De fire foregående DOOM III billeder var kun en appetitvækker for hvad der nu ligger og venter på dig. Activision og id Software har endelig firgivet den ventede DOOM III: The Legacy E3 trailer og vi har ved samme lejlighed taget hele 30 friske screenshots. Sæt dig tilbage i stolen og nyd id Softwares seneste kreation og lad de 30 billeder skræmme fra vid og sans. Traileren kommer i to forskellige versioner, alt efter hvor kraftig en Internet-forbindelse du har. Vi har selvfølgelig begge film klar her på Daily Rush.

Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede



Billede
Billede






Download: DOOM III: The Legacy E3 trailer (lille)


Download: DOOM III: The Legacy E3 trailer (stor)

52 KOMMENTARER

  1. Jeg glæder mig ret meget til D!!! kommer. Jeg håber virkeligt at det bliver najs multiplayer… Multiplayer er det vigtigste!

    Den grafik er fuldstændig overvældende… Nogle af de monstre ser ud som dukker i en stopmotion tegnefilm, kunne være sejt hvis monsterne lignede stopmotion figurer:D

  2. Forhelvede lad vær med at kalde det for Quake3: The Lagecy! Det er Doom 3: The Lagecy!

    Jeg glæder mig helt vildt enormt mega overdrevet meget til det spil kommer, så køber jeg ny computer som kan give flest detaljer, og flest fps så det hele er parat til at blive spillet igennem!

  3. Man fatter det jo ikke, det er V I L D T!, skyggerne, belysningen og atmosfæren er tyk af horror, det bliver SÅ lækkert det spil!

    Regards,
    oNE out…..

  4. Hmm… er jeg den eneste der synes den video kører halv fps? (JA min comp kan trække det og JA den gør også hvis jeg resizer til 10*10 pixels )

  5. Som jeg også sagde på SW:G thread, hvorfor dømme et spil på dets grafik?

    Hvor mange spiller Q3 med alt gejl slået til?

    Og hvor mange spiller så Q3 med picmip 3+? Vertext light etc?

    Grafik siger mig ik en skid

  6. Et lille eksperiment: Prøv at lukke øjnene når du spiller q3, og fortæl mig at det visuelle/grafiske ikke har en betydning. Specielt i et spil som Doom III, er det visuelle af høj betydning, for at skabe det rette ‘mood’ og den rette atmosfære. Det er en vigtig brik i hht troværdigheden og oplevelsen af spillet. Det grafiske er ikke alt selvfølgelig, men er dog af vis betydning som tidligere nævnt.

    Regards,
    oNE out…..

  7. #11
    nej, min gør det også. Det er ikke noget med quicktime da den afspiller andre film fint, de har sikkert beskåret den til lavere fps for at spare plads, bare ret lamt. me ville gerne se de animationer køre flydende

  8. #12:
    I multiplayer spiller jeg altid med max ydelse/ max visibility – det gør jeg i alle spil. Men i single player har jeg sq altid alt gejlet slået til – det er trods alt sådan det er tænkt….

  9. DOOM III: er jo vildt nice.. men er der overhovedet en multi player del? og hvis der er, så gælder det jo bare om at få slået alt grafik fra for performance og øjet..

    “quick” time: fik det til at virke efter en lille time.. måtte andre støde på dette problem så hjalp det for mig at !) lave noget så den kom videre end tom splash screen (sorry glemte hvad det var) 2) lukke service SVHOST (en af dem).. GG quick time

    Ja ja pex: ZP fungee GLIMRENDE – både som work og game PC :>

    btw, filmen her er oxo ~8 fps

  10. oNE, at sætte grafikken ned, og lukke øjnene er ikke HELT det samme, hvis du ik kan se forskellen, synes jeg bare du skulle stikke tilbage til første klasse..

    “Kna du si’ isbørn?”

    JaPeX, tjoh, men hvor mange gange spiller man lige singleplayer efter man er gået igennem det første gang? Og nu tænker jeg mere på MP..

