Til indholdet

Diablo III (PC / Mac)

12 år er gået, siden vi sidst lagde Diablo i graven, og ventetiden har lige siden annonceringen af Diablo III været nærmest uudholdelig. Men nu er det her. Diablo III er udkommet. Hvad har Blizzard så brugt de sidste mange år på at skrue sammen? Får vi et typisk Blizzard-produkt; sikkert, velproduceret, finpudset i det uendelige og næsten perfekt afbalanceret? Får vi noget nyt og innovativt eller måske noget helt tredje? Tag med Daily Rush en tur til helvede, når vi kigger nærmere på en af spilhistoriens mest ventede spil.

Kommentarer

Had
Bruger
2236 indlæg
#1 - | 31-05-2012 20:17
For første gang er jeg uenig i en anmeldelse. 9/10 er tegn på bias. Grafikken er ikke imponerende, og de sidste 14 dages error 37 tilføjer intet positivt til den samlede score. 6 eller 7 ud af 10 herfra. Ved patch 2.0 sikkert 9 ud 10.

Jeg er skuffet over min aller kæreste Diablo :-(
Supply blocked - it's part of my build
Beus007
Bruger
1633 indlæg
#2 - | 31-05-2012 20:28
Det lyder godt nok ikke som et 9/10, når man læser din konklusion. Nok nærmere et 7/10 eller måske 8/10, hvis man skal være rundhåndet.

Generelt synes jeg dog, at de fleste anmeldelser ser ud til at være skudt langt over mål.

Det er et fedt spil, og jeg elsker det selv (når det da virker). Men for mig falder det i kategorien, "hvis du kunne lide X, så vil du elske Y", og i min verden kan det sjældent giver mere end 8.
ZmoL
Bruger
413 indlæg
#3 - | 31-05-2012 20:45
Nå, men jeg kan godt bifalde et 9/10. Det ville jeg nok give både med og uden server problemer. Jeg er enig i din kritik af auction houset, for jeg tror jeg ville have nydt spillet mere ved at dyrke det med mine venner og udveksle der og finde flere legendaries undervejs osv.

Nu sidder jeg i stedet ½ time om dagen og skimmer alle auctions igennem efter 2 d(ays left), da det er her der er størst profit at hente... ACT2 Inferno og stadig ikke så meget som ét legendary
Ghidora
Bruger
6471 indlæg
#4 - | 31-05-2012 20:46
Generelt set syntes jeg folk har alt for høje forventninger og de fremhæver kun fejlene og ikke alle de virkelig gode ting der er at sige om spillet!

Havde det heddet noget andet havde i alle sammen givet det 10/10!
Kochie
Moderator
17188 indlæg
#5 - | 31-05-2012 21:04
#4: Det tror jeg ikke, DR ville. Ikke efter de massive serverproblemer­, folk åbenbart har oplevet.
Kimozabi
Hyrden
20881 indlæg
#6 - | 31-05-2012 21:26
#4:
Konstant risiko for singleplayer-la­g, dårligt historiemanuskr­ipt, historie uden replay-værdi eller interaktivitet.
Nej, det får ikke 10/10 hos DR, uanset hvad det hedder.
I never understood how famous a president was, where - imagine that someone can suck your dick and then they're famous.. - Dave Chapelle
dangot
Bruger
435 indlæg
#7 - | 31-05-2012 22:18
jeg er fan af din måde at skrive anmeldelser på! keep it up
hvis det er tykt og rart, hjælper indgangsvinkel og fart!
stofferc
Bruger
27 indlæg
#8 - | 31-05-2012 23:12
#4

Hvis det havde heddet noget andet og det ikke var et Blizzard-spil, så ville det være blevet slagtet i anmeldelserne. Serverhelvedet i DIII har været den største farce jeg mindes at have været udsat for i min tid som gamer. Det får EA og Dice til at ligne den ideelle rollemodel hvad angår håndtering af sine servere.
Selve spillet fejler dog som sådan ikke noget, når man endelig kommer ind i det, og er overordnet enig med anmelder. MEN man kan altså ikke se bort fra alle problemerne.
worse things happen at sea you know
Timberjim
Bruger
2440 indlæg
#9 - | 01-06-2012 01:02
Super anmeldelse og jeg er enig langt hen af vejen.

Tilstedeværelse­n af et AH, som du stiller spørgsmål ved, er en interessant anskuelse. Til at starte med synes jeg, det var super spændende og interessant, at loot mekkaet blev mere offentligt og lettere tilgængeligt. Men samtidig må jeg også erkende, at jeg er typen, der ikke kan lade være med at benytte mig af en funktion, hvis den forbedrer min indsats i et spil. Derfor giver jeg mig ofte i kast med auktionshuset og holder konstant min figur opdateret med det nyeste nye og tjener styrtende på det gamle. Derfor har jeg på intet tidspunkt indtil nu følt den udfordring, som D2 ellers leverede i sin tid, når man selv skulle arbejde for at finde den gode loot.

