Battlefield 3: Close Quarters (PC)

DICE har endelig sluppet deres Premium Service fri. Med Premium fulgte udgivelsen af den anden udvidelsespakke, Close Quarters. Daily Rush har taget en tur til Call of Duty-land for at finde ud af, hvad der sker, når et af de bedste FPS-spil kopierer branchens største.

Hæsblæsende action fra første sekund

Jeg sprinter panisk ned af gangen med et par hidsige fjender i hælene. Kuglerne pifter om balderne på mig, og murbrokker, maling og flosset tapet sprøjter ud over det hele. Mine efterfølgere sigter heldigvis værre end en casual gamer midt i et epileptisk anfald. Jeg når derfor at dreje uskadt om et hjørne. Her fisker jeg lynhurtigt en Claymore-mine op af lommen og smækker den ned i gulvet. Jeg når lige at sætte med ned bag en smadret kommode, før de to fjender kommer løbende rundt om hjørnet. Claymoren gør sit arbejde. Grundigt. Begge soldater bliver blæst væk og dør i en sky af smadrede stole, vægge og store murbrokker fra en stenstolpe. Ja, Close Quarters er intenst og gameplayet er lynhurtigt. Det er absolut ikke den sædvanlige Battlefield 3-oplevelse, der bydes på. Accepterer du det, er der mange timers sjov at hente.
Close Quarters er den anden udvidelsespakke til Battlefield 3. Du kan få adgang til den via Battlefield Premium eller købe den som stand alone for 119 kroner, hvilket er en kende dyrt for bare fire baner, ti våben og to nye spilmodes. Lad os lige rundbarbere Premium. Det er en service lidt ala Elite til Call of Duty. Premium er dog mere skrabet. Ud over at give adgang til nye dogtags, nye camouflager og et par nye våben, så er det "blot" et season pass, der giver dig adgang til de i alt fem planlagte udvidelsespakker til Battlefield 3, hvoraf de to allerede er på markedet; Back to Karkand og Close Quarters. Regner du med at købe alle udvidelsespakker, kan du lige så godt få fingre i Premium med det samme, da Premium koster 399, hvilket er noget billigere end at skulle smide lidt over 100 basseører for hver af de fem DLC-pakker.
Elite til Call of Duty giver adgang til en hulens masse statistikker og andre sjove ting, som faktisk ville klæde Battlefield 3. Det er en skam, at DICE ikke bare valgte at kopiere alt hvad Elite gør rigtigt. Men for den ivrige Battlefield 3-spiller er Premium et must. Det giver jo også adgang til udvidelsespakkerne tidligere end alle andre. Lad os kigge på Close Quarters.