  11. JEg FATTER FANME ikke de spassere der sidder og spiller Q3 med tændstikmænd og legografik og derfor vil spille denne perle på samme måde, det er for helvede 2002 vi befinder os i, stemning og nydelse kan sqda kun opstå ud af en lækker grafik, ikke en tetris-like omgang bæ … men det er hvad Q3 har gjort for gaming scenen,, blaaaaaaa … næh UT det ved man hvad er

  12. LungBrush, du ser ikke sports stjener spille i jakkesæt?

    Hvorfor spille folk der, somewhat, prøver at spille et computerspil som en “prof” sportsgren?

    Hvis man nu havde 125fps konstant, med alt gejl slået til, ville man *måske* overveje det.. Men stadig, grafik er kun førstegangs impression i singleplayer =)

  13. #22 ja ut ved man hva’ er? : (…hvor mange spiller det spil mere?

    Jeg sys’ godt nok at doom3 minder om Resedint Evil på de pics der!

  14. Hvorfor *skulle* folk der, etc etc “prof” sportsgren så bruge alt glimmer og gejl..

    Stavefejl og manglede slutningen af sætningen, håber det gir mening..

  15. Det klip, i DooM3 filmen, som kommer ved 01:42……….

    Hvis det er taget direkte fra en in-game scene, umodificeret, så vil jeg vove at påstå, at alle andre spilproducenter roligt kan pakke deres grej og gå hjem. De ikke den mindste chance for at hamle op med id.

    Hvis det er den grafik, animation og livagtighed (læg mærke til hvordan den fede zombie’s mave blævre, idet monstret klasker foden op på ham) som man kommer til at se når man spiller, så vil jeg mene, at DooM3 er det rent grafisk flotteste og mest imponerende spil nogensinde i computerespillenes historie. PS2 og gamecube go home, i har ikke den mindste chance.

  16. Alt det materiale der er udgivet fra Doom3 (undtagen lige logo’et) er i realtime, alt lys er realtime dynamic.. derfor får du en verden som visuelt er realistisk. Lyset opfører sig som rigtig lys i vores verden. Hvis man kunne spille det nu og se det i “motion” så ville alle lave en lort… det ser uhyr realistisk ud i moition. Ikke at jeg ahr set det, men efter at kigge på detalje graden på screenshotsne hersker der absolut ingen tvivl.

    Du vil minimum skulle bruge et GeForce 3 til det spil…. og jeg tror en giftig processor til at køre det spil.

  17. Noooo Ikke QuickTime =( absolut det aller skoddeste format man kan få film i =( Hvorfor tager folk sig ikke sammen og støber filmene sammen i divx ? 25 fps, Prima qvali og langt mindre.

  18. Ja, men dangang den første film og “demo” kom var jo da de lancerede GeForce 3, så derfor når det kommer burde alle sq da kunne kører det. Det er jo snart lang tid siden at de første GeForce 3 reference kort kom, og siden da er de jo blevet meget bedre, tænk bare på at “Dreamforce” kommer ud før det.

  19. synchaoz.. jeg går stærkt ud fra at det er ingame gfx, da jeg læste et interview med en ID ansat, der udtalte at spillet udelukkende ville blive udviklet på enginen. De små scriptede sekvenser (cinematics) er altså ingame.

    Hvis man ser bort for den meget ringe fps rate, så er jeg meget imponeret over den gfx man ser i filmen. Og ja D3 kommer til at indeholde en MP del. Hvor gennemført den bliver er ikke til at sige, men der bliver klart gjort mest ud af SP oplevelsen. Med den grafik skal det nok blive en mindeværdig oplevelse…

  20. Jeg har kigget på filmen og her er et copy & paste fra et lille diagnostics run på den:

    Video:
    This movie appears to have DROPPED FRAMES.
    There is 1 frame with a duration of 23/600ths.
    There are 2194 frames with a duration of 1/5th.

