigste informationer er, at Baldur's Gate Enhanced Edition vil få Tales of the Sword med i pakken, og Throne of Baal kommer med i toeren. De satser også på, at dine gamle savegames kan bruges, samt at spillene kommer til at understøtte både nye og gamle mods. Der vil også komme nyt indhold i spillene, blandt andet nye karakterer. Grafikken holdes i den 2D isometriske vinkel, men hvordan den visuelle side opgraderes, har de endnu ikke afsløret. Til sidst skal det siges, at Baldur's Gate Enhanced Edition udkommer til sommer. Toeren har endnu ingen dato. Herunder er pressemeddelelsen.
Announcing Baldur’s Gate: Enhanced Edition™

March 15, 2012 - Atari, Wizards of the Coast, and Overhaul Games are pleased to announce work has begun on the Enhanced Edition of Baldur’s Gate and Baldur’s Gate II.

Since its initial release in 1998, Baldur’s Gate has entertained millions of fans around the globe, and has received countless awards. This classic saga of mystery, intrigue, and adventure has set the standard for Dungeons & Dragons® computer roleplaying games ever since.

RE-FORGED BY OVERHAUL GAMES

Overhaul Games has assembled a talented team of artists, programmers and designers to enhance this timeless classic. To remain true to the spirit of the game, the team includes original Baldur’s Gate developers.

RELIVE THE MOST EPIC STORY EVER TOLD

Baldur’s Gate: Enhanced Edition™ and Baldur’s Gate II: Enhanced Edition™ will feature a re-forged version of the Infinity Engine with a variety of modern improvements.

Kommentarer

Mirage
Bruger
1848 indlæg
#1 - | 16-03-2012 08:31
Jeg ejer både 1'eren og 2'eren men har aldrig fået gennemført dem - så denne her nyhed er mindst lige så stor som udgivelsesdatoe­n på D3 :) Fedt fedt fedt!
Selv udnævnt til at være den sidste moralske bastion på DR!
Cy
Bruger
2147 indlæg
#2 - | 16-03-2012 08:36
Oh noes!

Hvordan skal jeg finde tiden til BG når D3 udkommer før?!

Familie vs gaming...
War. War never changes!
kongkim
Bruger
14223 indlæg
#3 - | 16-03-2012 08:48
Det fedt men vis os nu lige nogetfra det :)
Medlem af den religiøse Pc-Religionen :) Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.
Demiminigod
Bruger
1843 indlæg
#4 - | 16-03-2012 09:15
Så får jeg en chance for at spille dem igennem til sommer. Skal bruge min knapt 5 måneders ferie på et eller andet.
Xbox Live tag: Demiminigod - The One Theism
Fenlon
Bruger
716 indlæg
#5 - | 16-03-2012 09:19
OMG OMG OMG! Glad for jeg ikke gik igang igen forleden....!!!
nothing is true - everything is permitted
Festival_H
Bruger
3209 indlæg
#6 - | 16-03-2012 09:24
Købte det, spillede det men kom aldrig specielt langt...

Men det blir sgu fedt nok lige at prøve en moderniseret udgave.
_Antidote_
Bruger
1511 indlæg
#7 - | 16-03-2012 09:30
Screenshots, now!
Smokey, my friend, you are entering a world of pain
knekker
Bruger
551 indlæg
#8 - | 16-03-2012 09:40
Jeg mener de har sagt at screenshots vil komme i naeste uge hvor de annoncere hvilke andre computer platforme spillet ogsaa kommer til, ie. Xbox, PS3 ect.
Darth_Jakob
Bruger
1226 indlæg
#9 - | 16-03-2012 10:28
Det irriterer mig lidt at det er en Beamdog Exclusive. Suk - hvorfor ikke bare lade Steam eller GOG distribuere den, der har man jo allerede en konto liggende. Nu skal vi have fat i endnu en udgivelsesplatf­orm.
The Force is like duct tape, it keeps the universe together.
Harkonnen
Bruger
3480 indlæg
#10 - | 16-03-2012 10:49
Det skal nok blive godt.
johbe
Bruger
6886 indlæg
#11 - | 16-03-2012 11:25
Jeg er SÅ klar!
Same shit, different day.
Kimozabi
Hyrden
23260 indlæg
#12 - | 16-03-2012 11:26
FFS!
BG2 ikke på den helt gamle Infinity engine? Jeg er klar 2tm!
You will fear my laser face! - Church
FedeAnderzen
Bruger
6021 indlæg
#13 - | 16-03-2012 12:29
Så mangler vi bare at Fallout 1 og 2 får samme omgang...
Jeg ville ønske jeg havde en kagearm.
Suicidetomato
Bruger
934 indlæg
#14 - | 16-03-2012 12:58
Hold da op de forstår at time det, GJ!
BuNzAi
Bruger
4321 indlæg
#15 - | 16-03-2012 13:16
Nice! God mulighed for at få gamet de to spil - har altid ærgret mig over ikke at have gamet dem.
=======<() BBBBBBBBZZZZZZZZZ
Gorey
Bruger
1057 indlæg
#16 - | 16-03-2012 17:26
#15 samme her. God nyhed :)
ZcooX
Bruger
3511 indlæg
#17 - | 16-03-2012 19:20
hvis nogen falder overnogle Baldurs gate enhanced edition screenshots, vil det være at foretrække hvis de blev smidt herinde også :)
BattleR
Bruger
80 indlæg
#18 - | 16-03-2012 20:01
Gad vide om de så bliver tvunget til at 'opdatere' dem til 4th ed. :-/
Analingus
Bruger
6 indlæg
#19 - | 17-07-2012 12:08
Heldigt for BG EE udviklerne at vejret er så dårligt. Så har de da den undskyldning at det endnu ikke er sommer jf. vejret.

HVORNÅR UDKOMMER BG TIL iPad (jeg kan også nøjes med en lille nyhed fra deres site - bare et eller andet... please?!?)