Er pt. midtvejs i act 3 på hell og min figur er komplet overpowered ud i det ekstreme. Bevares, ind i mellem møder man nogle hårdtslående modstandere, men med den ekstreme mængde skade jeg uddeler, er der alligevel ganske hurtig afregning ved min klinge. I og med jeg ikke kan lade være med at køre denne optimeringsstil­, nu når det er muligt, ærgrer det mig derfor lidt, at Blizzard har valgt at indføre dette tiltag, så det hele bliver så nemt, hvis man kan lide at spekulere og optimere.
Jacques
Bruger
6228 indlæg
#10 - | 01-06-2012 02:24
Tjaa, jeg vil jo så mene, at D3 tvinger en til at bruge Auction House. Jeg er på Hell, akt 3 og jeg får storsmæk meget ofte, til TRODS for, at jeg har købt mig til det bedste udstyr jeg kan have på min nuværende level (58). Spillet kaster simpelthen ikke nok "phat loot" af sig. Jeg er helt enig i, at godt og især megagodt udstyr IKKE skal droppe konstant men der må da godt bare være NOGET, der får en til at sidde med et bredt smil bare en GANG i mellem..! Det præsterede D2 da og så må det da osse være forventeligt, at D3 gør det. Det er som om at Blizzard fuldstændigt har glemt, at de opbyggede en massiv fanskare i sin tid af nogle helt specifikke årsager: loot, fede og varierede byer, fede og varierede NPC'er med masser på hjerte og sjovt skill tree. Og så størst af alle måske: Deckard fucking Cain!!! Hvordan havde I hjerte til at fjerne ham, Blizzard??? HVORDAN??
Bye with a warmly hugs
mutley
Bruger
1636 indlæg
#11 - | 01-06-2012 11:02
er også lidt trist over der ikke er en "safe zone" i act 4.. men den bare deler med act3. :/
PSN: Viiviio
FelixRiVaL
Bruger
768 indlæg
#12 - | 01-06-2012 11:21
Generelt synes jeg bare at der skulle være lidt begrænsninger på hvad loot kan rulle af stats.... Jeg ved godt at når det hele er random virker det som om at man kan spille præcis som man vil... men der vil jo aldrig være en barb som benytter et 900dps polearm med +200 int kontra et 900dps polearm med +200 str...

Så ja mere phat loot eller bare større chance for at loot der dropper kan bruges på din char.... nåede hele vejen til act 3 på NM før jeg fandt en rare der ikke var til DH eller Monk... og jeg spiller Wizard...

Alt i alt synes jeg at blizzard klapper for meget i hænderne over random generator istedet for at kigge på evt. begrænsninger der kunne fremme hele oplevelsen (molten, vortex, Arcane, firechain anyone)?
Learning by Burning....
LM
Bruger
1624 indlæg
#13 - | 01-06-2012 12:04
En supergod anmeldelse hvor det flot bliver beskrevet hvor fedt et spil D3 er, samtdig med at alle 'men'erne' og hvad der kunne (og burde) have været bedre kommer frem. Måske en smule for rundhåndet med karakteren, men når man har læst anmeldelsen er karakteren nærmest bare et p.s

D3 er egentlig en mærkelig størrelse, jeg har været superunderholdt af gameplayet, og samtidig meget skuffet over fejl og mangler og sløset arbejde (historien).

Det virker som en klassisk hollywood blockbuster opfølgning, større, flottere...men med mindre 'sjæl', udviklet på autopilot med et større budget. Det er godt, rigtigt godt, men det burde, og kunne så let, have været bedre.

Først og fremmest har jeg dog været underholdt, underholdt i en næsten uhørt grad, og jeg er kommet alt for sent i seng de senste 2 uger.
Foop
Bruger
3284 indlæg
#14 - | 01-06-2012 12:13
#11 Act 4 virker bare generelt rushed, og gal hvor er historien ringe.

Jeg ville nok give det 7/10, der er meget godt ved spillet, men også meget dårligt udover den forfærdelige launch.

