lørdag, juli 30, 2016

Grafikkort til CS5 (primært Photoshop)

Daily Rush Debat Hardware Hardware – Generelt Grafikkort til CS5 (primært Photoshop)

Dette indlæg indeholder 19 kommentarer, har 13 deltagere og blev senest opdateret af Profilbillede af NightBreaker NightBreaker 4 år, 6 måneder siden.

• Forfatter
    Emne
    Profilbillede af Synonymet
    Synonymet
    Bruger

Jeg skal købe en ny arbejdsstation til mit arbejde, og da jeg ikke har ret meget forstand på den måde, som Photoshop bruger grafikkort på, vil jeg lige høre jer, om i har et godt råd.

Der skal laves nogle ret tunge grafikopgaver, så det er et system, der skal sparke noget seriøst bagdel. Jeg får sat to SSD-diske i, så scratch-disken bliver også SSD. Og så 12 GB RAM.

Mht. grafikkortet er jeg lidt i tvivl. Lige nu overvejer jeg et NVIDIA Quadro 2000, men jeg ved ikke, om det er overhovedet er pengene værd. Det er jo et 3D-kort, og jeg ved ikke, om det er relevant ift. Photoshop og Adobe CS5.

Kan i vejlede og rådgive?

Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
    Profilbillede af Guldkortet
    Guldkortet
    Bruger

Hvis jeg var dig købte jeg bare et alm. grafikkort da det klare photoshop fint. Der er ingen grund til quadro kortene når du ikke laver 3d.

Work work.

Profilbillede af VxChemical
    VxChemical
    Bruger

MMm jeg er ikke specielt klog, men er det ikke bare ram og CPU, der klarer det! Sådan var det i gamle dage ihvertfald!

And then he grinned like a fox eating shit from a barbed wire fence

Profilbillede af HorrorByte
    HorrorByte
    Bruger

http://www.tomshardware.co.uk/forum/250525-15-best-graphics-card-photoshop-editing

Ifølge den her er det CPU regne krafter du skal gå efter, tråden er ganske vist 2 år gammel, meen det er vel stadig det basale der tæller

Edit hvis du virkelig regner med tunge opgaver til seriøs brug vil jeg kraftigt anbefale mere RAM og hurtige og stabile RAM vel at mærke

First we poisoned him, then we broke his neck. Then we took his clothes, and we're very sorry.

Profilbillede af photon
    photon
    Bruger

sørg for at få en cpu med masser af L1, L2 og L3 cache. hvis photoshop ikke kan accelere sine algoritmer i GFX, så vil en stor CPU cache kunne gemme store dele af algoritmerne så CPUen mindst muligt bliver udsat for page faults, som virkelig koster på performance.

hyperthreading vil nok osse give en del i den henseende.

Profilbillede af roadrunnah
    roadrunnah
    Bruger

Argh… jeg troede det var Navision C5
    pæn vild grafer

DAMN YOU Clicker Heroes!

Profilbillede af DarkHill
    DarkHill
    Bruger

gå efter cpu og ram, grafikkort er ikke relevant til de ting du beskriver, kun 3d rendering.

/ DarkHill

Synonymet
    Bruger

Det er super…mange tak for rådet.

Lige nu har jeg kig på en Xeon W3530 2,8GHz Quadcore, men jeg skal måske nærmere kigge på storebroren W3565, der kører 3,2 GHz?

Profilbillede af Ceer
    Ceer
    Bruger

#7 Du skal slet ikke gå efter Xeon da det er en server CPU som er bedst til “raw calculations” (Tror jeg nok det kaldes). Istedet skal du gå efter i7 serien.

Synonymet
    Bruger

#8: Jeg studsede også selv over det, da jeg så det, men hvis du kigger på Dells Precision-modeller, så har de allesammen Xeon-processorer.

Vi kører stort set kun Dell, og selvom jeg har fået grønt lys til at købe et andet sted, så er jeg sgu lidt i tvivl om, hvorvidt jeg kan matche deres tilbud. Vi får en ret god firma-rabat.

Anyway, jeg forestiller mig, at Dell har en grund til at køre med Xeon-processorer? Måske fordi det understøtter ECC RAM?

Profilbillede af Ceer
    Ceer
    Bruger

#9 Det er nok fordi du kigger under Workstations. Der er en Xeon udmærket til at kører ikke-grafiske programmer.

Profilbillede af MadsAG
    MadsAG
    Bruger

#9 En anden grund er pga det kun er muligt at knalde flere CPU’er på et bundkort med Xeons, hvilket jeg kan se der er i nogle af de precision modeller.

Profilbillede af Ceer
    Ceer
    Bruger

#11 Jeps, fik ikke lige skrevet det da jeg ikke tænkte det ville være relevant.

Kan dog yderligere nævne at det kun er Windows 7 Ultimate der understøtter mere end én fysisk CPU.

Profilbillede af MadsAG
    MadsAG
    Bruger

#12 professionel og enterprise gør nu også, men nok om det :-p

Profilbillede af Ceer
    Ceer
    Bruger

#13 Ah ja, kan se det har ændret sig, my fault!

Profilbillede af TheRaz
    TheRaz
    Bruger

OpenGL i CS5 er crap, og i mange tilfælde forværrer det ligefrem ydelsen.

En kraftig CPU og en bunke RAM er vejen frem.

Jeg har atomer i bukserne. Og så kan man desuden aldrig få CPU'er nok. Det er ganske enkelt naturvidenskabeligt umuligt.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 19 i alt)

Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.