Et nyt håb. Det er hvad lead designer Daniel Erickson fra BioWare forsøger at give os. Meldinger om tomme servere og faldende spillerantal har heldigvis fået BioWare i gear, og nu arbejder de fokuseret på at levere mere PvP indhold samt at gøre Star Wars: The Old Republic langt mere interessant for high level-spillerne. Daniel Erickson har snakket med RPS, hvor han fortæller, at den store interesse på PvP faktisk overraskede BioWare, men at de nu har omrokeret deres udviklere, så der er større fokus på netop PvP. Du kan læse hele interviewet hos RPS. Er du stadig i fuld sving i galaksen langt, langt væk?

There were two big lessons coming out of not just launch but beta testing that impacted development direction,” noted Erickson. “The first was that although we had not originally planned the game to be heavily PVP-focused, the ease of getting in and playing the Warzones combined with their fun design gave us the highest PvP participation of any modern triple-A MMO. At that point we turned a huge amount of our resources to PVP development, but we’re still playing a bit of catch-up, and that is understandably frustrating to our most advanced PVP users.

The second was that the better your leveling content, the longer people would play in single sessions, and that when people are playing an average of five-or-six-hours-a-pop, they devour your content at an amazing pace. That meant moving more teams to end game content earlier than we had expected.

Daniel Erickson via RPS

23 KOMMENTARER

  1. jeg tror “desværre” at de bliver overhalet inden om af GW2 på pvp fronten.

    De kan ikke redde deres nuværende pvp system, hvad vil de gøre? smide mere og bedre pvp gear efter grinderne, som så skaber endnu større ubalance?

    Præcis det som er sket i samtlige forgående spil, men så længe de kan holde folk i spillet via grind, så griner de nok hele vejen til banken.

  2. Spillets force har altid været story. Det har de aldrig lagt skjul på. Det er det spillet blev solgt på også. Så at de smider flere folk på pvp holdet er virkelig trist.

  3. #6 jeg vil ikke kalde det en lovprisning lol, siger bare jeg tror GW2 kommer til at være bedre pvp.

    3 faction frontier based pvp > 2 faction instanced BG

    og det er da naturligt at sammenligne swtor pvp med andre mmo’s versioner af pvp, og jeg tror desværre at de er for sent ude, med et forældet koncept.

  4. #10 helt sikkert, SWG var extremt sandbox på mange områder, det er synd at de fleste nye mmo’s er themeparkw istedet for sandbox

  5. Forhåbenlig, har de lyttet til den kritik der har været af end game contet.. Og jeg gamer ikke selv pvp men havde nu håbet at ligesom i CGI trailerne at man ville kæmpe noget emre mod sith

  6. #14 Eller bare det at man kun havde 1 toon, og derfor betød ting som omdømme i fællesskabet en del.

    Det kunne de nye MMOG’er lære en del af. Desværre er der nok ikke tonsvis af penge i det.