    Med andre ord: En eller anden har SERIØST kvajet sig, da han encodede den…

    Men ellers er det da et meget pænt dias show

  21. Og så lidt matematik:

    Filmen fylder 104.613.223 bytes og varer 7 minutter 18.25 sekunder i 640×480 ved 5fps.

    bit/pixel = 104.613.223 * 8 / (640 * 480 * 5 * 438.25) = 1.24bit/pixel.

    Standard for DVD-film: 6Mbit/s i 720×576 og 25fps (og DVD anvender endda MPEG-2 som normalt komprimerer mindre end QT – regn self efter for Matrix 2 teaseren, som er ordentligt encoded med QT):
    bit/pixel: 6 * 1024 * 1024 / (720 * 576 * 25) = 0.607bit/pixel

    Det skulle være tydeligt, at der er gået et eller andet helt galt med encode af den film – det normale for QuickTime er 0.2-0.3 bit/pixel. DivX 5 plejer at ligge på 0.1-0.15 bit/pixel.

    Konklusion: Folk i spilbranchen fatter nada af digital video.

  22. Quote:
    “Hvis det er taget direkte fra en in-game scene, umodificeret, så vil jeg vove at påstå, at alle andre spilproducenter roligt kan pakke deres grej og gå hjem. De ikke den mindste chance for at hamle op med id.”

    Lad mig starte med at jeg syntes det ser fedt ud og at jeg virkelig glæder mig til det spil. (Så undgår jeg at blive storflamet

    Teknologien er ret simpel. Dot3 bumpmapping og stencil shadows. Modellerne ser MEGA cool ud og de er flot animeret, men hvis man kigger godt efter kan man se hvor lowpoly de er. Det er ren bumpmapping som er lavet ud fra de mere detaljerede modeller man ser i videon. Tom Forsyth fra Muckyfoot (som er en af de bedste programmører nogensinde) beskrev denne teknologi for år siden. iD er bare de eneste der kan tillade sig at vise et spil frem der kører 10-15 fps uden at få ballade for det og det er nok derfor at ingen andre viser den slags endnu, men der sidder mere end kompetente programmører rundt omkring og kan lave den slags. Desuden. Stencil shadows er MEGET SKARPE og giver ikke nogle rigtig fede skygger som man også kan se på videoen. De gode væg skygger og de skygger objekter kaster på sig selv er self-intersecting skygger lavet via pixel shader bumpmapping og ser af den grund meget mere cool ud.
    Men way to go iD: Ser ud til at blive et fedt spil, men teknologien kan udføres at de fleste med de rigtige grafikere.

  23. Men way to go iD: Ser ud til at blive et fedt spil, men teknologien kan udføres at de fleste med de rigtige grafikere.

    Bare sjovt at det, som de selv siger, altid er id software som sætter de nye standarder og revulotion for FPS computerspil teknologien rent grafisk og teknisk (Wolfenstein satte starten for FPS spillene – Doom var blev FPS spillenes ‘fader’, og var det spil som virkelig satte skub i FPS verdenen – Quake revulotionerede FPS genren rent grafisk ved at droppe pixel models – Quake 2 og 3 satte i sin tid den nye grafiske standard for alle kommende FPS spil – og nu, DooM3, som uden tvivl igen sætter den nye imponerende standard for alle kommende FPS spil)

    id kan asso noget, som ingen andre spilproducenter kan… det kan slet ikke diskuteres. Når id udgiver noget nyt, går hele spilindustrien i stå for et par minutter, fordi de udemærket godt ved, at nu sker der noget nyt, som vil sætte ny standard for FPS verdenen. Sådan har det været lige siden id software så dagens lys

    Så lige en sidste bemærkning Ozak, jeg tvivler på, at den teknologi du omtaler i din post, er helt så simpel som du får det til at lyde ;>
    Hvis det er så enkelt, som du får det til at lyde (lyder nærmest som om det er noget du kan lave i søvne), hvorfor ser vi det så først i brug nu, og ikke får år tilbage?

