mandag, juli 25, 2016

Computer lukker/starter langsomt

Daily Rush Debat Hardware Hardware – Generelt Computer lukker/starter langsomt

Dette indlæg indeholder 12 kommentarer, har 12 deltagere og blev senest opdateret af Profilbillede af BeatWolf BeatWolf 6 år, 10 måneder siden.

• Forfatter
    Emne
    Profilbillede af ZcooX
    ZcooX
    Bruger

Var lidt i tvivl om dette indlæg skulle i hardware generelt, men da det (sikkert) ikke er et spørgsmål om hardware skriver jeg det her:

Min computer er lang tid om at starte op. Især når jeg har min eksterne harddisk siddende i USB’en så kan det godt tage flere minutter. Hvordan afhjælper jeg det? (uden at være nødt til at unplugge)

Når jeg så lukker ned/genstarter tager det ofte mere end 2minutter før windows reagerer på den givne kommando. Det er ligegyldigt om usb-disken sidder i, den er mega langsom hvergang.

Har kørt chkdsk, defrag osv. men intet har hjulpet. Der er ikke forskel på om jeg har spilelt spil, surfet eller set film/hørt musik – den opfører sig på samme måde hvergang. Har checket for virus/spyware – heller intet der.

Findes der mon nogle programmer til at afvikle eventuelle problemer?

Spec:
    – Intel core 2 duo e6750 2.67ghz cpu boxed
    – 4×1 gigabyte twinX corsair paired pc8000 ram
    – Gigabyte P35 D3SI motherboard
    – Western Digital 250 gigabyte HDD 16
    buffer med 7200 rpm
    – 512mb Geforce 8800 GT
    – Epsilon 600W PSU
    – Vista Ultimate x64
    – Nzxt “Hush” casing
    – 24″ ASUS VK246H skærm

Pfh tak.

We are strong when we are many, here we share every penny. Time is lazy and unyielding. Come and see the Zirkus

Viser 12 kommentarer - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
    Profilbillede af FedeAnderzen
    FedeAnderzen
    Bruger

Hvad siger dit cpu forbrug, der er vel ikke noget der står og bruger alle dine ressourcer ?

Har selv lige haft problemer med en quicktime proces der gik amok.

Jeg ville ønske jeg havde en kagearm.

Profilbillede af ZcooX
    ZcooX
    Bruger

CPU synes ikke at være synderligt påvirket. Måske 20-30% men ikke mere

We are strong when we are many, here we share every penny. Time is lazy and unyielding. Come and see the Zirkus

Profilbillede af Wayfarer
    Wayfarer
    Bruger

hmmm prøv og køre harddiskene igennem med http://www.hdtune.com/, og se hvad den siger…..

I believe our future depends powerfully on how well we understand this cosmos in which we float like a mote of dust in the morning sky. -Carl Sagan

Profilbillede af Nidding
    Nidding
    Bruger
    Profilbillede af NightBreaker
    NightBreaker
    Bruger

Format c: ?

hvornår har du sidst lavet en geninstallering ?

Profilbillede af Kingfish
    Kingfish
    Bruger

Har du sørget for at opdatere:

drivers til ALT dit hardware?
    Bios
    Opdateringer til win

Det er som regel i ovenstående hvor fejlen ligger

Profilbillede af johbe
    johbe
    Bruger

Prøv eventuelt at tvinge windows til et hurtigt reboot og se om den stadig hænger.

Det kan du gøre med følgende kommando:

shutdown -r -t 0

Hvis du vil have den til at lukke i stedet for at genstarte, skal kommandoen se således ud:

shutdown -l -t 0

Så vidt jeg husker ihvertfald. Har ikke lige mulighed for at teste dem at selv lige nu.

Same shit, different day.

Profilbillede af aleQ
    aleQ
    Bruger

gå i start > run > msconfig > start og fjern de 1000 ligegyldige opstarts tasks.. bare pas på du ik fjerner noget vigtigt.. men ting som Adobe, Apple og Updates ville jeg fjerne

Profilbillede af 3nickma
    3nickma
    Bruger

Personligt hælder jeg også helt klar til en kompelt Format C! Min computer har selv nogle af de lignende symtomer. Den er da blevet helt ekstraordinær sløv i betrækket, og plejer gerne lige at tænde den og lade den stå knap 5 min mens jeg lige børster tænder eller sådan noget efter morgenmaden. Så plejer den da at køre lidt bedre.

Er bare for dårlig til at tage mig sammen til at få den formateret, men bliver så glad, så glad når det endeligt er gjort. Tror helt klart du vil have godt af det samme.

Profilbillede af SkaFt
    SkaFt
    Bruger

win7 fix

Hvad bliver det næste?

Profilbillede af Sven_Bent
    Sven_Bent
    Bruger

reinstall

er din externe disk formater i ntfs eller fat32 ?

Sven Bent - Dr. Diagnostic
    www.Techcenter.dk

Profilbillede af BeatWolf
    BeatWolf
    Bruger

du kan også med fordele downloade ccleaner og køre dens 2 clean modes. Der er også nem adgang til at se og fjerne opstartsprogrammer.

360 Gamertag: Beeatwolf | PSN: Beeatwolf | PC: Asus Rampage 2 Extreme | Core i7 920 @ 3.8Ghz| 6GB Corsair Dominator DDR3 |Sapphire HD5870 Vapor-X| Silverstone Raven R02|

Viser 12 kommentarer - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.