Og fuck at de har lavet spillet efter AH, det stinker langt væk af griskhed med RMAH i sigte.
Whenever I'm sad, I stop being sad, and start being awesome.
Marcshall
Bruger
1126 indlæg
#15 - | 01-06-2012 12:43
Baal, banan. BAAL! Ikke Bale, han er en walisisk fodboldspiller, der huserer Spurs' venstrekant - eller skuespilleren der gemmer sig bag Batmans maske.
-dut-
Bruger
1360 indlæg
#16 - | 01-06-2012 12:53
#15 nah, de er alle sammen en og samme person.
Alx
Bruger
703 indlæg
#17 - | 01-06-2012 13:58
Jeg forstår ikke hvorfor folk brokker sig over kombinationer af elites som er svære.. Der skal da være noget at overkomme før man når følelsen af at være episk.. Hvis man efter 3-4 forsøg kunne tæve alle kombinationer der var i spillet, ville det da være kedeligt.

Diablo har altid været et grind spil, så hvis man ikke kan klare sig, må man gå tilbage og grinde nogle mobs man kan klare, indtil man får bedre gear.
"Ah, women. They make the highs higher and the lows more frequent." Nietzsche
Kimozabi
Hyrden
20881 indlæg
#18 - | 01-06-2012 14:00
#17:
Men før sværhedsgrad skal være engagerende, skal man i det mindste have en kinamands chance for at vinde. Vortex ind i Arcane Torrent eller Frozen - smask og du er død i et slag.
Et monster, der teleporter og øjeblikkeligt tæver dig for 100.000 i skade i et slag er heller ikke vanvittig underholdende sværhedsgrad.
I never understood how famous a president was, where - imagine that someone can suck your dick and then they're famous.. - Dave Chapelle
kongkim
Bruger
12426 indlæg
#19 - | 01-06-2012 15:17
Ville give det 8/10.

Der er for mange ting der i som ikke er helt okay. Men ellers et rigtig godt spil.

Det største problem for mig i spillet er kun inferno og de alt for mange hp og lange kampe samt one shots. Det er bare ikke fedt eller Diablo ånden efter min mening.
Medlem af den religiøse Pc-Religionen :) Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.
Alx
Bruger
703 indlæg
#20 - | 01-06-2012 17:26
#17 Igen, det handler om gear.. Og hvis du får læsterlige klø må du længere tilbage og farme indtil du er klar til at gå videre.
"Ah, women. They make the highs higher and the lows more frequent." Nietzsche
DasJux
Bruger
488 indlæg
#21 - | 01-06-2012 18:33
IMO en MEGET sød anmeldelse.. 12 år... Og blizzard.. Havde selv forventet mere :)
Magnum45
Bruger
347 indlæg
#22 - | 01-06-2012 23:27
#20

Nej og ja. Ja, det handler om gear, men ikke hvis man skal bruge Act 3 og 4 gear for at komme videre i Act 2(Inferno). Der er jo kæmpe gap mellem act 1 og 2, og begge acts dropper stadig lort. For ikke at snakke om monks og barbs, som har det overdrevet svært i Act 2+ - Blizz har jo ikke engang selv gennemført Inferno, så det er jo ikke noget at sige til, at det er unbalanced, men de skulle eftersigende være godt i gang med at kigge på Act 2. Forhåbenligt uden at nerfe det alt for vildt!

Jeg er selv stuck på Belial, men det handler nok lidt mere om setup for mit vedkommende.
Noize
Bruger
3469 indlæg
#23 - | 03-06-2012 10:41
#21 det er vel diablo 3s problem generalt. forventningerne var urealistisk høje, noget intet spil nogensinde vil kune leve op til. Men derfor mener jeg at spillet skal bedømmes på lige fod med alle andre spil, og kan da ikke nævne særlig mange andre titler fra senere tid som er et bedre spil? hvis MW2 kan få 9/10 er diablo 3 ihvertfald også et 9 tal. ;)
Shadow
Bruger
211 indlæg
#24 - | 03-06-2012 13:51
Er jeg den eneste der synes server problemerne ikke er så slemme som folk gør dem til? Jeg har spillet ret intenst fra d. 16 af (specielt den første halvanden uge) og pånær en enkelt søndag eftermiddag og 2 aftener her for nyligt efter en patch, så har det da kørt glimrende? Jeg har ikke oplevet det mindste lag når jeg har spillet.

Var selvfølgelig irriterende de gange hvor det ikke virkede, men alligevel, synes den mængde brok der er ikke står mål med problemerne :)
xcan
Bruger
1144 indlæg
#25 - | 03-06-2012 23:28
9/10 med lag i singleplayer,- føj...
MinecraftListen­.dk - Den Danske Minecraft serverliste.
Crafters.dk - It's all about the community..

Skriv kommentar

For at skrive kommentarer, er det påkrævet, at du er registreret Daily Rush bruger og at du er logget ind.