  24. Det er da rigtigt nok, at der findes masser af grafikere rundt omkring, der sikkert kunne lave et lige så flot stykke arbejde som id, men nu handler det jo osse om at få det hele til at køre ordentligt i real-time.
    Det er jo osse derfor at JC er så respekteret blandt sine kollegaer. Fordi han kan finde ud af at presse hardwaren bedre en nogen andre.

  25. Helt enig!- Grafik er én ting, men det er hele bunder nu i programmeringen.

    Ligesom det der indlæg om Coma-Blacks spil (eller en samling folk der vil lave et spil og Coma-Black taler ud om det).
    De kommer ikke langt med fine billeder og spindende økser. Det er sQ selve teknologien bag gaming engines’ene der er alt afgørende for et fedt spil. Se på No One Lives Forever- fin grafik, men dårligt programmeret så det var krævende. Tag Q3- fin grafik med en teknologi der forstod at udnytte selv min gamle AMD Athlon 700 med TNT2. Og det kørte endda fint med fps på omkr 40-50.

    Doom III vinder kun fans hvis det har et gameplay der kan revolutionere. Det var sådan at Counter-Strike fik sine fans- det var det eneste af den slags, men det var jo et MOD til Half-Life gfx-motoren. Nu til dags er HF motoren håbløst forældet, men CS konceptet holder. Det lever Global Operations, New World Order, Team Factor og Tatical Operations: Assault on Terror videre på.
    Doom III bliver et nyt hit hvis det har:
    En singleplayer del der giver en “ok” historie og fed demonstration af hvad grafikken kan.
    En Multiplayer del der er original samt traditionel med et godt mix af våben og helst nogle nyskabende af slagsen.
    En afbalanceret arsenal af våben hvor der ikke er to våben der dominere alt (Q3 har nogle våben der er godt tænkt ud- alle bliver brugt. CS har 4 våben der bliver brugt: AK47, Colt, Deagle og AWP)
    Og endelig skal det have en god række indstillinger til gfx såvel som gameplay samt en god brugervenlighed (brugervenligheden er hvad CS, Quake og Diablo vinder på. For at nævne tidens tre mest kendte spil.)

  26. SÅ uhyrlige virker h/w kravene nu ikke, kører aldrig under 30fps i 1280×1024 med details up. xp2600+ 1gig 3200ddr + fx5900 128mb.. sku lige siges det var en benchmark under ordnede forhold. SCARY gameplay, og der KOMMER en multiplayer del. Det eneste der efterhånden stadig er ukendt er udgivelses datoen

  27. hvad kan man kalde MPen? det er vist 2vs2 så vidt jeg har forstået, grafikken bliver nok godt nok, jeg glæder mig til at se hvad min spand kan udrette, det er nok ikke det store, men går ud fra at den da kan trække det.

    grafikken tæller kun hvis man går op i det, personligt er jeg ret ligeglad med grafikken, bare man kan se hvad der foregår (udtalt af en rigtig gamer, nu også mig…) lyden skal være sådan du kan høre hvilken retning monstrene kommer fra, det er det eneste krav dertil, og jo så må det heller ikke pive, det er det værste jeg ved!

    gameplayet skal dog være i top, det er træls med et spil man har ventet i 100 år med, og så keder man sig over det er kedeligt, tror dog ikke det er tilfældet her, det ser temmelig spændende ud.

    MPen glæder jeg mig nu mest til, kunne være fedt med noget i retning af rummonster vs. jordboer, sådan at monstrene har mere i liv, hurtigere, men ingen våben ud over tænder, noget i retning af det vi har set i SP, de monstre skal være med, og så skal de dræbe/æde de andre som er mennesker, de er langsommere, har mindre i liv, men kan til deres fordel angribe på længere afstand med shotgun bazooka hvad der ellers er med, men dog skal de være langsommere med bazooka så man tænker nærmere over hvilke våben man vil bruge.

    det tror jeg vil være en smule mere nyskabende, jeg har ikke set det før, kender ikke Alien vs. predator, det er nok noget i retning af det hvis det er som jeg tror det er, det var mit bud.